550 liter zee -nieuwe bak


hij lijkt nog groen op de foto... vreemd..

eind november word deze bak waarschijnlijk verhuisd.. :D
 
hij lijkt nog groen op de foto... vreemd..

eind november word deze bak waarschijnlijk verhuisd.. :D

Kan ook aan de kodak liggen , je moet voor de gein eens avonds met een pillicht schijnen of flitsen met je kodak , dan zie je veel meer kleuren dan paars op je steen .
 
ik heb dus weinig, bijna geen kalkalg op de stenen... heell jammer..
me glas groeit wel helemaal dicht met se zooi..

binnenkort eens een triton test weer opsturen
 
Volgens de lfs hier is dan de ca/mg niet zo hoog maar ja misschien zijn er meerdere oorzaken mogelijk. Maar ja, op de ramen krijg je het dan wel weer.
 
ik heb dus weinig, bijna geen kalkalg op de stenen... heell jammer..
me glas groeit wel helemaal dicht met se zooi..

binnenkort eens een triton test weer opsturen

Maar je hebt dat onlangs er toch allemaal afgekrabt :p Zal wel terugkomen .
Ik vind het wel mooi , maar sommige overdrijven er ook wel mee heb ik het idee soms .
Een egel houdt dat overigens op het glas wel mooi bij .
 
Hier is de egel er ook gek op en af en toe kruipt die rond met een stuk op de rug:D:D
 
Volgens de lfs hier is dan de ca/mg niet zo hoog maar ja misschien zijn er meerdere oorzaken mogelijk. Maar ja, op de ramen krijg je het dan wel weer.
ca 460 mg1450 kh8.6

hier ligt het zeker niet aan ;)
 
Maar je hebt dat onlangs er toch allemaal afgekrabt :p Zal wel terugkomen .
Ik vind het wel mooi , maar sommige overdrijven er ook wel mee heb ik het idee soms .
Een egel houdt dat overigens op het glas wel mooi bij .

mij rotsboor egels doen niets tegen kalkalg
 
omdat we een apogee q200 par meter ter beschikking hadden.. even gemeten, want hoeveel licht is 8x54 nou echt?

bovenin.. op de waterspiegel iets over de 350par..

in het midden, waar de meeste koralen staan (net onder de toppen) rond de 220.

onder op de bodem zit ik in het midden rond de 100, en iets lager aan de zeikanten rond de 75..

dus... ik wou iets meer led verlichting..

ik draai nu:
8x54 watt sunpower.
1x36 watt hvp reef blue
1x60 watt hvp reef blue.

een bijna 100 watt.. en royal blue led blijft toch wel heel gaaf

kleine impressie met bijn 100w royal blue led.. de balken zijn iets korter als de bak breed is (bak is 130. leds zijn 96cm geloof ik).. dit is gedaan omdat ik ze in mijn sunpower wil gaan bouwen.

20170717_171646.jpg
 
Ziet er echt prachtig uit!
Elke keer bewonder ik weer de zee aquariums, helaas is het allemaal te duur voor mij.
Het ziet er altijd zo machtig uit. :petjeaf:
 
Ziet er echt prachtig uit!
Elke keer bewonder ik weer de zee aquariums, helaas is het allemaal te duur voor mij.
Het ziet er altijd zo machtig uit. :petjeaf:
je kan het zo duur maken als je zelf wilt..
goedkoop is het niet
 
en... de dactylopus is dood.... :(
beestje at mysis.. maar was toch erg vermagerd ondanks mijn flinke voer regime.

helaas..

verder alles op automatische piloot..
moet binnenkort de rode monti tak wel stekken, deze raakt de duncan overdag

20170722_092603.jpg
 
Jammer van die vis zeg maar ja dat gebeurt soms bij onze hobby:)
 
Die Duncan is wel erg mooi en vol zeg:thumbs:
 
Nou de onze is nog wat kleiner en heeft 4 grote koppen en inmiddels 3 kleinere erbij gekregen. Zijn wel erg leuke en ook wel makkelijke koralen.
 
kopja of 70 heeft hij zeker.

mooi en makkelijk stuk.

