81x36x45 Plantenbak van harriee (Patjee)


Vandaag nieuw speeltje binnen gekregen :D

hoop hem van de week te kunnen installeren en zit er aan te denken om de interne pomp er uit te halen.

iemand nog tips hoe dit te doen?
wil het liefst niet mijn hele aquarium leeg halen.

651764harriee_0_84_pomp.jpg
 
Geduld en een lang broodmes. Het filter zit met een paar dotten kit vast,echt los snijden.Niet breken of losrukken.De vissen worden gek van de drukgolf.
 
Laat je wel eerst het nieuwe filter meedraaien, terwijl de oude filter nog in de bak zit?
 
Staat er heel mooi bij hoor. Wel opletten met het licht dat je nu meer hebt dat je geen tekorten gaat krijgen waardoor alg de kop op kan steken.
 
Crash zei:
Laat je wel eerst het nieuwe filter meedraaien, terwijl de oude filter nog in de bak zit?

Ja zeker.

wil hem vanavond installeren en de juwel pomp er eind van de week uithalen aangezien er een nieuwe vloer word gelegd en mijn aquarium dan toch van zijn plek af moet.
Kan er ik mooi bij om de pomp te verwijderen.
 
Inmiddels is de juwel pomp er uit gehaald en draait mijn bak volledig op de JBl pomp.
Denk dat ik de pomp er binnen 2 minuten uit had. zat nauwelijks vast dus dat scheelde wel weer.

Was wel even een gedoe moet de nieuwe vloer leggen en mijn aquarium verplaatsen.

de plaat die ik achter mijn aquarium had heb ik weggehaald en vervangen voor zwart plakfolie. Dit ging echter niet zonder slag of stoot.
een van mijn slangen schoot los tijdens het plaatsen van het plakfolie.
Dit resulteerde in een waar zwembad op mijn nieuwe laminaat wat er net een half uur in lag.

Gelukkig staat alles er nu weer goed bij en hebben mijn vissen, aquarium en vloer het overleefd.

Hierbij de foto's

Voor de verbouwing:

612153harriee_0_84_714.jpg


Na de verbouwing:

292171harriee_0_84_884.jpg


Na de laatste snoeibeurt:

325517harriee_0_84_994.jpg


Van het weekend wil ik de rechter kant gaan snoeien.
Heb dit niet tegelijk gedaan met links omdat ik alles wel erg kort heb gemaakt en mijn visjes nog wel wat schuilplekjes wil geven.

Ook ga ik eind van de week de voorgrond plant flink snoeien zodat het daarna weer lekker zijn gang kan gaan.


Heeft er iemand nog tips hoe ik het beste de verwarming weg kan werken?
Zat er zelf aan te denken om een externe verwarming aan te schaffen. Iemand toevallig hier ervaring mee?
 
patjee zei:
Heeft er iemand nog tips hoe ik het beste de verwarming weg kan werken?
Zat er zelf aan te denken om een externe verwarming aan te schaffen. Iemand toevallig hier ervaring mee?
Mooie bak !

Je zou er een tak voor kunnen zetten. Ik heb zelf een Hydor externe verwarming; die is redelijk prijzig (300 watt� 70,- geloof ik) maar die werkt prima.
 
Hierbij weer een update.

Aquarium gaat heel goed en heb eigenlijk weinig te klagen.

Foto kwaliteit is helaas niet erg best deze keer...

Voor de snoei.
22-04:

388722harriee_0_84_102204.jpg


Na de snoei.
29-04:

918384harriee_0_84_112904.jpg
 
Lijkt me een tijger lotus? Mooie bak inderdaad! Hoop die van mij ook ooit zo te krijgen!
 
@Marrie98 dat is inderdaad een tijger lotus.

bedankt voor de mooie reacties allemaal :)
 
Gister eens mijn bak goed onderhanden genomen zodat die mijn vakantie kan overleven.
was ook wel weer nodig.

Voor de snoei:
595314harriee_0_84_123005.jpg


Na de snoei:

623229harriee_0_84_130106.jpg


Voorlopig kan die er wel weer tegen aan.

Eenmaal terug van vakantie gaan er wel wat nieuw plantjes bij komen en wil er een paar uit hebben.



Brand maar los ;)
 
Helaas een tijdje niet op het forum geweest maar toch wil ik jullie nog de foto's laten zien van hoe mijn bak er uit zag nadat ik terug was van vakantie.

1e foto van toen ik terug kwam
2e foto nadat die gesnoeid was.
aqua%20oud%201_zpsdcsxgpwn.jpg


aqua%20oud%202_zps5rnq6tqd.jpg


Inmiddels ben ik verhuist en hierdoor helaas geen tijd gehad om nieuwe foto's te plaatsen.
Echter heb ik niet stil gezeten als het om mijn aquarium gaat.

Hierbij de foto's van hoe hij er nu uitziet.

Zelf vind ik het een stuk mooier maar ook een heel stuk rustiger geworden.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

foto 1 is van af de opstart tot hoe hij er nu bij staat.
Zit ongeveer 3 maanden tussen de 1e en de laatste foto.

aqua%20foto%201_zps4k85xjuu.jpg


aqua%20foto%202_zpshj4naokc.jpg


aqua%20foto%203_zpscsx3rud3.jpg


aqua%20foto%204_zps5kyqqe9s.jpg


aqua%20foto%205_zpssnidng22.jpg


aqua%20foto%206_zpsoeth0vky.jpg
 
Dat ziet er heel erg mooi uit. Ook zoals je het eerst had staan! Ik hou wel van een mooie plantenbak!

Ik heb net een 80x40x40 gekocht en kan hier mooi wat inspiratie opdoen ;)
 
Wauw! Werkelijk prachtig!:smitten: Jij hebt er echt verstand van! Hoop oooooit ook zo'n prachtbak te krijgen!
 
Mooi, ziet er allemaal fris en fruitig uit!

Mag ik vragen welke Daytime balken je gebruikt? Eco, cluster of cluster control,... ?
 
Er zit 2 maal daytime cluster in en in beide balken 2 maal ultra white en 2 maal neutraal white.

Eigenlijk is 1 balk genoeg voor mijn bak maar heb me meteen voorbereid op de toekomst en 2 balken er boven gehangen. Ze zijn computer gestuurd. Hierdoor word het langzaam licht en ook weer langzaam donker in de avond. Beide draaien op 50% wat meer als voldoende is op dit moment.
 
Heb ze er ni ongeveer 9 maanden in zitten. Ik zou ook niet meer terug willen naar tl. Was wel een flinke investering maar dit hangt er gewoon jaren boven voordat ze vervangen moeten worden.

Met tl blijf je toch elk jaar weer de balken vervangen.
 
Klein maandje verder. Begin wat last te krijgen van als. Komt waarschijnlijk omdat het aquarium vol in de zon staat.
Vandaag het een en ander gesnoeid.

full.jpg
 
Erg mooi en als de zon er veel opstaat dan kan dat door teveel licht algen geven.
 

Terug
Bovenaan