60 liter Dennerle cube van Biljoenblik


Thanks en Top!, dit wil ook. Ik sla mijzelf voor de kop dat ik ze niet gewoon heb besteld voor die paar euro.
Je hebt een stukje slang/buis door die witte opening gestoken toch? Dat witte deel op het product is toch van rubber wat een beetje klemt?


upload_2018-8-16_21-34-15.png
 
Thanks en Top!, dit wil ook. Ik sla mijzelf voor de kop dat ik ze niet gewoon heb besteld voor die paar euro.
Je hebt een stukje slang/buis door die witte opening gestoken toch? Dat witte deel op het product is toch van rubber wat een beetje klemt?


Bekijk bijlage 256101

Ja het witte (of zwarte) ringetje zit erbij. Is eigenlijk een grommet voor kabels.

Ik kreeg de guard er onderwater niet op. Kost teveel kracht.
Dus ik heb een mofje met stukje buis gemaakt. De mof past makkelijk onderwater op de buis.
Buiten het aquarium kun je dan eerst de guard aan het buisje zetten.
 
Ja het witte (of zwarte) ringetje zit erbij. Is eigenlijk een grommet voor kabels.

Ik kreeg de guard er onderwater niet op. Kost teveel kracht.
Dus ik heb een mofje met stukje buis gemaakt. De mof past makkelijk onderwater op de buis.
Buiten het aquarium kun je dan eerst de guard aan het buisje zetten.

Het ziet er top uit zo!, ik ben over.
 
Zie sit topic nu pas:oops:


Bakje ziet er goed uit, Marcel!

Die filterguard heb ik ook, werkt goed:thumbs:
Alleen de buis erop krijgen was een gedoe, heb eerst dat witte dingetje eraf gehaald en die op de buis gezet en daarna de filterguard op de buis:juggle:
 
Zie sit topic nu pas:oops:


Bakje ziet er goed uit, Marcel!

Die filterguard heb ik ook, werkt goed:thumbs:
Alleen de buis erop krijgen was een gedoe, heb eerst dat witte dingetje eraf gehaald en die op de buis gezet en daarna de filterguard op de buis:juggle:

Datzelfde had ik ook. Dus een daarom een tussenstukje gemaakt. Zodat ik de guard makkelijk eruit en erin kan doen voor schoonmaak.
 
Mooie garnalen Marcel maar wilde je geen Citroenen hebben?

Ja die wil ik ook. Maar de citroenen gaan niet in de 60 liter.

In deze bak komt de betta, een groepje espei, en de japonicas.

Zit nog te teijfelen of ik de brigittae bij de citroenen laat. Of dat ik deze ook in de 60 liter doe.
 
2018-09-02 omstreeks 21:00

De cube is nu compleet.

1x Betta superdelta.
5x Boraras brigittae.
10x Caridina japonica.
15x Trigonostigma espei.

DSC01346.JPG


DSC01350.JPG



DSC01351.JPG
 
Wat heb je dit bakje snel mooi op orde. Het water is heerlijk helder, erg mooi!

Net geen maand.

Heb er oud water en een filterspons in uitgeknepen. De nitrietpiek was er al binnen 1 week. En na 2 weken al voorbij.
 
Net geen maand.

Heb er oud water en een filterspons in uitgeknepen. De nitrietpiek was er al binnen 1 week. En na 2 weken al voorbij.
Dan is het echt snel gegaan, ik had geen idee dat je zo rap door de nitrietpiek heen was.
 
Is dat nu 12mm PVC met 12/16mm slang?

12mm pvc met 2 slangen. Aanzuig is 12/16 en retour is 9/12.
Met de inwendig 10mm pvc komt het best goed.
Beetje flow reductie is niet zo erg, het is maar een 60 liter bakje.
 
Wat is echter die glazen omgekeerde U bocht rechts achter voor de uitstroom, een thermometer of zo?
 

Terug
Bovenaan