Aankoop A. cacatuoides: hoe juiste man kiezen?


J

JosVermeulen

Guest
Mijn vraag is dus (aangezien ik morgen om een man ga), welk kleurpatroon e.d. ik het beste kies om een zo gezond mogelijke man te kiezen. Ik dacht hieraan naar aanleiding van het feit dat ik Ivo dat al een paar keer heb zien vermelden bij de ramirezi.
 
Hi Jos,

Bij ramirezi's vermeld ik dat omdat bouw en kleuring al een indicatie geven over of je met goede nakweek te maken hebt. Als ik problemen voorbij zie komen met ramirezi's valt me op dat dit vaker is bij de vreemd gebouwde (denk aan balloonvorm) en vreemd getekende (te veel zwart of onregelmatig zwartpatroon) diertjes.

Ik weet simpelweg niet of iets dergelijks ook opgaat voor de cacatuoides. Dat kan een ander je vast vertellen, genoeg cacatuoides fanaten (en met recht!) hier op het forum.

Succes, komt helemaal goed. We zien hem wel verschijnen morgen denk ik :)

~ Ivo
 
Qua vorm heb ik nog geen rare dingen gezien. Wel zie je soms lusteloze cacatuoides in bakken, probeer die niet te redden, dat word meestal een teleurstelling. Verder zou ik vooral letten op wat je mooi vind. Er is genoeg keus. Als je jongen wil overhouden kan het handig zijn om de kleur van de man, op die van de vrouwen af te stemmen.
 
gewoon goed kijken naar de kleur,bouw en niet geheel onbelangrijk het gedrag ervan...ik neem er altijd de tijd voor om het te bekijken...soms sta ik 10 minuten voor een bak zodat ik zeker weet welke ik wil hebben...
 
Ik merk geen verschil wat betreft de gezondheid in de kleur bij cacatuoides, dit in tegenstelling tot bij ramirezi's.Wel zie ik soms cacatuoides die erg mager zijn.Die kun je beter niet kopen denk ik zo maar, want dat is vaak wel een redelijke goede voorspeller dat je je cacatuodies na een aantal dagen/weken op zijn zij vindt.

Sommige cacatuoides, met name mannen, hebben een hele omhoog staande, en soms ook een schuine, bek die ze niet kunnen sluiten. Behalve dat ik het niet mooi vind. Nou weet ik niet of de cacatuoides daar zelf last van ondervinden..Maar ja dit is subjectief en misschien vind jij dat wel prachtig.Ik zelf zou zulke cacatuoides nooit kopen.

Maar om eerlijk te zijn vind ik 'wildkleur' cacatuoides wel mooier om te zien, veel subtieler gekleurd.Maar ook dit is weer subjectief.
 

Terug
Bovenaan