80 cm licht brak bakje met de knight goby


A

Angelawiersma17

Guest
Hallo allemaal

Laatst zag ik voor het eerst de Stigmatogobius sadanunidio, ook wel knight goby genoemd en ik was meteen verliefd!

Nu ben ik het internet aan het afspeuren wat ik nodig ben om deze mooie vis te kunnen houden. Ik heb nog een 80 cm bak staan dus hij zou hier in kunnen.


Ik lees dat ik zeezout toe moet voegen, 1-2 eetlepels per 10 liter. Kan ik dit gewoon mengen in een emmer en dan in het Aquarium doen?

Dan heb ik denk ik ook een refractometer nodig om het zout te kunnen meten, of is dit met licht brak water niet nodig?

Daarnaast heb ik vragen over de inrichting. Het leek mij wel leuk om een zee aquarium look te cre�ren met zand en koraal stenen, maar ronde keien vind ik ook mooi, lastig. Ook vraag ik mij af of er planten kunnen in een licht brakke bak..

Veel vragen! Maar ik doe het liever goed :D dus wie kan mij helpen met een lijstje voor benodigdheden, tips and trics? :D
 
Mooi artikel, bedankt!
 
Ik denk dat je met een refractometer dat niet kunt bepalen .
Er zit te weinig zout in bij jou toepassing .
De mijne begint pas bij een sg van 1000 , brak water is 30 tot 50 keer minder .
 
2 eetlepels op 10l is idd te weinig om met een gewone refracto te meten.
digitale hebben een groter meetberijk maar kosten 300 euro.....

Ik zou gewoon rustig zoetwater stijl opstarten..

Stop er geen levend steen in.. dit gaat namelijk dood en rotten.. met een hoop ellende tot gevolg.

Je kan wel vulsteen kopen.. goed uitkoken vantevoren.. of eventueel rif keramiek
 
Heb je ook een idee waar ik het wel mee zou kunnen meten??
 
Je kan toch gewoon uitrekenen wat voor zoutwaarde je bekomt als je 2 lepels zout op 10 liter toevoegd .
Brak water is toch heel breed tov zeewater .
Als je dan uitrekent hoeveel zout er in moet om een bepaald zoutgehalte te bekomen en je weet hoeveel er verdampt ben je er toch .
Af en toe is wat verversen om de onbalans te herstellen .
Of zie ik het nu te makkelijk in ?
 

Terug
Bovenaan