A. Borelli


Jasper04

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2019
Berichten
172
Leeftijd
19
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje over de apistogramma Borelli. Wij hebben een 80(l)×40(b)×35(h) cm aquarium met tot nu toe een groepje van 15 P. Innesi en een Ancistrus(v). Nu wilde wij voor op de bodem een koppel/harem van Borelli's, echter zijn deze volgens onze lfs te zwak waardoor hij ze niet meer verkoopt. Alleen lees ik op internet juist het tegengestelde. We vinden dit echt een mooi visje en zouden hem graag houden, alleen s het jammer als ze binnen een paar maanden dood zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Voor de rest: het aquarium wordt gefilterd door een eheim EX600, filterzand op de bodem, ruime beplanting, temperatuur op 22 graden Celsius. Er zouden alleen nog wat extra holen gemaakt moeten worden.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
 
A. borelli is goed te houden hoor. Ze kunnen lage temperaturen uitstekend aan en doen het daar juist beter op dan hogere temperaturen. Het zijn ook nog eens vrije tamme Apisto's, waardoor je ze ook vaak als koppel kan houden. Dat is tevens ook het maximale wat je kan in een 80 cm bak.

Ik heb altijd heel veel plezier gehad van mijn A. borelli. Prachtige, makkelijke vissen.

LRM_EXPORT_119263201459346_20190924_212411471-01.jpeg
 
Thnx voor je reactie! Hoe hield jij ze precies, qua temperatuur, medebewoners enzovoorts?
 
Ook voor ancistrus en neontetra mag de temperatuur wat naar beneden, graad of 20 is zat. Dan kan je prima een koppel borelli bij dit bestand zetten. Geregeld verversen komt de gezondheid zeker ten goede. Bij voorkeur geregeld kleine verversingen in plaats van 1 grote. Temperatuur in de bak mag daarbij ook wel een klein beetje zakken.
 
Ik heb er geen verwarming in zitten, dat komt misschien nog in de winter, maar bedankt voor uw tip! Wat is beter: een koppel of een harem?
 
Oke super bedankt, ik lees veel tegenstrijdige berichten over koppel of harem, dus koppel os beter?
 

Terug
Bovenaan