60x30x30


P

Pebbles

Guest
Hoi,

Ik heb sinds een poosje heb ik een aquarium van 54 liter aangeschaft, ik heb er diverse plantjes in staan met een voedingsbodem.

Ik ben bang dat mijn bak overvol is, momenteel heb ik 10 neontetras 2 platy's 2 indische modderkruiper, 2 guppy's een koppel aplocheius lineatus en een koppel antennebaarsjes. En dan nog een kleine algeneter. Geen vertonen vreemd gedrag, op 1 van de guppy's na, die zit soms een hele dag in een hoekje op de bodem, de andere guppy blijft er wel de hele tijd bij. Na een poosje is het gewoon weer over. Ik vind het maar gek, laatst was ook de mooie achterste vin verminkt.

Ik heb waarschijnlijk een overvolle bak maar hou de planten die als een idioot groeien wel aan hun wekelijkse snoeibeurt en dan kan ik zien dat ze weer even van de ruimte genieten.( En ik heb het te doen met al die visjes in de winkel in die minimale aquariums)

Ook heb ik aanslag op de ruit op de rand van zand/water. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?

Groetjes
 
Hoi Pebbles.
De visjes in de winkel zitten ook maar tijdelijk in de bakken natuurlijk dus daar moet je eigenlijk niet naar kijken.
Het is spijtiger dat ze waarschijnlijk jou niet goed geïnformeerd hebben waardoor je nu met een bonte verzameling vissen in je bakje zit.

Glas kan je het beste schoonmaken met een plukje witte filterwatten of met een oud pasje bv,met de watten kan je gewoon poetsen en met het pasje schraap je de boel schoon.
 
Ik gebruik gewoon de groene kant van een schuursponsje van de supermarkt (geen pannenspons dus). Dat is niet echt hard en krast dus niet. De opties van John werken ook prima.
 
Hoeveel mannetjes en vrouwtjes heb je van de guppy's en platy's?;)

antennebaarsjes
Deze vis is geen beginnersvis, en heeft deze waterwaardes nodig, stond op hobbykwekers.;)
PH: 5 - 6
GH: 0 - 4

Klik

indische modderkruiper
Heb je een zand, of een grindbodem?

Leesvoer


Om te kijken, of je te veel vissen ering hebt. Kunnje de lengte van alle vissen bij elkaar optellen, en daf moet dan de lengte van het aquarium zijn.

Bijvoorbeeld, je hebt een aquarium van 60 cm. Dan kunnen daar bijv. 12 vissen van 5cm in. Of 6 vissen van 10cm.
 
Hoeveel mannetjes en vrouwtjes heb je van de guppy's en platy's?;)

Ik heb van beide 2 mannetjes, hier heb ik bewust voor gekozen omdat ik geen nakomelingen wil. 2 mannelijke guppy's kunnen soms hormonale zijn dat weet ik, volgends de winkel waar ik het kocht zou dik allemaal prima kunnen.


Deze vis is geen beginnersvis, en heeft deze waterwaardes nodig, stond op hobbykwekers.;)
PH: 5 - 6
GH: 0 - 4

Klik


Heb je een zand, of een grindbodem?
Ik heb een zandbodem.
 
10 neontetra's: 4 *10cm= 40cm
2 indische modderkruipers: 8*2= 16cm
2 guppys: 4*2= 8cm
aplocheius lineatus koppel: 10*2=20cm (deze vis moet denk ik wel in een groter aquarium, gezien de grootte. Even kijken wat anderen ervan zeggen.;))
Antennebaarsje: 6*2=12cm

Dit maakt in totaal: 96cm
Dus je hebt iets te veel vissen. Ik zou de aplocheius lineatus eruit halen, even kijken wat anderen zeggen.;)

Ik heb een zandbodem.

:thumbs: Ik vroeg dit, omdat het word aangeraden, zand te gebruiken bij de indische modderkruiper.;)
 
Dat is inderdaad een flink bestand en daar zou ik wat in wijzigen inderdaad. Weet je je waterwaarden Pebbles? Guppen verlangen ander water dan Antennebaarsjes.
 
Dat is inderdaad een flink bestand en daar zou ik wat in wijzigen inderdaad. Weet je je waterwaarden Pebbles? Guppen verlangen ander water dan Antennebaarsjes.
Mijn waterwaardes weet ik niet, test ik ook niet, wanneer een stel (nieuwe) vissen erbij komen en die doen het slecht doe ik die weg aangezien de rest het allemaal goed doet en de koppeltjes het zo goed naar hun zin hebben dat ze zich willen voortplanten.. mijn antennebaarsje is nu erg kortademend, dus ik denk dat ik die weer naar een ander laat gaan aangezien het toch overbevolkt is
 
10 neontetra's: 4 *10cm= 40cm
2 indische modderkruipers: 8*2= 16cm
2 guppys: 4*2= 8cm
aplocheius lineatus koppel: 10*2=20cm (deze vis moet denk ik wel in een groter aquarium, gezien de grootte. Even kijken wat anderen ervan zeggen.;))
Antennebaarsje: 6*2=12cm

Dit maakt in totaal: 96cm
Dus je hebt iets te veel vissen. Ik zou de aplocheius lineatus eruit halen, even kijken wat anderen zeggen.;)



:thumbs: Ik vroeg dit, omdat het word aangeraden, zand te gebruiken bij de indische modderkruiper.;)
Dit is een beetje kort door de bocht. De indische modderkruipers zijn lang, maar heel rustig en dun, en hun uitscheiding is ook erg klein, je kunt makkelijk een groep van 8 + een paar bijvissen in 60cm houden, ook al is het volgens de 1cm vis per liter regel te veel.

