Aanschaf nieuw filterpomp advies.


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
82
Leeftijd
46
Beste forum leden,

Ik heb besloten een nieuwe filterpomp aan te schaffen. Mijn aquarium is 420 liter.

Nu zoek ik een pomp met slangaansluiting 16/22 omdat dikker niet past. Aquarium staat te dicht bij de muur.

Wat raden jullie mij aan?

Liefst een stille pomp.
 
JBL e1502 heeft die maat ook. Ik denk wel dat je er dan twee nodig hebt. @jessicapilon heeft dat filter volgens mij ook op een bak met dergelijk volume, die kan je vast meer vertellen.
Ik ben matig tevreden over het filter op een rio240.
 
Ik heb de 1502 op 330 liter maar dat werkt goed als de belasting niet groot is. Zelf zou ik achteraf een maat groter hebben genomen.
Verder prima filters die van JBL.
Je houdt zo n 700 liter netto over met een 1502 en dat is op een bak van dik 400 liter geen vetpot. Je zou kunnen overwegen om er 2 te nemen.
 
Zie mijn topic en info hierover, Aquael Ultramax, en voor mij persoonlijk NIETS anders.

Slang siliconen, past over de grote aansluiting en kan je toch goed kwijt. Nog mooier pvc achter de bak......
 
Beste forum leden,

Ik heb besloten een nieuwe filterpomp aan te schaffen. Mijn aquarium is 420 liter.

Nu zoek ik een pomp met slangaansluiting 16/22 omdat dikker niet past. Aquarium staat te dicht bij de muur.

Wat raden jullie mij aan?

Liefst een stille pomp.
Twee maal de Sunsun HW-3000. €168 per stuk, in zes stappen regelbaar, met UV en skimmer, vier filtermanden, fluisterstil en echt prima aansluitmaterialen. Geeft je maximaal 6000 l/u.
 
Ik heb de 1502 op 330 liter maar dat werkt goed als de belasting niet groot is. Zelf zou ik achteraf een maat groter hebben genomen.
Verder prima filters die van JBL.
Je houdt zo n 700 liter netto over met een 1502 en dat is op een bak van dik 400 liter geen vetpot. Je zou kunnen overwegen om er 2 te nemen.
Bij de 1502 hou je zo'n 900 liter netto over... Heb ik destijds getest. Maar voor een 400 liter is dit inderdaad nog steeds niet genoeg.
 
Bij de 1502 hou je zo'n 900 liter netto over... Heb ik destijds getest. Maar voor een 400 liter is dit inderdaad nog steeds niet genoeg.
Ik heb een JBL 1502 in aanvulling op de Eheim Professional 3 op een 420-liter bak. Samen net voldoende.

Qua gebruiksgemak geet ik overigens de voorkeur aan de SunSun HW-3000. Deze nieuwe generatie is écht goed geworden, voor de prijs van een 1502. Daarvan heb ik twee op een 450-liter bak. Capaciteit te over.
 

Terug
Bovenaan