Aanhalige guppen


C

carol

Guest
(Sorry als er al zo een bericht staat ik heb wat gebladerd, maar weet niet eens op wat te zoeken.)

Ik moet wat plantjes, neerzetten en de guppen kwamen op mijn hand af. Eerst dat ik dat ze aan mijn hand sabbelde met al het gekriebel. Maar ze zwommen juist langs mijn hand, alsof ze als een kat kopjes probeerde te geven.

Maar ik snap niet echt wat daar de bedoeling van was...
Heeft iemand een idee waarom ze dit deden? (want het was er niet een specifiek, meerdere deden het.) En ik heb echt heel veel planten waar ze langs en door kunnen, dus waarom mijn hand...?
 
Nou ik heb nooit mijn hand in de bak als ik voer geef.

Het leek bijna alsof ze hun schubben wilde scrubben ofzo :p
Zoals een beer aan een boom, met jeuk :p Het voelde heel grappig aan.
 
Je behoeft ook geen hand in het water te doen als je voert. Maar ze associ�ren je wel met voer als je met de hand er in gaat. En het heeft meer te maken met het feit dat het voer nu eenmaal aan het oppervlak gegeven wordt (m.u.v. kleeftabletten). Dus elke vorm van een object (voer, vingers of weet ik wat...) nodigt ze uit om er naartoe te zwemmen. Als je geen rare bewegingen maakt dan zwemmen ze gewoon langs de vingers danwel hand heen. Een vrij normaal gegeven... Doen ze hier ook hoor...
 

Terug
Bovenaan