30 cm aquarium


M

Marrie98

Guest
Ik kreeg net te horen dat mijn 30 cm aquarium te klein is voor mijn 3 goudvissen.

Klopt dit? Ik dacht dat ze zich aanpasten aan hun aquarium. En ik heb de visjes nu ene jaar en ze zijn niet echt gegroeid :S

Hoe kan ik ze beter huisvesten? Een groot aquarium is voor mijn onmogelijk aangezien het niet mag van mijn ouders....
 
Ja dat is echt te klein hoor. In zo n bakje kun je wel leuke garnalen houden, maar voor goudvissen is dat te krap. En al helemaal voor 3.
 
dus eigenlijk moet ik een vijver of zo aanschaffen ?
En dan guppen of garnalen (kunnen die op koud water?) er in doen?
 
Guppen zijn nogal beweeglijk en hier nemen we altijd 60 cm. als minimum. Garnalen hebben wel verwarming nodig. Eventueel zou er een betta splendens man in kunnen maar hierin lopen de meningen nogal uiteen :)
 
Kunnen bettas op koud water? Nee toch dacht ik.
Ik heb er eentje in mijn tropische lijkt me eigenlijk wel leuk een 2e, maar 1tje alleen vind ik wel zielig...
 
Bij twijfel niet doen! :)
En betta's hebben ook verwarming nodig.
Zijn niet de kosten hoor. 5 euro voor een simpele thermostaat :)
Ik zou je sluierstaarten een beter huisje geven ;) . Aan iemand met een grote vijver of groot aquarium.
Ik wil ze eventueel wel overnemen, als je ze weg wilt doen? ;)
 
Nou echt koud water zou ik niet doen. Ik heb ze op minimaal 23 graden zitten.
Ze kunnen prima alleen hoor. Hou er rekening mee dat je anders heel snel uitbreiding kan verwachten en die jongen moet je ook weer kunnen huisvesten.
Ik heb diverse mannen alleen in een bakje van 30-40 liter hier zwemmen.
 
Er zijn garnalen, zoals bv de Vuurtjes, die wel vanaf 18 graden gehouden kunnen worden.
Het beste is natuurlijk een thermostaat erbij kopen om de gewenste temperatuur te kunnen krijgen.
Een 30cm is prima voor garnalen in principe.
 
Bedankt :D
Ik ga even met mijn ouders overleggen hoe en wat.
 
Lijkt me een goed plan, want voor je Goudvissen is het echt veel te klein hoor.
Je kan er vast een leuk bakje van maken voor garnalen of voor een mooie Betta ;).
 
Mijn moeder kwam met het vreemde idee van een schildpadje of een kikker xD
Een schildpad lijkt me ene beetje zielig en een kikker ontsnapt gewoon.

Ik denk dat ik er ene beta in ga doen aangezien garnalen best lastig zijn en ik nog niet super veel ervaring heb
 
Goed bezig Marrie98! :thumbs:
 
Marrie98 zei:
Ik denk dat ik er ene beta in ga doen aangezien garnalen best lastig zijn en ik nog niet super veel ervaring heb
Garnalen zijn op zich niet zo moeilijk (afhankelijk van de soort).. zolang je alles maar goed voorbereid en rustig aan opbouwt.
Je hebt snel een levendig en kleurrijk bakje, zal niet snel gaan vervelen.
 
Marrie98 zei:
Mijn moeder kwam met het vreemde idee van een schildpadje of een kikker xD
Een schildpad lijkt me ene beetje zielig en een kikker ontsnapt gewoon.

Ik denk dat ik er ene beta in ga doen aangezien garnalen best lastig zijn en ik nog niet super veel ervaring heb

Een kikker die nog een beetje in de buurt komt is de dwergklauwkikker. Maar daar heb ik geen verstand van, waarschijnlijk is dit aquarium ook daarvoor net iets te klein.

En inderdaad, zoals ook Mark zegt, vuurgarnalen bijvoorbeeld zijn heel eenvoudig te houden. Kort door de bocht: je bakje goed inrichten, lang genoeg laten indraaien en daarna garnalen erin. Thermostaat is niet nodig als het bakje in een woonruimte staat. Af en toe voeren en het glas schoon houden. Wekelijks een beetje waterverversen. Verder heb je er meestal geen omkijken naar. Ideaal dier om te houden, nietwaar? Had je al gezien hoe leuk ze eigenlijk zijn?
 
Laten we eens beginnen met de andere maten van de bak...

30 bij ... bij ... ?

~ Ivo
 
Een Betta zou kunnen, maar zoals al gezegd hier heb je ook "makkelijke' garnalen soorten hoor zoals de Vuurtjes of de Rilli s.
Ori�nteer je maar eens als je wat meer daarvan wilt weten ;).
 

Terug
Bovenaan