60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Vanmiddag wat onderhoud gedaan.

DSC01358.JPG


DSC01359.JPG


DSC01360.JPG


DSC01363.JPG
 
Ik vind je bak echt prachtig, maar dat rare blauwe flubber ding....... ;)

edit: knietje netjes naar het raam gericht, heb je de reduceernippel eruit gehaald?
 
Ik vind je bak echt prachtig, maar dat rare blauwe flubber ding....... ;)

edit: knietje netjes naar het raam gericht, heb je de reduceernippel eruit gehaald?

Ik heb dat ringetje eruit gehaald. Tenminste als je dat bedoeld. Wist niet dat het hier op een foto stond.
De stroming was toch teveel voor de betta.
Nu gaat het beter.
 
Erg mooi bakje Marcel. Heb nu zelf een 20l staan met CR's erin maar ik zit er ook aan te denken oom een 60l Cube te nemen. De betta is ook echt mooi blauw. Hoe heten trouwens de drijfplanten die jij gebruikt? Is dat de Limnobium Laevigatum?
 
Erg mooi bakje Marcel. Heb nu zelf een 20l staan met CR's erin maar ik zit er ook aan te denken oom een 60l Cube te nemen. De betta is ook echt mooi blauw. Hoe heten trouwens de drijfplanten die jij gebruikt? Is dat de Limnobium Laevigatum?

Ja, dat zijn de plantjes.

Heb ook nog een cube 20 liter. De 60 liter zou deze vervangen. Maar de 20 mocht ook blijven.

Heb in de 20 ook CR gehad. Maar dat is mislukt. Nu citroenen, dat gaat denk ik beter.
 
Erg mooie bak en nog een mooiere Betta :) Hij ziet er erg goed uit.
 
Geloof ik, een 30 liter wordt al gauw saai (minder uitdagend voor ze). Als ik zie hoe hier de Betta gebruik maakt van de ruimte en alle plekjes waar hij tussendoor kan zwemmen denk ik dat hij dat heel fijn vind. Vergelijken kan ik natuurlijk niet. De hoogte van de waterkolom is ook geen probleem, hij komt makkelijk van de bodem tot aan het oppervlak.

Jouw Betta is wel echt heel erg mooi!
 
Geloof ik, een 30 liter wordt al gauw saai (minder uitdagend voor ze). Als ik zie hoe hier de Betta gebruik maakt van de ruimte en alle plekjes waar hij tussendoor kan zwemmen denk ik dat hij dat heel fijn vind. Vergelijken kan ik natuurlijk niet. De hoogte van de waterkolom is ook geen probleem, hij komt makkelijk van de bodem tot aan het oppervlak.

Jouw Betta is wel echt heel erg mooi!

Moet je nagaan. Deze zat in een 20 liter.

Ook hangt hij graag tussen de drijvers. Daar kan die ook uren doorbrengen.
Maar verder zwemt hij nu ook meer. Overal met zijn neus in duiken.

Gelukkig is hij weer mooi opgeknapt. De rugvin is hij een keer helemaal kwijt geraakt. Er was niets meer van over.
Ik heb geen schimmel oid gezien.

Heb hem toen genoeg eten gegeven. En steeds voogle erbij gedaan. En de vin is weer terug. Wel iets kleiner dan eerst.
 
Mooie bak!
En inderdaad een mooie betta!
Maar ligt dat nu aan mij of heeft deze vis vrij speciale ogen?
Die oogkassen/oogbollen (?) zijn zo blauw en lijken ietwat uit te puilen? Net alsof ze op de schedel staan ipv verzonken in de schedel...
Of ligt dat aan de soort?

Dat klopt.

Deze betta heeft bolle ogen. En ze kijken het meest naar beneden. De bovenkant is dan dezelfde blauwe kleur als zijn lijf.
Je ziet heel goed aan de oogboo waar hij naar kijkt.

Deze ogen heeft hij altijd al gehad, dus denk dat het bij de soort hoort.
 
Dat klopt.

Deze betta heeft bolle ogen. En ze kijken het meest naar beneden. De bovenkant is dan dezelfde blauwe kleur als zijn lijf.
Je ziet heel goed aan de oogboo waar hij naar kijkt.

Deze ogen heeft hij altijd al gehad, dus denk dat het bij de soort hoort.

Speciaal!
Je ziet altijd wel vrij goed in welke richting een betta kijkt maar bij deze is het wel zeer extreem!
Hij heeft precies de ogen van een kameleon.
 
Moet je nagaan. Deze zat in een 20 liter.

Ook hangt hij graag tussen de drijvers. Daar kan die ook uren doorbrengen.
Maar verder zwemt hij nu ook meer. Overal met zijn neus in duiken.

Gelukkig is hij weer mooi opgeknapt. De rugvin is hij een keer helemaal kwijt geraakt. Er was niets meer van over.
Ik heb geen schimmel oid gezien.

Mooi dat hij weer zo goed opgeknapt is. Hier hangt hij inderdaad ook veel tussen de drijvers. Helaas gaat de Limnobium in de Home dood. Kijken of de HN het kan overnemen en ergens Salvinia op de kop zien te tikken. Die deed het in het verleden wel goed in de Home.
 
Heel mooi Marcel, zo mooi helder en het glas is keurig schoon!
 

Terug
Bovenaan