500L Zoutwater Kubus van Roel


Ja mooi spul allemaal hoor maar waar blijft die bak?
Alles wat je nu hebt ik een kastje met onderdelen :p
Haha ja de bak komt hopelijk de 2de anders de 3de week van oktober.... Leo is nog met vakantie!
 
Nou wat een mooie spullen heb je al allemaal verzameld zeg! Nu het wachten op de bak:D
 
Je kunt iig nu gelijk aan de slag met het juiste spul! Ipv te moeten wachten en eigenlijk niet helemaal goed aan de slag te kunnen
 
Je kunt iig nu gelijk aan de slag met het juiste spul! Ipv te moeten wachten en eigenlijk niet helemaal goed aan de slag te kunnen
Dat is zeer zeker waar! We hebben echt bijna alles om een goeie start te kunnen maken.

Verlichting is zojuist ook geregeld! Ik heb in België 3 x een coralcare incl 2 controllers op de kop kunnen tikken. Ik heb er wss maar 1 nodig maar wellicht hang ik er toch 2 boven maar dat moet ik even bekijken. Ik kon ze niet laten gaan voor de prijs waarvoor ze aangeboden werden dus dan verkopen we maar weer het eea door haha, ik heb nu iig de keuze hoeveel ik er ga ophangen!
 
Voor de mensen die het eea gevolgd hebben weten dat ik als tegen prestatie een konijnen kooi heb gebouwd voor mijn vriendin..... bij deze dan ook het eind resultaat voor 2 dwerg konijnen haha!

14fe8beb6c4e8a31f8842e62d6f7fd57.jpg
 
Daar zullen ze het gezellig in gaan hebben! Heel mooi gedaan! Blijft hij binnen? Of is het voor buiten.
 
Daar zullen ze het gezellig in gaan hebben! Heel mooi gedaan! Blijft hij binnen? Of is het voor buiten.
Bedankt!

Nou ze gaat die 2 kleine krengen eind deze maand ophalen omdat ze net geboren zijn. Gezien de beestjes nog geen wintervacht kunnen ontwikkelen omdat ze net geboren zijn ben ik akkoord gegaan om ze aankomende winter binnen te houden. Als het daarna weer goed weer word gaan ze netjes naar buiten.
 
Heel goed ;) Buiten is altijd 100 keer beter dan binnen, maar inderdaad de eerste winter binnen is prima te doen :)
Heb in het verleden zelf altijd konijnen gehad, wil ze over een tijdje ook weer gaan houden ;)
 
Bedankt!

Nou ze gaat die 2 kleine krengen eind deze maand ophalen omdat ze net geboren zijn. Gezien de beestjes nog geen wintervacht kunnen ontwikkelen omdat ze net geboren zijn ben ik akkoord gegaan om ze aankomende winter binnen te houden. Als het daarna weer goed weer word gaan ze netjes naar buiten.

Haha en jij dacht dat het blijft bij het konijn binnen in de kooi? Voordat je het weet wilt je vriendin ze even binnen laten loslopen om ze wat beweging te geven. Zo ging dat bij het konijn bij mijn ouders thuis ook. Deze springt inmiddels gewoon naast je op de bank wanneer hij daar zin in heeft... Eerlijk is eerlijk, als je zijn hok gewoon open zet naast de bank springt hij er zelf weer netjes in wanneer hij klaar is het met rennen.. haha
 
Heel goed ;) Buiten is altijd 100 keer beter dan binnen, maar inderdaad de eerste winter binnen is prima te doen :)
Heb in het verleden zelf altijd konijnen gehad, wil ze over een tijdje ook weer gaan houden ;)
Het zijn echt leuke schattige beestjes inderdaad maar zoals ik het heb gehoord hebben ze veel onderhoud en liefde nodig dus ben benieuwd hoe het gaat! Als ze alles netjes schoon houd dat zal het wel goed komen.

Toch wel ja? En worden het dan dweg konijnen of van die grote reuzen?
 
