Aansluiting slang filter lekt


LM1987

Well-known member
Lid geworden
28 september 2022
Berichten
49
Leeftijd
36
Hallo.

Vanavond mijn filter pomp, eheim classic 350, schoongemaakt. De uitstroom was minder en filter was vies. Ik heb dubbele kraantjes erop zitten. Van de pomp naar zo'n kraantje zit een stukje slang. Nu lekt mijn pomp bij de aansluiting op de slang. Druppelsgewijs lekt hier water. De grijze ring op het schroefdraad al aangedraaid met de waterpomptang maar dit heeft niet geholpen.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ga morgen kijken of ik eventueel een nieuwe ring kan kopen bij de lfs.
 
Heb je al geprobeert om een stukje van de slang af te snijden?
 
Weet je zeker dat niet een dubbele kraan lekt? Misschien is het rubbertje daarin gebroken. Zit de slang strak om de aansluiting?
 
zou ook een stukje slang afsnijden beetje vaseline rondom en dan opnieuw erop. Zou zeker geen waterpomptang op deze dingen zetten.
Nee, handvast aandraaien is genoeg. Als je te ver doordraait, of met een tang te vast, heb je kans op kleine barstjes in de ‘wartel’ en dus lekkage. Ik zou idd een stukje slang afsnijden, nieuw aandraaien en goed droog maken met een handdoek oid, en dan zien of je de lekkage ergens kunt traceren.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga vanavond proberen alles los te maken en opnieuw vast te maken. Voor nu staat de pomp in een emmer. Hij lekt maar heel iets en gaat verder goed.
 
Update:
Ondanks alles losmaken en weer vast te draaien, bleef er een druppel tevoorschijn komen. Bij de lfs geïnformeerd voor een nieuw dopje. Deze wordt besteld zodat ik die kan vervangen. Ondertussen een slangenklem gebruikt en dit is nu waterdicht. Pomp is droog.

Afwachten tot het dopje binnen is, dan kan ik die eventueel vervangen. Maar voor nu opgelost.
 

Terug
Bovenaan