600 liter Maanvis aquarium van jan fokke

pff kan er ook wel weer bij net ging het dekseltje van mijn auto feeder open wat resulteerde in halve bakje voer in aquarium. Nu hopen dat het geen blauwalg tot gevolg heeft.
 
Kun je het niet wegzuigen met een slang wat is gezonken Jan?
 
Ja dat is weer balen dan zeg.
 
ja best wel
 
pff kan er ook wel weer bij net ging het dekseltje van mijn auto feeder open wat resulteerde in halve bakje voer in aquarium. Nu hopen dat het geen blauwalg tot gevolg heeft.
Altijd fijn dat soort dingen..
Heb het zelf ook wel eens gehad, meteen een 2weekse voorraad aan voer erin..
 
Gelukkig nu een week later en geen blauwalg. Net water wissel gedaan en nu even fosfaat en nitraat meten.
En net offerte aan gevraagd en ook al reactie op om deze bak te vervangen door een iets kleinere van 140 X 60 X 60.
Nu mijn vraag kan het kwa vis bestand of raden jullie dat af.
 
20180513_155208.jpg
20180505_180436.jpg
20180505_180722.jpg
20180505_181543.jpg
20180505_181548.jpg
 
zou dit bestand ook passen in een 1.40 aquarium
 
Wat zit er allemaal in, Jan?
 
4 red back maanvissen
7 guianacara dacrya
8 coridora's zie foto voor soort
5 tetra's
2 citroen tetras
2 L140
2 L103
2 farowella's
 
past dat in een 1.40 X 60 X 60 aquarium
 
Is alleen de vraag of je de dacrya's op de lange termijn er ook in deze groep in kan houden, of dat je moet uitselecteren.

maar verder... ja moet kunnen.
 
Erg mooi Jan :thumbs:
 
Omdat ik ook nog een zee aquarium heb en hier tzt ook wat groter mee wil dus daarom wat kleiner denk ik.
 
Zit nog steeds te bedenken wat ik met deze moet ga ik kleiner of hem helemaal weg doen.
 
Lastige keuze Jan en wat voor zeewaterbak wil je dan hebben? Zeewater is wel veel meer werk zoals je al wel weet.
 
Ja slagje groter zee aquarium zoits wat jullie hebben of 250 liter zoiets ongeveer. Dat er net wat meer mogelijk is.
 
Wij hebben een 170 liter. De Red Sea Reefer 170. 250 liter is ook een mooie maat maar goed de kosten stijgen mee natuurlijk en de hoeveelheid werk ook. Ik verwacht wel dat wij het bij deze bak gaan houden.
 
Ja dat weet ik. Ik ben minder tijd kwijt aan mijn zeebak dan aan mijn andere aquarium. Of moet osmose water en zout water maken ook er mee rekenen en de watertesten ja dan is het meer tijd.
 
Ja ik doelde ook op al het werk dat je hebt natuurlijk en dan over de hele week gezien. Het hangt ook af hoeveel tijd je kwijt bent voor de zoetwaterbak en dat is bij de een meer dan bij de ander.
 
drijfplanten en valesneria zijn eindelijk weer aangeslagen alleen ook een beetje kaamlaag of blauwalg

20180721_185351.jpg
20180721_185359.jpg
20180721_185403.jpg
20180721_185426.jpg
20180721_185435.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook met de warmte te maken hebben.
 
ja kijk het wel even aan
 
Gaat vanzelf weer weg.
Beetje meer stroming richting oppervlak wil wel helpen.
 
Jammer, Jan, maar je zult je redenen ervoor hebben.
 
Hi Jan, ik ontdek nu deze bak pas net nu je ermee ga stoppen.
Mooie bak maar vooral de maanvissen vindt ik heel erg mooi.

Je kan hem ook leegmaken en vol laten lopen met zoutwater :!
 
Haha ja dat zou ook kunnen maar dan moet ik eerst doorsparen voor de techniek die bij zoon bak beetje duurder wordt en de bak moet opgeknapt worden.
Maar het plan is om een kleiner aquarium aan te schaffen ook om de energie kosten en zo wat te drukken en met het vooruitzicht het op den duur als alle techniek bijelkaar gespaard is er een zee aquarium van te maken
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan