60x30 bak vullen met.. ?


A

AquaLife

Guest
Ik ben al jaren een goudvis fan, maar ik heb mij het afgelopen half jaar/jaar erg laten meeslepen met tropische vissen. Ik zou over een jaar (of meer, ligt eraan hoelang mijn vissen populatie in mijn bak leeft) in mijn 60x30 bak goudvissen gaan houden. Uiteraard niet de normale goudvis, want die hoort in een vijver, alleen ik heb gelezen op andere sites dat sluierstaarten 50L nodig hebben en dat er ook nog andere varianten zijn die minder nodig hebben. Mijn vraag is dus, is het mogelijk om in een 60x30 bak een type goudvis te houden ?

Ook ben ik van plan om in mijn bak een achterwand van zuurstofplanten te doen, een enorm krachtige filter voor dat formaat bak en op veel plekken in de bak oxydators neer te zetten. Oftewel, is het mogelijk om een type goudvis in 60x30 te houden onder z.g.a. perfecte omstandigheden ?
 
Neen, dat zou ik niet doen. Dat is zo een regeltje zoals bij discusvissen en maanvissen. Je moet het in zijn perspectief bekijken.

50L per vis wordt inderdaad vaak vermeld, maar dat is puur qua belasting op het filter. Het zegt niets over het totaal aantal liters en de maten van het aquarium die deze vissen nodig hebben.
Je moet dus echt wel voor een groter aquarium gaan. 120cm lengte op 50/60cm diepte is een mooie maat qua grondoppervlakte.

Ik zou dus gaan voor een groter aquarium, een vijver of vissen die wel passen in een 60cm aquarium.
 
Wat ook nog een optie is om er de Wui in te doen voor de bodem en verder wat Rosy Loach. Vooral de R Loach kan erg leuk kleuren en ze zijn erg actief.
Dit heb ik in een Aqua 65 zitten hier.
 
Dat gaat dus een betta worden met citroen garnalen populatie op de bodem. :)
 
Let dan wel op dat de Betta niet alle garnalen opeet ;) Er zijn individuen die hele populaties uitmoorden
 

Terug
Bovenaan