Haha en jij dacht dat het blijft bij het konijn binnen in de kooi? Voordat je het weet wilt je vriendin ze even binnen laten loslopen om ze wat beweging te geven. Zo ging dat bij het konijn bij mijn ouders thuis ook. Deze springt inmiddels gewoon naast je op de bank wanneer hij daar zin in heeft... Eerlijk is eerlijk, als je zijn hok gewoon open zet naast de bank springt hij er zelf weer netjes in wanneer hij klaar is het met rennen.. haha
haha ja maar ik heb ook gelezen wat de konijnen kunnen doen met meubels en kabels dus los rondlopen heeft de voorkeur niet haha!! Ik ga wel een uitbreiding maken zodat ze kunnen rennen.... we hebben best een flinke bank.... en achter de bank hebben we zeker 3 meter ruimte die buiten het zicht valt. Ik ga dus een tunnel maken van ongeveer 3meter bij 40x40 zodat ze daarin los kunnen......!
 
Het zijn echt leuke schattige beestjes inderdaad maar zoals ik het heb gehoord hebben ze veel onderhoud en liefde nodig dus ben benieuwd hoe het gaat! Als ze alles netjes schoon houd dat zal het wel goed komen.

Toch wel ja? En worden het dan dweg konijnen of van die grote reuzen?
Frans Hangoren, komt een hok dat ik in 2en kan delen zodat ik kweekpogingen kan ondernemen. Heerlijke dieren, net hondjes ;)
 
haha ja maar ik heb ook gelezen wat de konijnen kunnen doen met meubels en kabels dus los rondlopen heeft de voorkeur niet haha!! Ik ga wel een uitbreiding maken zodat ze kunnen rennen.... we hebben best een flinke bank.... en achter de bank hebben we zeker 3 meter ruimte die buiten het zicht valt. Ik ga dus een tunnel maken van ongeveer 3meter bij 40x40 zodat ze daarin los kunnen......!


bij ons in het zit gedeelte liggen geen kabels. Er ligt een groot kleed waar de banken tegen aan staan. Daar buiten een stenen vloer, die is te glad voor het konijn dus hij blijft altijd netjes op het kleed. Aangrenzend aan het kleed zit ook de marmeren open haard. Wanneer het beestje moe is en het warm heeft gaat die daar dood leuk op liggen, is het net een prachtig kleedje :p
 
Komt mijn konijn aan...
Heel het jaar door binnen..

17395F45-2098-448B-8102-3DBBCE9E70CA.jpeg
 
Trouwens, dat knagen is zo afgeleerd hoor..
Plantenspuit en klaar leren ze rap af hoor als ze kledder nat zijn xD
En ons konijntje heeft geen snij tandjes meer die waren vergroeid omdat ze wou uitbreken maar vast bleef zitten aan de tralies
 
Amai Roel das een sterk staaltje van brein en kunnen wat je daar in elkaar gaat steken en zal ongetwijfeld de show stelen hier op het forum.

Ik ga het ook zeker verder volgen want jouw afmetingen vind ik ontzettend mooi en (stiekem heb ik hier bij mij al zitten meten hahahaha) zal wel mega prachtig worden.

Wat word de afmeting van je sumb als ik vragen mag ?

Ben zeer benieuwd naar de inhoud van de bak wat er allemaal in gaat komen.

Is het je eerste keer dat je zoiets uit de grond stampt of heb je el (veel)ervaring op gebied van zee aquariums.
 
Over konijnen gesproken wist je dat Vlaamse reuzen ook enorme grote zware konijnen zijn.
Toen ik klein was hadden mijn grootouders 97 konijnen zitten in de stal waaronder de Vlaamse reuzen man man man wat een kanjers.
 
Wat een leuk hok Roel! Hier ook een reusachtig hok buiten en een mega buitenrennetje voor onze dwerg 'knuffelkonijntjes':D
 
bij ons in het zit gedeelte liggen geen kabels. Er ligt een groot kleed waar de banken tegen aan staan. Daar buiten een stenen vloer, die is te glad voor het konijn dus hij blijft altijd netjes op het kleed. Aangrenzend aan het kleed zit ook de marmeren open haard. Wanneer het beestje moe is en het warm heeft gaat die daar dood leuk op liggen, is het net een prachtig kleedje :p
Haha dat is beter geregeld inderdaad! Ben beneiuwd als die van mijn vriendin er zijn!

Komt mijn konijn aan...
Heel het jaar door binnen..

Bekijk bijlage 82773
Haha wat een leuke beestjes! Ziet er schattig uit.