20170723_215734.jpg


20170723_215811.jpg
 
mooie bak zeg!
 
Ik zet dit koraal ook op mijn lijstje ;)
Dacht altijd dit een wat moeilijkere was .

nee man.
dit is echt heel makkelijk te houden.
ik merk wel dat hij er niet va houdt om flinke calcium dips mee te maken (logisch) maar moeilijk is deze zeker niet..

ik schrok wel van de prijzen die hier tegenwoordig voor gevraagd worden..

ik heb 4 jaar geleden geloof ik deze gekocht voor een tientje of 6.. ik zie nu prijzen van 8euro per kop ofzo, echt bizar
 
maandag is er een poging gedaan mijn lfs in de fik te steken.. dit is hun niet gelukt..
helaas 2 dagen erna, gisterochtend is poging 2 wel gelukt.

aquaasan corals in boeslingeliede, onder schiphol, is tot de grond afgebrand..

dit is mijn vaste plek waar ik best vaak te vinden was, de pasie en kennis van sander, samen met een relatieve "down to earth" houding maakt dit voor mij een groot verlies.

dit was zijn levenswerk, behonnen als hobby, en elke cent die er over was werd in de winkel gestoken om de winkel beyer en mooier te maken..

helaas is dusook de hele levende haven verloren gegaan (en dit is niet te verzekeren)

er is een mogelijkheid tot doneren gemaakt voor de opbouw van een nieuwe zaak, hier te vinden:
https://www.doneeractie.nl/opnieuw-opstarten-aquaasan-corals/-3093
 
Ik wens ze sterkte, het is niet niks als je levenswerk in rook opgaat.
 
Dat is inderdaad doodzonde zeg, maar was deze zaak niet goed verzekerd dan? Ik zag de belden op de tv en dat was heftig om te zien.
 
Ik had erover gehoord ja, wat een ramp voor iedereen die erbij betrokken is... Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen om alles weer op te bouwen.
 
Zo n actie is een top idee natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat je zo n bedrijf niet verzekerd hebt tegen brand. Daarbij las ik dat het bij de buren is begonnen dus in hoeverre is dit bedrijf dan verantwoordelijk te houden? Tja, allemaal vragen die denk ik nog moeten worden bekeken.
 
Zoals Minifred al zegt, levende have is niet te verzekeren.
Het pand en de inboedel wel natuurlijk, maar dieren, planten en koralen ook niet. Dat hoor je ook iedere keer van boeren bij een brand in de stal, duizenden kippen, varkens verbrand, geen cent terug.
 
Ok, dat wist ik niet eens moet ik bekennen. Maar als de brand is ontstaan bij de buren dan is die denk ik aansprakelijk voor de schade maar ja dit topic is denk ik niet de goede plek hiervoor;).
Zoiets wens je in elk geval niemand toe.

Edit:
Ik weet uit mijn tijd bij de Aegon dat het wel te verzekeren was voor winkels en na wat zoeken kan dat volgens mij nog zoals ik het hier lees:

Dit is van de |Toplandpolis van Avero bijvoorbeeld:

Paragraaf 1 Brand, storm bedrijfsmiddelen (inventaris, voorraad zaken en/of producten, levende have en inboedel)
 
Laatst bewerkt:
Als het inderdaad bij de buren ligt dan zal er misschien nog iets te halen zijn voor hem.
 
er is maandag een poging gedaan tot brandstichting.. deze was mislukt, wel op camera vast gelegd..
2 dagen erna is de tent vanaf de achterzeide in de brand gestoken..

het betreft 1 loods, waar 2 bedrijven innzaten (twin catering en aquaasan corals).

aquaasan was een gehuurd deel van de loods van twin catering (de eigenaar zijn ex werkgever).

levende haven is niet verzekerd en is niet te claimen..
 
Triestige zaak voor deze mensen hoop op het beste voor hen .
 

Terug
Bovenaan