350x100x70 roofvis bestand samenstellen.


D

DutchAquahouse

Guest
Heeydaar.. misschien hebben jullie al wat gelezen over mijn projecten, nu heb ik dus een 350x100x70 bak staan, onderstel moet ik nog maken, zelfbouw projecten: Aquarium schuur aanbouw, mocht daar interesse in zijn.

Nu is dus de vraag, wat voor roofvissen komen hierin.

Dit is Wat ik graag zou willen, correct me als het je echt uit den boze lijkt.

3x occelaris
2x arowana
4x pauwoog
3 of 4 clowns mesvissen.

ben benieuwd hoe men hierover denkt met mijn bakmaat, en misschien zouden jullie totaal andere roofvissen hebben gekozen.. alle idee�n zijn welkom.
was hem weer
Tjeuss
 
Gaaf, zo'n grote roofvissenbak, ik is jaloers :smitten:

Wat/welke soort bedoel je met occelaris?

Welke arowana's?

Volgens mij (uit mijn hoofd) houdt je pauwogen beter als solo, koppel of als groep, ik durf zo niet te zeggen of 4 stuks (2 koppels?) goed gaat.

Clownsmesvissen worden een meter, 350cm is dan nog te klein eigenlijk vind ik. Chitala's houdt je dacht ik het beste solo, dat is bij wel meer mesvissen zo. Ik heb er een tijdje 1 gehad (foutje van de aquariumzaak/mij), vergis je niet hoeveel er in zo'n bek past, medebewoners worden toch wel erg vaak lunch.

Cichliden plus mesvissen/arowana's lijkt mij geen goede combi eigenlijk, als je vinnen heel wilt houden. Ik zou in ieder geval eens rondkijken op monsterfishkeepers.com, die kunnen je vast wel vertellen of bepaalde combi's goed gaan.

Bv de combi grote meerval + aro gaat vaak prima, die blijven uit elkaars buurt. Paco + aro heb ik ook goed zien gaan.
 
Dario dario is ook wel een rovertje ;) :D

Meer serieus: de grotere crenicichla's en cichla's kun je ook goed als rover kwalificeren.
(Maar ook dan is het de vraag wat is een roofvis en wat niet)

~ Ivo
 
Een Boraras brigittae eet ook een watervlo dat is ook een echte rover. :p

Misschien is de Aequidens rivulatus ook een leuke optie.ik vind ze zelf prachtig.

http://www.akvaryumportali.com/attachme ... -jpg.3355/

Ik heb ze alleen nog nooit gezien met zo'n bult op hun kop. Maar ik vermoed dat, dat het kenmerk is van een volwassen man.
 
Met de occelaris bedoel ik de cichla,
Dat de clowns mesvis te groot word vind ik wel erg jammer.. schijnen tegenover andere grote vissen niet agressief te zijn.. algoed.

Even anderen idee�n afwachten.
 
Verdiep je eens in Mid-amerikaanse cichliden, deze zijn 80x mooier en hebben een veel interessanter gedrag.

Bijvoorbeeld:

77cIk51uhCmdiswLsvGso8WrUaMLBdVs.gif
 
Zeker mooi.
Krijg het plaatje niet hier maar kwam net bv een hele mooie foto van een bak met piranha's tegen.
 
ik heb een 250x70x70 bak staan waar ik piranha's in wil houden.
de cariba om even precies te zijn.
heb 1maal eerder een aantal roodbuikjes gehad,, en wist zeker dat die vroeg of laat terug zouden komen.
algoed, nu dus 2 250 bakken staan waarvan er 1 volledig voor piranha,s gereserveerd wordt,

de vraag is nog hoeveel ik er ga halen voorin een 250x70x70.

vind de mid Amerikaanse cichliden zeker mooi, maar spreken mij toch wat minder aan.

ik zag niet lang geleden bij iemand een wolfvis zitten.. eigenaardige vis.
 
Denk dat met alles het vooral is goed in lezen en zeker ervan zijn dat dit is wat je wilt. Er zijn prachtige piranha bakken op google te vinden en anders ga je naar het piranha forum daar kom je zeker tot je recht.

Je moet er van houden ;)
 
3x occelaris gaat prima, liever meer nog bv 5 exemplaren
2x arowana gaat niet in 99% van de gevallen maken ze elkaar af. Een Aro behoort alleen of met minstens 4-5 gehouden te worden en dan meteen vanaf heel jong bij elkaar zetten anders wordt het drama. Welke variant heb je op het oog?
4x pauwoog zie ik geen problemen in.

De clowns mesvis heb ik helaas geen ervaring mee.
 
Ik heb een bak van 250x70x70cm staan.

Hierin zit een pauwoog, een koppel Aequidens rivulatus, 2 channa pulchra's, 1 jack dempsey, 1 parachromis managuensis en een paar zebra cichlides die maar niet willen stopen met broeden.

De bak loopt super en iedereen heeft zijn plek.

Deze bak draait nu 4 jaar.
 

Terug
Bovenaan