A. Borelli man of vrouw?


Aagje

Member
Lid geworden
26 januari 2017
Berichten
16
Leeftijd
43
Ik heb 3 borelliis gekocht alszijnde een harem, maar vanaf het begin zit er een apart en wordt af en toe verjaagd.

Ik denk dat het eigenlijk 2 mannen en 1 vrouw zijn, die kan mij helpen?

20170227_094003.jpg
 
Hier heb ik een foto van alle drie, van welk geslacht zwemt hier?
20170219_155358.jpg


20170219_155407.jpg
 
Hmmm wat ik dacht....

Wat is handigheid, haal ik er 2 vrouwtjes bij (bakoppervlakte is 70x50) of breng ik het mannetje terug...
 
Man terugbrengen voor een vrouw, zou je kunnen doen. Bak is te klein voor 2 mannen.
 
Ik heb gebeld en mag een mannetje terug geven, dan is het misschien et beste pm het meest dominante mannetje te houden.

Kan ik ook alleen een koppeltje houden?
 
of het een echt koppeltje is weet je pas als ze hebben afgezet :)

maar doorgaans ja, zijn meestal prima te houden als koppel en op dit bak oppervlak heeft de vrouw genoeg ruimte om aan de man te ontkomen mocht het nodig zijn.
 
Ik heb 1 man en 1 vrouw in mijn bak van 80 cm breed. Dit bevalt mij het beste. Heb eerder wel 2 vrouwen gehad maar beiden hadden hun territorium in de bak. De scheidslijn lag in het midden van de bak. Nu is het rustiger.
Van mij zijn nog jong, of het een koppel wordt weet ik niet, maar trekken wel veel samen op
 
Een harem van 2 vrouwen en 1 man kan prima op je bodemoppervlakte. Een handige plaatsing van holen en het probleem met de territoriums is opgelost, zolang niet beide vrouwtjes een nestje hebben. Het is een vreedzame dwergchiclide, dus een koppel zal evt. ook goed gaan.
A. borelli is overigens geen koppelvormer.
 
Dank jullie wel!

Ik heb een mannetje gevangen en een (volgens de mevrouw) een vrouwtje meegekregen... ik was in de winkel niet helemaal overtuigd dat het een vrouwtje is maar mij werd gezegd dat het absoluut een vrouwtje is. ik doe haar in de bak en ben er meteen van overtuigd dat ik wéér een man heb meegekregen...
Heb ik gelijk?
20170310_125113.jpg


20170310_124049.jpg
 
Mooi.... dan ga ik het mannetje eruit halen en terugbrengen, en dan haal ik daar géén vissen meer!
Ik zat in de auto terug naar huis, belde mijn man en zei dat ik sterk aan het geslacht twijfelde, de winkel is een eindje rijden en ik baal ervan weer een man te hebben gekregen... ik probeer een betere foto te maken.
 

Terug
Bovenaan