600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


ja klopt maar een hobby mag geld kosten, net even 3 maroni er bij gehaald en nog 3 echino's er bij gehaald zal ze er zo even in zetten
 
144635jan_fokke_0_82_20150523_152338.jpg
 
Zo, dit vind ik nou een hele mooie verbetering, leuke plantjes hoor :thumbs:
 
morgen of zaterdag even met de verlichting aan de slag want dan heb ik als het goed is mijn led verlichting wel binnen :)
 
Het kan aan mij liggen hoor, maar op die foto's herken ik geen maronii's maar iets dat me zo op het eerste gezicht een Midden-Amerikaan lijkt.
Lichaamsbouw, kleuring in de vinnen, tekening op het lijf klopt allemaal niet met de kenmerken van een Cleithracara maronii.

of zie ik ze vliegen? :stars:

~ Ivo
 
Leuke bak hoor maar ik ben het met Ivo eens dat dit geen Maroni s zijn. Ik zie ook weinig overeenkomsten. De bruine kleur heeft er iets van weg maar de bouw en de tekening dus niet. Ik denk ook dat dit een andere vissoort is hoor.
 
ooo oke 3 heb ik er genomen omdat die man waar ik ze kocht het zeker wist dat dit 1 man en 2 vrouwen waren. dan is nu mijn vraag welke vis is het dan.
 
Jonge dieren van Cichlasoma sajica misschien? Ik heb die vroeger ook gehad en dit lijkt er veel op.

Als dit Sajica's zijn kunnen ze ongeveer 22 cm worden.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ik denk ook vrij zeker te weten dat dit C. sajica's zijn. Gelijk toen ik ze zag. Heb je zelf jaren gehad, tot voor kort.
Inderdaad jonge exemplaren.
 
oke dankje voor het snelle antwoord en wat kan ik er nu het beste mee doen ze uitvangen en ze terug brengen naar de lfs of kunnen ze wel met maanvissen samen gehouden worden in mijn aquarium
 
Afgelopen dagen druk geweest met het installeren van mijn led verlichting.

hier foto hoe het eerst was
615668jan_fokke_0_85_aquariu.jpg


deze met de led verlichting op 70%
493241jan_fokke_0_85_le.jpg
 
Mooie bak hoor!

Ik zou de verkeerd gegeven vissen terug brengen. Je hebt er immers niet om gevraagd.
Of, als je ze mooi vind, misschien kunnen ze erin blijven. Ik heb er geen verstand van. Wel een stomme fout van die verkoper.
 
ja ik probeer ze er nog wel uit te vangen want heb nu al gemerkt dat het gravers zijn
 
ja gaat heel erg goed met de visjes, ze zijn nog wel wat schrikkerig zo af en toe maar dat gaat denk in de loop van de tijd wel beter.
 
Ik weet niet wat er is maar ik telde gisteren nog maar 5 maanvissen en vandaag nog maar 4, en ik kan de andere 4 ook nergens in de bak vinden dus ik vind het allemaal maar vreemd waar de andere 4 zijn gebleven.
 
ja alles goed bekeken en zelfs met het voeren ze niet kunnen zien. en ik ben bang dat ze tussen de achterwand zijn gezwommen en klem zijn komen te zitten want ik heb vandaag ontdekt dat hier een cm ruimte tussen zit.
 
heb de achterwand maar met wat filterwat dicht gemaakt zodat ze er niet meer tussen kunnen komen en meteen het bestand weer wat uitgebreid naar 7 stuks
 
ja heb ik ook gedaan
en tzt maar eens kijken voor een andere achterwand of heb goed vast kitten.
 
Je vissen voelen zich lekker thuis in je aquarium. De planten vind ik wat minder fris ogen. Het lijkt erop dat ze wat bealgd zijn en ook de boden laat dat zien. Heb je last van zweefvuil? Vaak geeft dit algproblemen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
ja klopt heb wat een algen probleem, bodem komt vooral door zweefvuil wat nog van het hout af komt en zo dus af en toe de bodem steeds een stukje afzuigen.
Heb ik nog even een vraagje hoe kan ik het beste de bodem weer aanvullen met nieuw zand en welk zand kan ik het beste gebruiken.
 
Ik doe een mok in de zak met zand en die laat ik langzaam in het water afzakken en dan heel rustig de mok omkieperen.
 
ik vul het filterzand bij,met een lepel.Zo uit de zak,kalm aan niks geen waas.
 
oke maar welk zand kan ik het beste gebruiken om het bij te vullen want ik weet niet wat er nu in zit
 
Alex noemt filterzand zie ik. Ik heb zelf geen zand dus ook weinig ervaring ermee.
Ja in de kleine Tylo bak zit het maar vraag me niet wat voor zand dat is.
 
Filteren over kool en dagelijks de bodem afzuigen kan goed helpen om van je zweefvuil af te komen. Je maakt vervolgens vaker je filter schoon.

Zodra je vooruitgang ziet kan je het aantal keren dat je afhevelt verminderen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
oke dan zal ik daar morgen mee beginnen en kijk morgen ook of de honbach open is om een zak filterzand te halen.
 

Terug
Bovenaan