Trouwens, dat knagen is zo afgeleerd hoor..
Plantenspuit en klaar leren ze rap af hoor als ze kledder nat zijn xD
En ons konijntje heeft geen snij tandjes meer die waren vergroeid omdat ze wou uitbreken maar vast bleef zitten aan de tralies
Haha dat ga ik gelijk even doorgeven!

Over konijnen gesproken wist je dat Vlaamse reuzen ook enorme grote zware konijnen zijn.
Toen ik klein was hadden mijn grootouders 97 konijnen zitten in de stal waaronder de Vlaamse reuzen man man man wat een kanjers.
97? haha dat zijn er gelukkig maar een paar!

Wat een leuk hok Roel! Hier ook een reusachtig hok buiten en een mega buitenrennetje voor onze dwerg 'knuffelkonijntjes':D
Goed bezig! Fijn om te zien dat iedereen zo goed voor zijn konijnen zorgt en dat er dus echt ontzettend veel mensen konijnen hebben die ook vissen hebben dus kan me er bij aan sluiten!

Je weet dat Teddy's mislukte Cavia's met een enkel konijnengen zijn? :p
Hahahahaha!

Amai Roel das een sterk staaltje van brein en kunnen wat je daar in elkaar gaat steken en zal ongetwijfeld de show stelen hier op het forum.

Ik ga het ook zeker verder volgen want jouw afmetingen vind ik ontzettend mooi en (stiekem heb ik hier bij mij al zitten meten hahahaha) zal wel mega prachtig worden.

Wat word de afmeting van je sumb als ik vragen mag ?

Ben zeer benieuwd naar de inhoud van de bak wat er allemaal in gaat komen.

Is het je eerste keer dat je zoiets uit de grond stampt of heb je el (veel)ervaring op gebied van zee aquariums.
Dankjewel!!!!

Haha ja meten is weten en dit is voor nu een mooi formaat om mee te starten.

De afmetingen van de sump gaan wss 70x40x40 worden omdat dat het maximele is wat ik kwijt kan dus moet even met de bouwer overleggen hoe we de vakken gaan indelen want de footprint van de BBK is best flink.

Nou.... dit word me aller eerste zeewater bak dus heb daarbij ook besloten om het goed aan te pakken en de bak vol te gooien met techniek om het voor me zelf allemaal een beetje "makkelijker" te maken maar dat moeten we nog maar gaan zien allemaal. Het is wel ontzettend leuk om je overal in te verdiepen en je kennis te vebreden en als je ziet wat er allemaal mogelijk is als je het goed aanpakt wil ik dat ook, daarom is alle apparatuur die ik tot nu toe heb aangeschaft goed doordacht en voor mezelf echt nodig haha!

Ben ook reuze benieuwd wat ik ervan ga maken, nu staat het allemaal nog maar in dozen heel zielig in een hoekje te wachten.
 
Vergeet ik bijna mijn nieuwe aanwinsten te showen.... besloten om er toch 2 te gaan gebruiken en er wss 1 in de verkoop te gooien.

0e04ad2d49348f2aa99645bdf357a5d7.jpg
 
Kleine update:

De Onderwater cam ligt op dit moment bij Wrapaholic in Breda waar deze voorzien word van een diervriendelijke onderwater wrap. Als alles meezit is hij morgen klaar en kan dit aftgekit worden. Ik heb ook besloten om dit door een ervaren kitter te laten doen en niet zelf.... dus heb mooi een klusje op werkspot geplaatst voor dit. Mijn gedachte.... een waterdichte onderwater cam is goud waard!!

Krijg ik me toch een offerte van een bedrijf binnen die €150 durft te vragen voor het afkitten van een aantal randjes.... :cEven nog afwachten dus!!!!! :cool:
 
Maareh ff wat anders, laat je het glas wel mooi slijpen?
 
Polieslijpen, heb je mooie afgeronde randen.

Van wolveren staat nou niet bekend om zijn strakke afwerking zegmaar
 
Polieslijpen, heb je mooie afgeronde randen.

Van wolveren staat nou niet bekend om zijn strakke afwerking zegmaar
Ohhh op die fiets!! Ik dacht dat het nog over de webcam ging haha!

Ik moet straks even bekijken hoe het allemaal is geworden. Ik heb wel voor Poly geslepen glas gekozen dus hopelijk is het naar mijn zin.
 

Terug
Bovenaan