Aanschaf eerste co2 set


B

Boro0

Guest
Hi allen,

Ik heb een aantal vragen die komen kijken bij het aanschaffen van een totaalset:

- Zijn er sets die aangeraden of afgeraden worden? (Ik heb momenteel mijn oog laten vallen op een set van APO a 160 euro, of één van JBL voor 114 euro. Weet niet of ik hier commerciele links mag plaatsen).
- Zit er in een set standaard een tijdklok?
- Wat zijn de kosten voor het onderhouden van een co2 systeem?

Het zou gaan om een set voor Rekord 800.

Bvd !
 
Ik heb zelf net een set bestelt bij co2art, zit geen tijdklok bij maar deze zijn niet zo prijzig.
Fles heb ik al staan maar die zijn bij bijvoorbeeld veldhuis ook niet zo heel duur.

Onderhoud bestaat uit gasvullingen, dropchecker vloeistof en eventueel jaarlijks een ph electrode als je een controller gebruikt.
 
Jammer genoeg verkoopt de Action geen tijdklokken meer maar bij de Hema zijn ze ook niet zo heel duur.
 
Ik heb zelf een 2 liter fles onderin mijn kast staan, daar doe ik ruim 8 maanden mee. dat kost mij dan 20 euro.
ook moet je zo nu en dan de indicator vloeistof van je dropchecker vervangen, en zoals Samzee zeg een Ph-elektrode als je een controller gebruikt / of wil gaan gebruiken in de toekomst.

Jammer genoeg zit er geen tijdsklok ingebouwd in je Co2-set, maar die zijn niet duur zoals John al zei :D
ik had toen destijds toen ik nog niet met een controller werkte een digitale tijdsklok bij de Hornbach gekocht, kostte mijn destijds 4,95 en deed zijn werk.
 
De goedkopere zoals die van de Action willen weleens gaan tikken zeg maar na enige tijd maar ja op mijn leeftijd hoor je dat toch niet meer:D:D:deal:
 
Dank voor alle antwoorden.

Vervangt een magneetventiel een tijdklok of moet dat naast elkaar gebruikt worden?

Daarnaast nogmaals: is de set van +/- 160 euro op APO aan te raden?
 
Nee een magneetventiel vervangt niet de tijdklok.
Je tijdklok sluit de stroomtoevoer naar het magneetventiel, waarna deze de co2 toevoer afsluit.
 
er zijn veel goede ervaringen met de sets van co2art, en denk dat je daar voor een net bedrag een goed product koopt. een co2 fles zou ik eerder in de brouw markt kopen dan via een LFS, is beduidend goedkoper en is uitstekend geschikt. Ik denk dat ook iedere bouwmarkt een goede (en goedkope) tijdklok heeft, zou zelf wel voor een digitale gaan omdat ik dat makkelijker en vooral stiller vind als de mechanische.
 
Samzee,

Heb jou link bekeken. Zit daar ook het stuk bij wat de bubbels in je aquarium toevoegt?
 
Die bazooka diffuser of een inline diffuser, even de juiste selecteren voor de setup die je van plan bent.
Ik ben voor een 60mm bazooka diffuser gegaan omdat die voor mij ook op de groei is.

Set is verder compleet, alleen een fles en een tijdklok of ph controller erbij en draaien maar.
 
Jammer genoeg verkoopt de Action geen tijdklokken meer maar bij de Hema zijn ze ook niet zo heel duur.
Weet je dat zeker? Waar ik woon (ook in Groningen) zijn ze nog gewoon verkrijgbaar voor 2,29. Gebruik er zelf ook één. En tikken alle mechanische tijdschakelklokken niet een beetje?
 
Als je dicht bij een Hornbach woont; daar heb je een mechanische voor 2,75 en een digitale voor 4,95
 
Als je dicht bij een Hornbach woont; daar heb je een mechanische voor 2,75 en een digitale voor 4,95
Hornbach is inderdaad ook één van de goedkoopste wat betreft tijdklokjes.
 
een co2 fles zou ik eerder in de brouw markt kopen dan via een LFS, is beduidend goedkoper en is uitstekend geschikt.
Zeker waar, als je een beetje je best doet op Google koop je een nieuwe gevulde 2 kilo CO2 fles voor 30,-
 
Ik heb deze in mijn rekord800. https://www.aquastorexl.nl/colombo-co2-advance-set.html

Met een drukfles van 500 gram. Staat +/- 60 bellen per minuut vanaf oktober te blazen. Bevalt me prima met een goeie watercirculatie.

Planten doen het goed 1 kleine dode hoek waar de planten iets minder gaan maar nog steeds niet slecht. Maar dan moet je ook niet te sterke verlichting er boven hangen. De standaard 2 TL is voldoende. Heb er eventjes 2 reflectoren boven gehad. Kreeg gelijk draadalg en een beetje groenalg. Nu co2 iets opgevoerd en 1 reflector eraf. Het is nu naar wens.
 
En tikken alle mechanische tijdschakelklokken niet een beetje?

Mijn beide wel, ookal zijn ze van de duurdere variant.... Maarja, dat maakt niet zo veel uit.
 

Terug
Bovenaan