60 cm van Miba


M

miba

Guest
Beste mensen,

Eindelijk (na een jaar) weet ik hoe ik foto's moet uploaden!!! ;)

Dus hier een paar foto's van mij aquarium:
miba_2.jpg
miba1.jpg
miba_3.jpg
miba_4.jpg
miba_5.jpg


Wat vinden jullie ervan?

zijn er tips om een zo mooi mogelijk beplant en dicht aquarium te krijgen?

Graag hoor ik reacties.. :)

groeten Miba
 
Leuk gedaan, vooral dat hout en vallisneria;) Je zou nog wat snelgroeiers rechts in de hoek kunnen plaatsen (waterpest cabomba hoornblad)
Is je glas zo vies of lijkt dat zo. Anders ff een beurtje geven, kijk je er mooier doorheen;)
 
dankje:)

ja het glas is idd erg vies, ik heb wat otocinclusjes gekocht en ik probeer het zo goed mogelijk schoon te maken. dus morgen weer een grote beurt geven
 
mooi bakje hoor :)
miss wat drijfplanten?
 
Ja drijfplanten heb ik, links achterin, maar deze groeien iet echt.. :( ik ga nogeen keer die drijfplanten kopen met die wortels die naar beneden groeien!!! :)

P.s. Vanmiddag ga ik mnbakje eens anders inrichten

Gr. Miba
 
Halllooo iedereen,

Gister heb ik mijn aquarium veranderd.
Hier een paar foto's:
miba_2_n.o..jpg


hier vanaf mijn bed,
miba_3_n.o..jpg


vanaf mijn zitzak,
miba_4_n.o..jpg


vanaf mijn bureau
(het glas is vanaf hier erg vies, maar daar ga ik komend weekend verandering in brengen :) )
miba_5_n.o..jpg


en met nachtverlichting
miba_1_n.o..jpg


Ik ben er zelf erg tevreden mee, met de linker kant tenminste.
Ik vind de stenen nog niet mooi in opstelling staan en rechts is natuurlijk erg leeg!!
miba_7_n.o._.jpg

Heeft iemand hier idee�n voor?

Ik zat zelf te denken aan de stenen in de rechter hoek en daar 1 hoge dichte plant tussen. Weet iemand een mooie plant hiervoor?
Dan op de voorgrond een matje van die "grasplant" die ik nu tussen de stenen heb staan.

En dan.... dan weet ik niet meer iets leuks te verzinnen (op dit moment)

Dus als iemand een leuk idee heeft, voor mijn aquarium, hoor ik het graag :)

groetjes van Miba
 
Hele mmooiiee bak maar wat is je visbestand?
 
Mijn visbestand is op dit moment heel simpel:

12 neon tetra's
6 japonica garnalen

Ik had een koppeltje colisa chuna, maar die zijn allebei overleden.
Nu wil ik eerst een mooie opstelling met de planten, dan een "echt" aquarium meubel i.p.v. Dit tafeltje

En vervolgens wil ik weer gaan nadenken over visbestand enzo..

Maar alvast eenvraagje hiervover: kan ik een paar kuhlli's in mijn bakje houden? Ik vind deze zooowwcool!!!

Ik hoor t wel..

Gr. Miba
 
Ze kunnen heel goed in 80 cm. 70 cm wil ook nog wel. Maar 60 cm is toch iets aan de krappe kant.
 
Aahhhww.. Bale... En er is geen ander slangetje ofzo dat in 60 cm kan?? En weet iemand anders dan een cool beestje voor op de bodem? Geen cory's en barnalen heb ik al? Een beetj "bijzonder" beestje...?

Alvast bedankt:) gr. Miba
 
das ook wel leuk ja...
 
Hallo iedereen,

Ik heb gister nieuwe plantjes gekocht bij intratuin (waar ik over 1 maand ga werken :p)..
dus straks na het eten ga ik wat fotootjes maken en op't aquaforum zetten....
Nu heb ik dus een heel cool plan om dit aquarium mooier te maken ;)

nou..:

Ik ga dus een grasmatje kopen, en dan wil ik op de achterwand een javamos mat maken, met van dat gaas en javamos...
Dit is toch wel te doen?

En als ik dan een aquarium meubel heb gekocht dan wil ik daarna een koppeltje kopen, hieraan dacht ik aan apistogramma ramirezi?
Deze kan toch wel in mijn aquarium?

nou ik plaats straks wat fotootjes....

