3 keer per week eten


Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Berichten
2,668
Hallo mensen,

Ik ben een bakje (60cm.) aan het opstarten op m'n kamer aan de andere kant van 't land :p . Doordat ik hier maar 3 dagen per week aanwezig ben zullen eventuele bewoners elke week 4 dagen zonder eten zitten. Mijn vraag is nu: Kunnen er dan �berhaupt wel vissen in? Zo nee, dan zal ik een voederautomaat moeten kopen. Alleen die Juwel voederautomaat, daar had ik niet zulke goede dingen over gelezen. Hebben mensen ervaringen hiermee?
 
3 dagen voeren lijkt mij wel wat weinig. Ik zelf heb zelf de Juwel voederautomaat omdat ik deze gratis kon krijgen echter is hij niet optimaal, hij zit erg slapjes in elkaar ook kun je er maar 1 soort visvoer in doen (Tenzij je de inhoud mengt). Ook is de 'uitvoer' niet heel makkelijk in te stellen, er komt zomaar te veel uit na 1 rondje draaien of veel te weinig.

Wat mij een erg mooi voederautomaat lijkt is de Gr�sslin Voederautomaat Rondomatic 400, deze is wel wat duurder. Hier heb je veel verschillende vakjes waar je visvoer in kunt doen. Zo kun toch nog afwisselend voeren ook al ben je niet thuis. (Ik heb geen ervaring met deze voederautomaat)
 
Oke! hoe groot is zo'n Grasslin want hij komt dan op de kap te staan. Ik ga maar eens kijken naar tweedehands apparaten dan, want een nieuwe kan ik me op dit moment niet veroorloven.
 
Tja.. zal ook afhangen van de soorten vissen.. met mijn corydorassen heb ik niet het idee dat ze iets tekort komen als ik maar 3x keer per week zou voeren.. en soms gebeurd dat ook wel. Maar middenzone visjes komen naar mijn inschatting dan wel wat tekort denk ik.. zeker als ze niet zo geneigd zijn voeding van de bodem op te scharrelen..
De Gr�sslin waar Ludger het over heeft is inderdaad 1 van de weinige voederautomaten met voornamelijk positieve feedback (heb er ook geen ervaring mee).
 
Het is voor mij totaal geen probleem om m'n visbestand hierop aan te passen :)
Zat ook te denken aan corydoras idd. En iets als de banjo catfish bijv.?
 
Persoonlijk zou ik waarschijnlijk gaan voor een garnalenbak.. met een hamburger mat filter bv.. Als je dat goed op poten zet heb je daar weinig onderhoud aan, en qua voeding zijn ze vrij makkelijk, scharrelen meestal makkelijk hun kostje bij elkaar.
 
Dat zou idd kunnen! Het is alleen een juwel bak met binnenfilter.
 
Kan ook.. als je het binnenfilter af kan schermen voor eventueel jongbroed, misschien met een gaasje/pantykous.. kan net zo goed.
 
Oke bedankt voor de tip!
 
hier krijen ze de ene week 3x per dag eten en de andere week 1x per week. ben je ook de 1e week de hele week daar en de andere week daar 3x per week?
 
Nee ik ben er elke week maar 3 dagen.
 
Vissen die het beste tegen tegen vasten kunnen zijn de echte roofvissen. 1x flink eten, dikke buik, dag niks eten, enz. Maar in 60cm werkt dat niet echt.... Misschien een dwergkogel en een hele hoop slakken?
 
Dwergkogeltjes zijn scholenvissen en staan door overbevissing en habitatverlies op de IUCN Red-list als vulnerable. Een zeer onverantwoorde keuze dus.

Misschien een groep dwergklauwkikkers met garnalen?
 
Dwergklauwkikkertjes is inderdaad ook wel een leuke optie! Die zijn zo onwijs leuk :D

Ik heb een voerautomaat van Hydor (automatic feeder), vind ik opzich wel een handig apparaatje, makkelijk in te stellen en de hoeveelheid voer kan je regelen.
 

Terug
Bovenaan