70L - 60x30x45 - pauwooggrondels


Aquarius

Member
Lid geworden
3 augustus 2019
Berichten
13
Leeftijd
32
Dag Allen,

Zoals aangegeven bij mijn “voorstel” topic heb ik een tweede 60cm bak gekocht. Het idee is al volgt:
- koppel Tateurndina ocellicauda (pauwooggrondel)
- drietal Epiplatys Annulatus (ringbanksnoekje)
- 8-12 nader te bepalen klein soort scholenvis

Zouden hier nog 5-7 corydoras panda’s bij passen of pikken de pauwooggrondels dit niet?

Verder ben ik benieuwd wat jullie qua beplanting zouden aanraden. In tegenstelling tot de Tanganyika bal wil ik hier wel flink wat groen.
 
Ik zou 1m en 2 vr nemen van de Pauwooggrondel omdat mijn ervaring is dat de man anders veel achter de vrouw aan kan gaan jagen. Met Panda s lijkt me niet ideaal in 60cm voor al ze eitjes hebben en kleintjes.
 
Zou inderdaad ook een 1m en 2v nemen van pauwooggrondel. Voor de ringbandsnoekjes zou ik er een aantal extra doen. Stuk of 5-7 wederom meer vrouwen dan mannen. Corydoras zou ik er ook niet meer bij nemen. Als kleine scholenvis zou je eens kunnen kijken naar boraras briggitae, rasbora Galaxy of erythromicron rasbora. Als je een Corydoras wil zou je misschien nog kunnen kijken naar de pygmeaus, zwemmen wat hoger als ik me niet vergis. Misschien weet iemand anders of dat nog zou kunnen.
 
Corydoras wordt het dan gewoon niet. Voor het scholenvisje had de galaxy mijn voorkeur of het blauwoogje (weet daar even de correctie naam niet van).

Ringbandsnoekjes naar 5-7 zou alleen maar leuk zijn, net even wat meer leven in de bak. De aquaria zijn in verhouding vrij hoog waardoor een vis aan de oppervlakte me wel erg leuk lijkt. Naar verwachting zal in mijn andere bak (Multi’s) 2/3e van de hoogte niet benut worden 😅
 

Terug
Bovenaan