Houdoe

gr. Miba
 
Halloo,

Hier is een foto van hoe het er nu bij staat:
miba_aqua_1.jpg


Anubias Barteri:
miba_aqua_2.jpg


En deze heb ik ook gekocht, maar ik weet de naam niet...
Weet iemand van jullie de naam van deze plant? :
miba_aqua_3.jpg



En is dit de Echinodorus Tenellus?
Van dit plantje hebben ze (LFS) dus een matje en dat matje wil ik kopen en rechts voor planten:.
miba_aqua_4.jpg


En wat is de naam van deze plant?
miba_aqua_5.jpg


En een mooi otocinclusje, en de weerspiegeling vind ik echt cool!!! zo dat je die lens ziet!!
miba_aqua_7.jpg


Als laatste een foto vanaf m'n zitzak met nachtlicht :)
miba_aqua_8.jpg


Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden, en de namen van de planten weten:::)))

doeii

gr. Miba
 
ziet er leuk uit hoor
geen idee hoe de plantjes heten.
Wat ik wel weet is dat een 60cm gewoonweg te klein is voor de ramirezi.
 
@Inuz : Damn... bale, weet iemand een ander leuk koppeltje?

@Mondeo : dankje :)

en de appistogramma cacatuoides? Die vind ik ook mooi, kan die wel in 60 cm?

gr. Miba
 
die wordt met zijn 9cm ook wel wat groot.
Borelli kan wel in 60cm. Maar ik weet niet of dat kan met bijvissen.
Anders open je even een topic bij samenstellen visbestand.
 
Dat plantje voor dat grasmatje is lilaeopsis brasiliensis niet Echinodorus Tenellus. Raad ik zelf niet aan tenzij je echt goede verlichting hebt! En je bodem is het probleem. Deze plant vermeerdert zich via uitlopers via de grond. Hoe groter de grindkorrels hoe langzamer hij groeit. Als je bijv. zand hebt dan duwen die uitlopers zich daar makkelijk door heen! Bij mij kwamen er vrij snel algen op terwijl ik nog nooit last van algen heb gehad in mijn aquarium!
 
En wat erg belangrijk is voor de kwaliteit van foto's is dat je probeert je ruiten zo schoon mogelijk te hebben! maak ze eerst heel goed schoon voordat je foto's maakt!! Ook van buiten want daar zie je de weerspiegeling van waterdruppels die opgedroogd zijn
 
Hahha heb ik meteen gedaan :) maar bij mij groeit dat plantje best goed. :) ik zal wel weer eens wat foto's maken
 
hallo iedereen,

Ik ben al heel lang niet meer op het aquaforum geweest, dus hier een foto-update:

aquarium_verkoop_miba_6.jpg


Ik verkoop het aquarium bij deze ook voor 200 euro. Ik merk dat ik er steeds minder naar kijk en het kost nog wel steeds geld.

u kunt mij bereiken via

mail: michiel@badernet.nl
telefoon: 013-5712531

groetjes Michiel
 
Jammer, ziet er best leuk uit, maar ik zou het water tot de rand toe aanvullen.

En 200 euro zet maar gauw uit je hoofd. Dat lukt je niet, want nieuw kost zo'n bak iets meer dan de helft volgens mij.en hij is wel gebruikt he.
 
200 euro...
Dat vraag ik nog niet voor mijn 80 cm m�t onderkast.
Is een beetje aan de flinke kant.
Bak ziet er wel erg leuk uit... zonde hoor.
Misschien een nieuwe bewoner erin?? :D
 
hahah ja ik snap dat 200 te veel is, maar wat zou ik voor zo'n bak kunnen vragen?
En ik wil m eigenlijk verkopen omdat ik er steeds minder aandacht aan besteed, maar hoe doen jullie dat? zijn jullie er constant mee bezig? of vinden jullie het niet saai worden op een gegeven moment?
 
Zorgen dat je er een blikvanger als hoofdvis in hebt.

Ik heb ook zo 1 staan en daar zitten vuurgarnalen, panda's en honinggourami koppel in.
Maar ik ga die bak veranderen naar een slakkenhuis cichlide bakje.
 
Ik heb dat met me aqua 40 zitten mandarijn garnalen en een betta vrouwtje in gaat naar de rio denk maargoed t zijn er maar 6 en kleurloos...... Dus met andere woorde kan t me nie schelen maar in het begin gaf ik er veel aandacht aan je moet gewoon je bak helemaal naar je zin hebben dan heb je er ook weer zin in om mee bezig te zijn tenminste dat is bij mij met dat bakje.
En anders denk ik dat je �60 euro kan vragen draaiend maar dan blijft de vraag zijn de mensen het eens met het vis bestand....

Ik zou proberen er weer plezier in te krijgen een hele leuke hobby of een grotere bak omdat je met 60cm toch best beperkt ben met de soorten vis die erin kunnen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
 

Terug
Bovenaan