3 schoudervlekzalm gekocht ( japonica garnaal opgegeten?)


Lazo61

Member
Lid geworden
18 april 2023
Berichten
17
Leeftijd
36
Hallo beste mensen,

Ik heb 3 schoudervlek zalm visjes gekocht. Vanochtend zag ik 1 japonica garnaal door midden en dood op de bodem opgegeten.
Kunnen ze niet samen?
Verder zie ik dat ze achter de baby guppys aan gaan?

Alvast dank
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    259.1 KB · Weergaven: 78
  • image.jpg
    image.jpg
    183.7 KB · Weergaven: 79

Voeding​


In de natuur eet deze soort alles wat ze maar te pakken kunnen krijgen van kleine insecten en baby visjes tot algen en fruit wat in het water is gevallen. Ook in het aquarium is het geen kieskeurige eter die alles accepteert van vlokken en korrels tot levend voer.

Kijk verder ook bij de link voor meer informatie over deze vissen. (wijze van houden, gewenste schoolgrootte etc)
 
Bedankt winkel zei minimaal 3 nemen ivm scholenvis. Op internet zie ik 5 staan.
Er is 1 garnaal over nu even kijken wat die doet.
 
De LFS (local fish shop) is berucht op dit forum: bijna altijd: goed (verkopen) willende mensen met een minimum aan vissenkennis. Als je iets met je aquarium wil, zoek je beter eerst in dit forum/ bij aquainfo wat zij over een bepaalde vis in je bak zeggen. Er zijn zó weinig LFS die weten waar ze het over hebben, dat is schrikbarend.
 
Dit zijn vissen die behoorlijk agressief zijn. Zowel tegen elkaar als tegen andere vissoorten. Bij vissen met lange vinnen zoals Betta mannen en Gupmannen worden de staarten aan flarden gescheurd. En ook Garnalen zijn geen goede combinatie met deze soort zoals je al hebt ondervonden.

Het beste hou je deze soort in een bak van minimaal 100x40x40cm. En dan een groep van 15 exemplaren. Gecombineerd met vissen die tegen een stoortje kunnen.
 
Nou ik vond ze er altijd leuk en schattig uitzien maar ja daar verkeek ik me dus wel op.
 

Terug
Bovenaan