4nieuwe vissen maar welke zijn het ?


D

Dtje

Guest
Hallo allemaal


Kom vandaag thuis heeft me moeder me 4 vissen cadeau gedaan maar nu weet ik niet welke dit zijn.
Ik heb 2 x 2 koppels erbij kan iemand mij meer info geven over deze vissen ?


Kan geen foto opladen via iPad ? Heb er nu 1 staan als avatar welke vis is dit ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is hem dankjewel maar ik heb nog 2 andere w8 ik verander mijn plaatje
 
Plaatje is heel onscherp en klein. Een vrouwtjes zwaarddrager?
 
Ik krijg geen beter foto is geen zwaard drager hij is best groot en heeft sluierstraat je zou zeggen een hele grote Platy hij heeft ook een rare bek
 
Ja het is indd een poecillia velifera
 
Dank jullie wel voor de info nu weet ik tenminste wat voor vissen ik heb.
 
Wow, dat beest wordt enorm...
 
Lalia's willen niet te warm (22 graden is zat) en wensen veel rust. Dus niet samen houden met levendbarenden. Ook wensen ze drijfplanten.

Hoogvinkarpers worden flinke vissen van rond de 15cm en wensen hard en alkalisch water. Ze wensen een zouttoevoeging (een eetlepel per 10 liter) en een vroijwel geheel plantaardig menu. Ook willen ze erg warm zo tussen de 28-30 graden. Dit zijn dus geen vissen voor een gezelschapsbak maar voor een speciaal aquarium.

Beiden soorten leggen vaak bij de consument snel het loodje. De eerste loopt vaak al bij de kweker het iridovirus op (dat is bij aankoop niet te zien.) En de tweede stelt zulke hoge eisen dat bijna niemand ze langdurig kan houden. (Mijne zijn al 2 jaar oud en ik heb ze gehad van bijna 6 jaar).
 
Dit is toch gewoon een oranje molly?! (Poecilia sphenops)
Ik vind dit inderdaad meer op P. sphenops lijken dan op P. velifera.
Dat zou voor Dtje ook wel fijner zijn .....

Ik heb een week zonder internet gezeten en heb de foto van de C. lalia niet gezien, maar kennelijk is het duidelijk dat die het is.
In dat geval: die wil in principe wat harder water dan de molly, maar van beide soorten is de nakweek aardig gewend aan leidingwater, bij ± 24 graden zou dat best een gelukkige combinatie met molly's kunnen zijn. Wel zorgen voor drijfplanten en schuilplekken!
 
Ik heb zelfs 10 Rode Sphenops (de echte en bijna niet verkrijgbaar in Nederland) en dat is toch een heel ander visje.

De Sphenops heeft een hele andere rugvin.

Wildvorm van de Poecilia Sphenops.
77505.jpg
 

Terug
Bovenaan