60L bakje van blupjes 2.0


B

blupjes 2.0

Guest
Zie hier, mijn nu nog foto-loze fotoalbum. Ik heb dik 2 weken geleden mijn "nieuwe" bak opgehaald, tweedehands dus. 60cm, en iets hoger dan 30cm dus ik gok dat de inhoud zo'n 60L is. Ik heb de bak meteen dezelfde dag schoongemaakt en gevuld. Flesje safestart en wat plantjes erin, twee lavastenen die ik erbij kreeg en ik heb voor mijn gemoedsrust een nieuw filter en verwarmingselement gehaald. Ik heb zo'n superfish aqua-flow 100 gekocht, ik ben er dom genoeg weer ingetrapt en hij begon na 1 dag ontzettend te gillen. Dus terug naar de LFS en die gaven me een nieuwe mee. Maar helaas, deze ging ook janken, dus ik ga weer de oude vertrouwde XL hoekfilter van Dennerle bestellen. Waarom ik dit niet gewoon meteen heb gedaan weet ik niet.

Wat ook op mijn bestellijst staat: profito, easycarbo, 2 plantjes, kleine spiderwoodtakjes en nog wat lavasteen.

Ik wil nog ergens wat javamos scoren en dan ben ik wel zo ongeveer compleet. Als de boel dan op orde is, komen er garnalen in. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit wat voor garnaaltjes het gaan worden. Na veel nadenken wilde ik toch wel graag taiwan bee's, maar ik vind het zonde om nu nog te gaan switchen van bodem (want ik heb nu geen ph verlagende) en vind het ook best duur, die ph-verlagende bodems. Dus waarschijnlijk komen er blauwe garnalen in of misschien zwarte. Als alles klaar is ga ik foto's maken want nu ziet het er nog niet zo leuk uit.
 
Heb mijn bestelling inmiddels binnen en de nieuwe spulletjes al in het aquarium gedaan. Ik ben zeer tevreden over het resultaat, wil alleen nog wat meer vallisneria erin, dus dat binnenkort nog maar even halen. Komende week maak ik wel even wat foto's.
 
Haha, nou ik vond hem eerst te lelijk om te laten zien, en ik ben nu niet thuis dus kan geen foto maken. Morgen avond denk ik wel!
 
20170404_121943.jpg

Daar issie dan! Sorry voor de mooie gordijnen die je door de weerkaatsing kunt zien :p. Als het goed is komen vandaag mijn garnalen!
(foto's toevoegen is nog ff uitvogelen. hoop dat jullie "miniatuur" wel kunnen uitvergroten. anders zet ik normaal formaat er nog wel even op).
 
Erg leuk gedaan zo al zou ik die verwarming achter de stenen op de bodem plaatsen.
 
Anderhalf jaar later maar even een update doen dan :p
Bakje is opnieuw opgestart, ik ben verhuisd, heb mijn garnalen verkocht en ben nu van plan om hier killivissen in te gaan houden. Hoe en wat weet ik nog niet, qua precieze soort etc. De bak draait al weer 3 maanden en ik ben nu langzaam aan een groepje corydoras pygmaeus er in aan het zetten. Heb de laatste 3 bij de LFS gekocht, 1 is helaas dood gegaan en nu wacht ik tot ze weer nieuwe hebben zodat ik het groepje kan uitbreiden.
 

Terug
Bovenaan