80 CM gezelschapsbak (TimoC)

T

TimoC

Guest
Het leek me leuk, ook voor mezelf, om een fotoalbum bij te gaan houden van mijn aquarium (Zeker ook omdat ik hobbymatig fotografeer)
De bak draait nu 3 maanden, hieronder wat specificaties:

- Netto inhoud 96 Liter
- Bodem: ADA Amazonia
- Filter: Eheim Classic 250 (Extern)
- Basaal CO2 systeem
- 50 watt verwarming

Water parameters: PH 5,8-6,0 Hardheid 6,0 Temp 28C

Bewoners:
- 1 paartje Antennebaarsjes (Ramirezi Mikrogeophagus)
- 3 * Otocinclus
- 13 Kardinaal tetra's
- 5? Cherry garnalen

Planten:
- Javamos
- Anubias
- Echinodorus
- Valisneria

FTS gemaakt met DSLR vanaf een statief. Toen nog met 2 interne filterpompjes
T6C_5032.jpg



En nog wat closeups van m'n antennebaarsjes met de mobiel:
FullSizeRender.jpg


Eerste leg! (Die daarna vrij vlot door de ouders zelf opgegeten werd):
IMG_4986.JPG
 
Mooi hoor.
Waarom heb je de 2 extra binnenfiltertjes in je bak?
 
Mooi hoor.
Waarom heb je de 2 extra binnenfiltertjes in je bak?
Dank je! Die binnenfiltertjes zijn er met de komst van de Eheim inmiddels dus uit (is alleen een oude foto).
 
Staat er ook gewoon boven zie ik nu,moeilijk lezen... ;)
 
Staat er netjes bij Timo!
 
Bedankt voor alle leuke reacties :D
 
Ziet er goed uit!!
 
:help: Kom er net achter dat mn 100 liter bak is gaan lekken.
 
Ohjee... Wat een ramp nu! :stop::mad::stom::eek:Waar zit de lek?
In de hoek rechts voor.
Gelukkig heb ik net een kweekbak gekocht en is die ingedraaid. Dus alles maar overzetten nu en kijken wat we nog te redden valt....
 
In de hoek rechts voor.
Gelukkig heb ik net een kweekbak gekocht en is die ingedraaid. Dus alles maar overzetten nu en kijken wat we nog te redden valt....

Hoe oud is die bak dan? Wat voor een merk?
 
Hoe oud is die bak dan? Wat voor een merk?
Merk onbekend, ongeveer 5 jaar oud. Heb hem tweedehands overgenomen, en was vrij van beschadigingen.
 
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon de sponzen van je lekke bak in je kweekbak zijn filter steken :)
 
IMG_5245.JPG
Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon de sponzen van je lekke bak in je kweekbak zijn filter steken :)
Zeker.
Vanmiddag een afspraak om te kijken voor een jawel rio 180. En ik kwam
Bij het leeghalen 6 kleine garnaaltjes tegen bovenop de 5 die ik erin gedaan had. Dus dat is een geluk bij een ongeluk.
Ben er wel een beetje kapot van, hoop dat m'n vissen het overleven.

IMG_5244.JPG
 
Wat een ellende weer zo zeg. Gelukkig heb je nog opvang voor ze en daar zou ik de oude sponzen in doen.
 
Van de nood een deugd gemaakt en het opgespaarde geld voor led balken in een grotere bak gestoken. Gelukkig was ik vandaag vrij en met veel hulp van vriendinlief de boel gered.
Planten er even vlug ingezet, filter aangesloten. Nu wachten op het extra substraat wat ik besteld heb om de bak verder in te richten, en hopelijk kunnen de visjes dan volgende week terug verhuizen.
IMG_5248.JPG
 
Tot nu toe nog geen vissen verloren gelukkig. Ze hebben het natuurlijk niet naar hun zin gezien ze tijdelijk van een 100 naar een 55 liter bakje verhuisd zijn. Als ze maar geen pleinvrees krijgen in de 180 liter bak straks. :rolleyes:
Ook maar eens na gaan denken over wat extra vissen.
Wat zou er bovenop het huidige vis bestand goed bijpassen?
- 13 kardinaal tetra's
- 3 otocinclus
- 2 antennebaarsjes
- 11 garnalen
 
Ik zou de bak eerst even goed in laten draaien voordat je er meer vissen in gaat doen hoor. Je bodem is geheel nieuw dus ik zou even wachten daarmee nog;)
 
Ik zou de bak eerst even goed in laten draaien voordat je er meer vissen in gaat doen hoor. Je bodem is geheel nieuw dus ik zou even wachten daarmee nog;)
Oh dat komt goed, de helft van de bodem is nieuw straks, en heb een groot deel van het filter materiaal gered. Verder heb ik nu in de kleine bak de twee interne filterpompjes bijgezet om extra filter media te creëren. De vissen gaan niet terug voordat de waterwaardes perfect zijn.
 
Welke bodem heb je besteld ?
 
Ja daar moet je mee opassen als je het nieuw in je bak doet, ik heb die fout ook al gemaakt
 
Balen van het lek, fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen! Succes met de inrichting, maar voor wat ik zie gaat dat wel goedkomen :thumbs:
 
Je kan je school kardinaaltetra's uitbreiden of eens kijken naar een leuk l-nummer.
 
Terug
Bovenaan