Aangenaam!


R

Rosaceus

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Kenneth en ik lees al een tijdje mee hier op het forum. Ik heb sinds vier maanden m'n eerste 'serieuze' aquarium opgestart dat momenteel bewoond wordt door een schooltje rouwtetra's, roze tetra's, een koppel balloon molly's, 2 platy's (en zo'n 20 jongen), 2 corydoras, een bescheiden schooltje kardinalen en een koppel antennebaarsjes. Met z'n 180 liter is mijn Juwel Rio voor mij van het perfecte formaat om de komende maanden/jaren hopelijk nog veel ervaring op te doen. :)

Ik hoop ook hier nog verder bij te leren en hier en daar m'n steentje bij te dragen op het forum :)

Greets!

20190116_223328.jpg
20190116_220756.jpg
 
WElkom op het Forum.

Mooie Frisse bak, en goeie bevolking.
Is over nagedacht.
 
Welkom Kenneth. Jou bak is mooi groen! Zoals Nicolientje al zei kan je in de toekomst kijken om jou schooltje corys uit te breiden. Er wordt over het algemeen aangeraden om minimum 6 exemplaren te houden.
 
Welkom, leuke bak, 1 puntje van kritiek: corydorasjes is een echte scholenvis die zich veel prettiger voelt in een wat grotere groep
Welkom Kenneth. Jou bak is mooi groen! Zoals Nicolientje al zei kan je in de toekomst kijken om jou schooltje corys uit te breiden. Er wordt over het algemeen aangeraden om minimum 6 exemplaren te houden.
Bedankt beiden! Ik weet dat corydorassen idd idealiter in een groepje worden gehouden en daar ga ik ook asap werk van maken. Heb de twee exemplaren nog niet zo lang overgenomen van iemand. Vandaar ;)
 
Graag gedaan. Ik heb zelf een hele tijd met 3 Corydoras gedaan. Ik vroeg me af waarom ik de beestjes nooit zag en als ze zichtbaar waren waarom ze in paniek waren :stom:.
Ik heb dan in mijn lfs alle aneusen gekocht die ze hadden (2...). Het moment dat de 3 eerdere de nieuweling zagen zal ik nooit meer vergeten...(ik heb het ergens wazig op video moest het je interesseren :foto:) een paar maanden later hebben ze mij bedankt met een hoop eitjes op de ruit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan. Ik heb zelf een hele tijd met 3 Corydoras gedaan. Ik vroeg me af waarom ik de beestjes nooit zag en als ze zichtbaar waren waarom ze in paniek waren :stom:.
Ik heb dan in mijn lfs alle aneusen gekocht die ze hadden (2...). Het moment dat de 3 eerdere de nieuweling zagen zal ik nooit meer vergeten...(ik heb het ergens wazig op video moest het je interesseren :foto:) een paar maanden later hebben ze mij bedankt met een hoop eitjes op de ruit

Fantastisch :D Ik ga er ook maar eens snel werk van maken. Ben benieuwd naar je filmpje, kan je het me bezorgen? Trouwens enig idee van of cory's ook in groepen kunnen worden gehouden met verschillende varianten van de soort?
 
Welkom Kenneth.
Welkom Kenneth
Welkom, ziet er zeker mooi uit.
Welkom, mooie bak
Welkom, ziet er goed uit:thumbs:
Welkom, mooie bak ziet er erg leuk uit met al dat groen!

Bedankt voor het warm welkom en de complimentjes :thumbs:
 
Fantastisch :D Ik ga er ook maar eens snel werk van maken. Ben benieuwd naar je filmpje, kan je het me bezorgen? Trouwens enig idee van of cory's ook in groepen kunnen worden gehouden met verschillende varianten van de soort?

Nee verschillende soorten zullen onderling niet scholen, slimste is dan ook het bij 1 soort te houden en dan zo'n groot mogelijke groep te nemen
 
Oke, ik heb je gewaarschuwd...bij deze het wazig filmpje :rolleyes:



Even wat uitleg:
Het kleindje is nieuw en is nog maar net toegevoegd aan het hoofd aquarium. De lichten zijn uit om het visje rustig te laten wennen.
De grote cory onder het hout is 1 van de 3 originele. Dat is hoe ik ze maximaal kon zien in die periode. Ze zaten heel de dag onder het hout en kwamen pas uit als het nacht was. Het was zo erg dat ik ze af en toe in de nacht voederde. De rest kan je wel zien. Het plan was om later nog terug te gaan naar de lfs om de school aan te vullen tot 8. Maar nu heb ik een schooltje van 7 door de nakweek. Corys blijven wel schuchtere dieren in mijn ervaring. Maar zo lang ik niet te wild beweeg voor het aquarium doen ze gewoon hun ding.

En wederom sluit ik mij aan bij de mening van Nicolientje :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan