450l-nano van Tig


Tig

Well-known member
Lid geworden
28 april 2013
Berichten
293
Locatie
Stuttgart
Dan wil ik deze ook nog eens graag voorstellen.
De maten zijn 150x50x60, dus 450l.

De bewoners:
2 Agamyxis pectinifrons
heb ze al 20! jaar!
6 L333
14 maanvissen
5 sturysoma aureum
ca. 10 hyphessobrycon socolofi
ca 25 koperzalmpjes
verschillende corydoras
2 siamese algeneters (Crossocheilus siamensis)

Alle bewoners, (buiten de garnalen) van de Vivaline, die begin oktober kapot is gagaan, zitten hierin en daar door is het ook wat voller geworden, maar gelukkig is de bak groot genoeg en kan dat ook aan.

Gefiltert word met de Eheim professional 3 1200XLT en de verlichting is een Daytime matrix met 12 modules. Voor de rest is er nog een CO2 aan. Nog iets vergeten?

De bak draait al sinds februari 2013.
Nadat ik deze zomer niet thuis was en eind september ben teruggekomen, daarna mijn oogoperatie had en dan het gedoe met kapotte vivaline en het opstarten met de nieuwe kleine bak tot hij draaide, ben ik er pas vorig weekend er toe gekomen de bak weer mooi te beplanten. En ben begonnen met planten uit planten uit de kleine bak te nemen :D

46731956co.jpeg


46731968aj.jpeg


46731969ox.jpeg


46731970sx.jpeg


46731972mc.jpeg


46731977yr.jpeg


35056182vo.jpg


35056201iu.jpg


Ik heb vanmorgen water gewisselt en daarna wat black water salt in gedaan, daarom heeft ie vandaag een wat gele tint.
 
Een update:

46797921rm.jpeg


Groeit allemaal prima en de echindorus links doet zijn best om plant van het jaar te worden... ook van de rotala macrandra had ik nooit gedacht dat die het zo goed ging doen in de grote bak (vroeger was die na een paar weken kapot). Alleen de rotala wallichii zal eruit vlliegen, ik denk dat het de vissen zijn die ervan snoepen want in de kleine bak doet die het prima.
Ik wilde de ludwigia er al uit gooien maar die zit er al zo veel jaren in. Heb ze dan verder naar achter rechts gezet.
En de pogostemon.. komt ook uit de kleine bak! (het was maar een 8,5cm invitropot) :eek:

Hier nog wat vissen.

46797931ua.jpeg


46797935yf.jpeg


46797937bz.jpeg


46797938fd.jpeg
 
Mooie bak. kan je nog wat foto's van die meervallen maken? "Agamyxis Pectinifrons"? Vind intrigerende beesten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tig
Ze liggen de hele tijd zichtbaar onder het hout maar het is moeilijk om fotos te maken.
Bij tijden zwemmen ze ook regelmatig rond maar ook niet altijd. Ben aan het kijken of ik nog ergens een oudere foto vind.
 
Het waren dezelfde fotos van boven :oopss:nu staat er een andere! :DD
Ik dacht ik had meer fotos ervan maar geen gevonden.... moet er echt eens meer van maken.

Ja prehistorisch... en ze zijn echt taai. Het zijn de enige die er echt al 20 jaar inzitten (vroeger in de oude bak al).
 

Terug
Bovenaan