De aplocheilus is inderdaad te groot voor je aquarium. De guppies en de modderkruipers/ramirezis horen niet bij elkaar. De guppies willen hard water, de modderkruipers en ramirezis willen zacht, zuur water.
 
Mijn waterwaardes weet ik niet, test ik ook niet, wanneer een stel (nieuwe) vissen erbij komen en die doen het slecht doe ik die weg aangezien de rest het allemaal goed doet en de koppeltjes het zo goed naar hun zin hebben dat ze zich willen voortplanten.. mijn antennebaarsje is nu erg kortademend, dus ik denk dat ik die weer naar een ander laat gaan aangezien het toch overbevolkt is

Ik zou dat dan toch eens doen want je hebt nu soorten die je eigenlijk niet bij elkaar moet houden. Guppen willen graag een hoge ph. Zonder de waterwaarden is het lastig om aan te geven welke vissen goed in je bak passen.
 
Mannetjes Platy's knokken onderling. Pas vanaf een stuk of 6 gaat dit goed.

Gup mannen paren ontzettend veel dat is hun normale gedrag. Hun vrouwen ontnemen is eigenlijk mishandeling.

Wil je geen jongen? Koop ze dan niet of koop een groepje Rouwtetra's.

Je weet dat Guppen en Platy's een voeding wensen met een hoog plantaardig gehalte? Dit is voor hen noodzakelijk. Je kan dan denken aan bv de speciale Guppyvoeders die in omloop zijn.
 
Hoe gaat het er nu mee?
 
Ik heb nu ruimte gemaakt voor een ca. 125 liter Aquarium die ik eind deze maand zal aanschaffen, dan zal de bak niet meer te klein zijn voor mijn aplocheius lineatus en zou ik vrouwelijke platys en guppy's aan kunnen schaffen zodat ze daar hun energie kwijt op kunnen. Ook heb ik speciaal guppy voer gekocht! Heeft iemand nog tips voor het overstappen naar een bak die bijna dubbel zoveel liters inhoud?
 
Is je nieuwe bak met een intern filter of neem je een ander filter? als je een ander filter neemt zou ik deze zsm aanschaffen en gelijk in je oude bak laten draaien bv.
 
Is je nieuwe bak met een intern filter of neem je een ander filter? als je een ander filter neemt zou ik deze zsm aanschaffen en gelijk in je oude bak laten draaien bv.
Het is een juwel aquarium dus krijg je er ook eentje bij.. waarschijnlijk is die flink flut maar ik heb nu een fluval U2 in mijn 60 liter bak zitten maar die kan tot de 110 liter. Dus als ik die nieuwe er bij in doe zal het wel moeten kunnen toch?
 
Idd,was ff vergeten te vragen welk filter er nu op de bak staat maar dat kan prima zo.
Zoveel mogelijk van het oude water in de nieuwe bak doen en je filter zo kort mogelijk stil laten staan als je de boel overzet.
 
Hoihoi,

Aquarium ziet er nu zo uit, wat in ruimte ineens! Hoelang moet ik wachten tot de visjes erin mogen??

IMG-20170401-WA0024.jpeg
 
Mooi!

Aquarium moet 3-4 weken indraaien, hoelang staat hij al?
 
Mooi!

Aquarium moet 3-4 weken indraaien, hoelang staat hij al?
Sinds vandaag, ik heb er ongeveer 20 liter van mijn "oude" Aquarium bij in gedaan. Vandaar dat ik benieuwd ben hoelang nog, ook de "oude" pomp helpt even mee met indraaien
 
Sinds vandaag, ik heb er ongeveer 20 liter van mijn "oude" Aquarium bij in gedaan. Vandaar dat ik benieuwd ben hoelang nog
In water zitten niet zo veel bacterien. Als je het filtermateriaal, of de bodem in het nieuwe aquarium doet. Dan kan het wel eerder. Maar ik zou hem gewoon 3-4 weken laten indraaien, dan weet je dat je goed zit.;)
 
In water zitten niet zo veel bacterien. Als je het filtermateriaal, of de bodem in het nieuwe aquarium doet. Dan kan het wel eerder. Maar ik zou hem gewoon 3-4 weken laten indraaien, dan weet je dat je goed zit.;)
:thumbs:
 

Terug
Bovenaan