600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


Ja die bakken zijn de lokkertjes!

John, want wat ben je nu inmiddels al totaal kwijt??


Nou over die 120 euro kwam voor de Tunze afschuimer er 90 euro nog bij. Dat was alles voor de bak. Dan natuurlijk verder steen en koralen en bewoners. De bak kost elders rond de 400 euro dus voor 120 is het niet duur als je een bakje zoekt om te starten.
 
ja dat valt dan wel mee ga volgende week of zo er wel eens even een kijkje nemen zag dat ze hier in leeuwarden zitten.
 
Ja bijna om de hoek dus en de service is verder prima. Wij hadden eerst de oude versie van de lichtbak erbij zonder nachtled en die was tot 2x toe stuk maar werd binnen 24 uur toegestuurd. Nu eindelijk de nieuwe versie erbij dus en die doet het prima.
 
Ja voor zeewater betaal je gewoon de hoofdprijs merk ik wel. Voor een leuke koraal die niet al te klein is ben je normaal al snel 30 euro kwijt. Wij hebben een klein bakje dus daar konden wat kleinere koralen in maar dan zit je ook snel rond de 15 euro. Voor een zoutwaterbak kun je wel 3 zoetwater onderhouden denk ik, maar het is wel iets heel anders en erg leuk.
 
ja heb al gezien dat koralen en visjes aardig aan de prijs zijn. Maar ga binnen kort eerst wel eens bij die winkel kijken hoe en wat
 
Je kan zoals ik al zei soms op MP goedkoper terecht maar ja dan moet je wel een auto hebben eigenlijk. Hier in de naaste omgeving is eigenlijk nooit iets te krijgen voor ons bakje.
 
Duur.....

Waarom halen jullie ze niet op mp? Ziet ze daar soms ook staan, helemaal vol, voor de helft can de prijs.;)

Ja maar we hebben geen auto ten eerste en versturen doet haast niemand (begrijpelijk en ondoenlijk) en dat is ook niks eigenlijk. Je wil wel zeker weten dat hij lekvrij is natuurlijk;). Daarbij krijg je dan vaak weer verlichting wat al een poos heeft gebrand. Tja, het is een hele uitgave maar ja een hobby kost nu eenmaal geld:deal:.
Voordeel van hier in de lfs kopen is dat deze alles komt brengen en helpt om de kast te monteren en alle techniek. Dat vind ik wel een fijn gevoel want je weet hoe ik ben.
De led die erbij zit kost 400 euro dus ja dan wil je wel dat alles goed werkt. Maar voor de handige Harry s onder ons met een auto dan is het soms een stuk voordeliger op MP.
 
en bij een nieuwe bak heb je altijd nog garantie mocht er wat mee aan de hand zijn.
De bak die ik nu heb is ok van mp maar zelf al een aantal dingen gerepareerd.
 
20170825_145814.jpg
20170825_145808.jpg
 
ja denk deze eerst nog aan te houden naast de zee bak of zee moet me zo goed bevallen dat ik deze weg doe en hier een meter zee voor in de plaats neem.

Ja z ijn ook mooie vissen.
 
Haha, ja wij begonnen ook met dit kleine bakje maar ja de Reefer 170 komt denk ik over 4-5 weken. 170 liter is me meer dan genoeg moet ik zeggen.
 
ja dankje vind het ook nog steeds mooi om naar te kijken, alleen jammer dat er nog 5 maanen over zijn
 
laatste denk een zwemblaas probleem die hing steeds met kop omhoog dus uit eindelijk toen die meer op de bodem lag uit zij lijden verlost en de daarvoor uit de bak gesprongen.
 
mocht iemand de tetra soort weten die ook op de foto staat mag het wel vertellen
 
Schitterende manen, maar wil toch ook even roepen dat je schitterende meervallen hebt!
 
Ja dankje zijn ook mooie vissen alleen zo heel erg moeilijk op de foto te zetten
 
vinden valt wel wat mee of ik moet mijn farowella nog zien te vinden voor een foto ;)
 

Terug
Bovenaan