81x36x45 Plantenbak van harriee (Patjee)


mooie bak!! wat voor bodem samenstelling heb je toegepast?
 
Wat een prachtig aquarium!!
 
Bedankt voor de complimenten :D.

Qua bodem zit er niks bijzonders in. werk zonder voedingsbodem. Wel bij de opstart een aantal kleibolletjes geplaatst welke waarschijnlijk inmiddels geen werken meer hebben.
Voor de rest test ik bijna elke week mijn kalium en fosfaat gehalte en waarbij nodig voeg ik wat extra toe. Ook ververs ik elke week 30% van mijn water.
 
Ondanks dat vrijwel alles het goed doet nog niet helemaal tevreden.
De rode plantjes hebben toch een klap gehad door de alg. Hopelijk komen ze er nog boven op.

Zit er aan te denken om met een doseerpomp te gaan werken zodat ik dagelijks de benodigde voeding kan toevoegen.

Iemand suggesties welke goed werken en makkelijk zijn in te stellen?

Bekijk media item 188
 
Donderdag avond doseerpomp besteld + een container voor de plantenvoeding.

Bekijk media item 233
Vandaag krijg ik het pakketje al binnen en meteen aan de slag gegaan.
Hierbij kwam ik wel achter dat mijn aquarium kast toch wel heel krap begint te worden....
CO2 fles heb ik daarom maar naast de kast geplaatst ipv er in.

Simpel plankje gemaakt waar de doseerpomp op kan staan (zolang het plakje niet instort)

Bekijk media item 234

Zit er al een tijdje over te denken om zelf een kast te gaan bouwen vanwege de ruimte die ik nu mis en het juwel meubel is nou ook niet heel mooi.
Echter heb ik zelf 2 linker handen wat mij tegen werkt om deze te bouwen. De wil is er wel maar de kennis helaas niet.

Mocht er iemand interesse en de zin hebben om een mooi kastje te bouwen voor mij dan hoor ik het graag ( uiteraard tegen betaling).

Volgende week krijg ik de rest binnen inclusief nieuwe plantjes :D.

Update volgt.
 
Mooie bak zeg en wat groeien die planten snel! Mag ik vragen hoeveel bellen co2 je per minuut doseert? (bpm)

En waar zit je filter uitstroom?linksboven?
 
Mooi stukje techniek al zal het wel een aardig prijskaartje hebben;)
 
Mooi zeg .... ik zou graag wat info willen ivm de doseer pomp enze .... waar haal je zo iets en wat zijn de kosten en hoe werkt zo iets
 
Echt een mooie bak!
 
Mooie bak zeg en wat groeien die planten snel! Mag ik vragen hoeveel bellen co2 je per minuut doseert? (bpm)

En waar zit je filter uitstroom?linksboven?

Op dit moment zit ik op ongeveer 40 bpm. Het is wel de bedoeling dat dit nog iets omhoog gaat.
Bouw het rustig op tot ik naar mijn gevoel goed zit.

De drop checker is nog aardig donker.

Mijn uitstroom zit links boven door middel van een spray-bar.

Mooi zeg .... ik zou graag wat info willen ivm de doseer pomp enze .... waar haal je zo iets en wat zijn de kosten en hoe werkt zo iets

De doseerpomp kost €115,- Echter blijft het helaas niet alleen bij de doseerpomp. de container heeft mij €50 gekost en dan komen er nog wat slangetjes en glazen buisjes bij om het uiteindelijk in het aquarium te krijgen.
totale kosten ongeveer €200,-

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om wat het kost maar wat het oplevert. Zelf vergeet ik nog wel eens om alle voeding in mijn aquarium te doen waardoor het niet optimaal groet.

Het is de bedoeling om easycarbo, ijzer en plantenpracht/profito via de doseerpomp toe te dienen.

Voor mij is het ook de 1e keer dat ik met een doseerpomp ga werken en is het nog even afwachten of het zo gaat als ik wil.


Van de week links achter aangepakt. Plantjes begonnen het daar wat moeilijk te krijgen.
Nieuwe plantjes zijn gelukkig onderweg.

Bekijk media item 235
 
We zijn nu 3 weken verder en mijn doseer pomp draait nu een volle week.
Het lijkt allemaal goed te gaan en de plantjes gaan ook steeds beter.

Met name de voorgrond begint weer mooi te groeien en nieuwe blaadjes aan te maken.

Links achter nieuwe plantjes gepland en iets rechts van het midden ook een nieuw plantje.

Hopelijk slaat de Alternanthera reineckii op de voorgrond goed aan en word het en mooie lage bos.

Bekijk media item 278
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Daar is over nagedacht! Een rode plant op een witte ondergrond. Hopen dat die goed gaat groeien.
 
Mooie scape! Grappig om te zien hoe iemand anders met dezelfde aquarium formaat anders inricht.

Zelf heb ik ook de Alternanthera reineckii, alleen dan de 'rosanervig' variant. Groeit traag vergeleken met andere stengel planten, maar zeer mooie planten.
 
Zo te zien hebben plantjes en hun groei voor jou geen geheimen meer he,al de foto's van je bak vond ik bijzonder mooi.
Wat is de precieze naam van die doseer pomp plus container voor de plantenvoeding want zou dat ook willen aanschaffen.
Als je een link hebt of de precieze naam is nog beter.
Voor de rest blijf ik het opvolgen want ook ik kan nog wel wat leren van jou.
Als mijn bak op punt staat ga ik er ook foto's van op het forum plaatsen.
Weet je ook de prijs ongeveer van een goed CO2 systeem maar dan volledig he(ik heb al gezien dat je van die wegwerpflesjes Co2 hebt ook).
Dikke proficiat nogmaals and keep up the good work.
 
Mooi!
 
bedankt voor de complimenten :D


Zo te zien hebben plantjes en hun groei voor jou geen geheimen meer he,al de foto's van je bak vond ik bijzonder mooi.
Wat is de precieze naam van die doseer pomp plus container voor de plantenvoeding want zou dat ook willen aanschaffen.
Als je een link hebt of de precieze naam is nog beter.
Voor de rest blijf ik het opvolgen want ook ik kan nog wel wat leren van jou.
Als mijn bak op punt staat ga ik er ook foto's van op het forum plaatsen.
Weet je ook de prijs ongeveer van een goed CO2 systeem maar dan volledig he(ik heb al gezien dat je van die wegwerpflesjes Co2 hebt ook).
Dikke proficiat nogmaals and keep up the good work.


Ik heb de Jebao DP4 doseerpomp en de container is een Liquid Fluid Box 3x1.5 L. Beide gekocht bij aquariaveldhuis.nl.


 
HEEL erg leuk ingericht, compliment :petjeaf:
 
bedankt voor de complimenten :D





Ik heb de Jebao DP4 doseerpomp en de container is een Liquid Fluid Box 3x1.5 L. Beide gekocht bij aquariaveldhuis.nl.
Bedankt Patje daar ga ik straks eens naar kijken,ik ben ook op zoek naar led verlichting met controller voor de zonsopgang en zonsondergang na te kunnen bootsen en als ik mij niet vergis is dat met afstandsbediening iemand een idee waar ?
 
...en daar zien we de Twinstar ook maar weer eens...

Mooie bak!
 
Of de Twinstar (in dit geval de Chihiros Doctor) ook echt een weer waarde heeft laat ik even in het midden.
Het lijkt er wel op dat het water helderder is als die aan staat. Echter tegen algen is het niet de oplossing. Daarvoor is het gewoon belangrijk dat de water waardes goed zijn.
 
bak staat er goed bij!! welk schema hanteer voor de jebao?
 
Elke dag 2 ml plantenpracht, 3 ml easy carbo en 2 ml Ferro.

Daarnaast meet ik elke week de No3 en Po4 waardes en waar nodig voeg ik extra voeding toe.
 
Mooie groene bak hoor:thumbs:
 

Terug
Bovenaan