600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


386989jan_fokke_0_85_september_201.jpg

178412jan_fokke_0_85_september_201.jpg

Zieke maanvis

423451jan_fokke_0_85_september_201.jpg

719658jan_fokke_0_85_september_201.jpg

186141jan_fokke_0_85_september_201.jpg

373982jan_fokke_0_85_september_201.jpg

357755jan_fokke_0_85_september_201.jpg

593581jan_fokke_0_85_september_201.jpg

641381jan_fokke_0_85_september_201.jpg
 
Het is op zich een mooi ingerichte bak met vissen maar wat een viezigheid Jan!
Lijkt me geen positief effect op de waterwaarden te hebben en zo op de gezondheid van de vissen.
 
Hoi Jan Fokke,

Ik heb net de foto's bekeken en zie dat je problemen hebt met je maanvissen maar eigenlijk in je hele aquarium. Veel vuil en alg zo op het eerste gezicht. Ik zie het op planten, hout en bodem. Heb je enig idee waar al dat vuil vandaan komt?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
zou het eerlijk gezecht niet weten zou kunnen dat het uit het filter komt, maar die heb ik paar weken geleden helemaal gereinigd met aqua water en dat heeft het probleem ook niet kunnen verminderen. Of het moet van het hout af koen maar dan zou het nu denk het ook al een heel stuk vermindert moeten zijn.
 
Denk zelf ook dat het hout de oorzaak is.
Heb het hier ook gehad met een stuk,zat een zachte laag op die los kwam en zo ook het filtermateriaal heel snel verzadigde.
 
Ik ook, maar het ook weer niet meteen afschrijven: nieuwe poging na het verwijderd hebben van alle zacht(e) (geworden) delen.

~ Ivo
 
Hout van mij had ik zo ook nog een kans gegeven onder de douche met een harde borstel maar mocht niet baten helaas.
Zou het kunnen proberen idd maar kan ook gewoon op zijn en eventueel voor nieuwe kijken.
 
oke dan ga ik ze er wel uithalen die op zijn nu maar hopen dat het niet al het hout is
 
zo al het hout vandaag schoon gemaakt en wat kwam daar een troep van af. Ook nog de bodem wat afgezogen zal volgende week de rest doen en dan hopen dat het een beetje schoon blijft
 
vis bestand is 3 maanvissen
25 citroen tetra's
15 van die oppervlakte vissen
2 L201
2 L129
en 2 farlowella
 
Zou de manen eruit halen of direct aanvullen want 3 manen is natuurlijk veel en veel te weinig Jan.
 
Ja ik ben me er van bewust dat 3 te weing zijn. Maar moet er dan wel mooie tegen komen en die ze de laatste tijd bij de LFS hadden die vond ik er niet mooi uit zien.
 
de maanvissen zijn ook weer bijgevuld naar 6 stuks.
Foto's volgen binnen kort als mijn telefoon weer gemaakt is.
 
Hallo Jan,

Wat misschien handig is tijdens het schoon zuigen van de bodem.
Ga er met je vinger door heen zodat je hem als waren omploegt ;) Al heb ik zelf nog nooit zo'n bodem gehad ik doe dit standaard om de zoveel tijd niet je hele bodem doen ivm kans op dat er te veel gassen vrij komen.
 
Wat een mooie bak!

De Citroentetra's doen het ook goed zo te zien.
 
ja ziet er zeker mooi uit alleen momenteel wat last van alg.
Ja alle vissen doen het wel goed volgens mij en zien er ook mooi uit.
 
niks waren een dag later weer weg :( maar van de Apistogramma heb ik wel al 2 kleintjs rond zwemmen van een cm of 2 en volgens mij spotte ik er vandaag ook nog een kleinere.
 
ja dankje, mischien dat ik de amazone zwaartplant er nog uit haal en er iets anders voor in de plaats zet.
 
Ik zou 'm graag overnemen in dat geval!

Bak staat er verder mooi bij. Jammer van de maanvissen.
 
jan fokke zei:
ja dankje, mischien dat ik de amazone zwaartplant er nog uit haal en er iets anders voor in de plaats zet.

Die is inderdaad erg groot, maar toch misstaat hij daar niet! Misschien verder naar achteren zetten (eventueel achter het hout)?
 
ja de bak staat er ook mooi bij alleen vind de amazone zwaartplant wat te groot worden heeft een diameter van zoon 50 cm. Al zijn het wel 3 planten die bij elkaar staan dus zou er ook 2 nog weg kunnen halen en dan maar een houden en die wat meer richting het hout kunnen zetten.

en ja het is ook jammer van de maanvissen.
 

Terug
Bovenaan