Taiwanese garnalenbakjes van Seabait


Hier ook nog maar wat kiekjes.

20170507_160514.jpg


20170507_204230.jpg


20170509_210115.jpg


20170509_210211.jpg


20170510_164425.jpg


Rechts op de onderste foto zit een jong garnaaltje van een dag oud.
 
Bedankt andere John.

Zo'n cr heeft trouwens ook eitjes,ben benieuwd wat daar van komt.
 
Ze staat op de tweede foto helemaal links en Trudy is haar naam! ;)
 
Wat een leuke foto's weer John! Je mos doet het ook echt super!:smitten:
 
Bedankt voor de reacties.
Gaat lekker z'n gangetje met de garnalen,de eerste partij nakweek heeft al een mooi formaat en de laatste kleintjes groeien ook goed.
Zitten een aantal rode tussen en ben benieuwd wat dat voor gadatie gaat worden.

20170519_212537.jpg


20170519_211550.jpg


20170519_212450.jpg


20170520_175851.jpg


20170519_211911.jpg
 
Mooi hoor John. Ze kweken goed daar bij jou. Welke bodem heb jij er in zitten? Osmose met gh+ denk ik?
Bij mij zijn ze nu ook eindelijk begonnen met kweken. Heb nu ineens 5 vrouwtjes met eitjes. Echter heb ik een mengelmoesje van kleuren dus ben benieuwd wat er uit komt. Heb je nog tips om de baby's groot te krijgen?
 
Bedankt voor de reacties.

Mooi hoor John. Ze kweken goed daar bij jou. Welke bodem heb jij er in zitten? Osmose met gh+ denk ik?
Bij mij zijn ze nu ook eindelijk begonnen met kweken. Heb nu ineens 5 vrouwtjes met eitjes. Echter heb ik een mengelmoesje van kleuren dus ben benieuwd wat er uit komt. Heb je nog tips om de baby's groot te krijgen?

De bodem is Scapers soil van Dennerle en verder idd osmosewater met Bee Shrimp mineral GH+.
Enige is dat ik met voeren een aantal voerkorreltjes verkruimel speciaal voor de kleintjes maar verder gaat het vanzelf Thomas.
 
Tjee, al die garnalen met blaren op de pootjes straks:D:D. Gooi je die er zo in of doe je daar nog wat mee?
 
Moet eerlijk zeggen dat ze gekker zijn op die geperste brandneteldingen van Dennerle Carlijn.

Heb het blad eerst een paar minuten in net gekookt water laten soppen John.
Ja zal wel prikken idd want ze zijn nogal springerig ;)
 
Mooi aquarium vind de inrichting prachtig en blijkbaar vinden de garnalen dat ook .
 
Ja ik kook ze ook als ik ze al geef maar hier lopen overal pissende honden dus pluk ze niet meer zo snel. Volgens mij prikken ze niet meer als je ze afknipt.
 
Aha, die sticks heb ik nog nooit geprobeerd. Bij mij vinden ze van Dennerle de snowpops echt het allerbest geloof ik want dan komen ze uit alle hoeken en gaten binnen een paar tellen.
Echt super tof dat het zo goed gaat nu met je TB's!
 
Echt gaaf die tb garnalen hoeveel jongen heb je nu al? Lijken er steeds meer te worden!
 
De bodem is Scapers soil van Dennerle en verder idd osmosewater met Bee Shrimp mineral GH+.

Ik heb deze bodem nu ook. Dennerle heeft ook een bodem voor garnalen onder de merknaam shrimpking.

De eigenaar van de LFS heeft bij Dennerle gevraagd of hij de scapers alsook de shrimpking soil moest gaan verkopen.
Maar dat hoeft niet, want is hetzelfde.
Alleen andere merklijn.

Daarom staat op de scapers soil ook dat het zeer geschikt is voor garnalen.

Ter info. Ik gebruik ook osmose en Bee shrimp GH+ de KH was <1 en de pH was 6,0
Dus het werkt goed.
 
Brandnetelblad had ik van een kennis uit de tuin,zgn natuurtuin ;)

Ik ben de tel inmiddels kwijt Mike maar schat zo'n minimaal 80 kleintjes op het moment en bijna alle vrouwtjes hebben weer eitjes dus loopt lekker.

Las het van je bodem in je topic Marcel,wist dat het idd hetzelfde is alleen de shrimpking verpakking ziet er wat fraaier uit.
Over een tijdje heb je vast ook veel nakweek van de cr!

Dankje Wouter.

Is al flink van de brandnetel gegeten.

20170529_213411.jpg
 
Ik blijf het een prachtige bak vinden John! En nu ook een paar rode baby's!
Super leuk!
 

Terug
Bovenaan