24/25-11-2018 Vivariumbeurs Rosmalen

Discussie in 'Beurzen, evenementen en AF-meetings' gestart door TonHageraats, 5 feb 2018.

View Users: View Users
Toegevoegd aan deagenda: 24-11-18
  1. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011

Die gaan in de toekomst allemaal in de MotoGP meerijden;)

2. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Lijkt me nogal onzinnig om die discussie in een Vivarium topic verder te voeren. Wij hebben zoals Marco al zei echt totaal niets met hele sinterklaasfeest te maken, en kerstversiering hangen we ook niet op.

jessicapilon vindt dit leuk.
  3. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Klopt, wij hebben niets met dit alles te maken. Zo hebben wij bij ons rond deze tijd een buurtfeest. Soms komt daar, niet uitgenodigd, een Sint met Pieten aanwaaien. Zelfs een (te vroege)Kerstman zagen we al eens. We hadden er evenveel lol (met hun) om. Ik wil daar mee zeggen; de beurs, het Vivarium is bedoelt voor liefhebbers. Hoe de mensen daar binnenkomen daarover moeten wij ons niet dik maken, dat moet een ieder zelf weten. We zouden er goed aan doen om ons niet altijd de wil op te laten leggen door de schreeuwende minderheid. Wel moet er naar elkaar geluisterd worden, ook dus naar die minderheid. Iedere mening, ook een minder welgevallige, is welkom. Het bezwaar, mijn bezwaar, zijn dwangmeningen.

4. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Sorry, maar mensen die komen om te provoceren hoeven van mij niet binnen te komen, hoe eens ik het met hen ben. We willen daar allemaal van de hobby genieten, en de kans dat deze mensen het verpesten is voor mij te groot.

RichD1011 en jessicapilon vinden dit leuk.
  5. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Wie zegt dat men komt om te provoceren? Misschien komt men om de feestvreugde te verhogen zoals op ons buurtfeest. Dit is nu precies wat ik bedoel. Bekijk eens iets van de positieve kant, laten we a.u.b. onze te lange tenen thuis laten. Dit is overigens alles wat ik er over zou willen zeggen. Het is nl. niet mijn bedoeling om hier een discussie over te laten ontstaan.

6. Marco Aukes

Marco Aukes

Lid geworden:
    2 aug 2007
    Mooi, want zoals Thijs al terecht zegt is dit topic daar niet voor bedoeld. Verder is de opmerking eerder over dit item duidelijk genoeg lijkt me; Vivarium viert alles wat met de hobby te maken heeft. Sinterklaas en andere feesten kun je beter elders vieren en uiting aan geven; desnoods op een buurtfeest.

7. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    You wish right.;)

8. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Daar zijn ze dan :D De flyers en posters voor Vivarium 2018. Over een aantal weken op te halen bij jullie vaste adressen voor de aquarium, terrarium en/of paludarium hobby. De verspreiding gaat eerst via de standhouders en sponsors, vanaf september ook bij overige adressen. Uiteraard ook nu weer met kortingsbon. Die is dit jaar nog ietsje meer waard geworden, dus loop die niet mis!

Daarbij hebben we het drukwerk in beperkte oplages nu ook in het Engels, Duits en Frans beschikbaar. Althans, in onze beste pogingen daartoe [​IMG].

Met dank aan de sponsoren Ruto Frozen Fishfood, JMB Aqua Light, 3D RockZolid Aquarium Achterwanden & Modules en Aquadistri

En uiteraard met vermelding van de Discuskampioenschappen (De Discusvrienden), NBAT NK (NBAT) en Betta show (Bettas4all)

32603697_1788490051189648_4773701668120297472_n.jpg
    32562039_1788489901189663_4484980660674494464_n.jpg
    32630774_1788490007856319_1934691683753000960_n.jpg
    32590527_1788489961189657_4691131394301100032_n.jpg

Altispinosa, Ruben01 en TonHageraats vinden dit leuk.
  9. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ziet er mooi en verzorgd weer uit Thijs:thumbs:

10. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Thnx! ;-) Altijd weer een dankbaar klusje als je dozen vol voorbij ziet komen.

11. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Maar je weet pas echt dat je goed bezig bent geweest als ze bij de kassa stuk voor stuk weer terug komen :deal:
    Maar daar heb ik het vertrouwen wel in ;):petjeaf:

12. trotsemammie

trotsemammie

Lid geworden:
    15 okt 2011
    Top!! Mooie folders zeg! Ik wil er ook 1 scoren

13. Altispinosa

Altispinosa

Lid geworden:
    26 mei 2011
    Mooie folders.

14. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Stuk voor stuk, dat wordt een beetje erg vol vrees ik!:o Als 20% van de gedrukte folders terug komt bij de kassa hoor je mij al niet klagen :D

RichD1011 vindt dit leuk.
  15. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Facebook update ook even hier delen. Met een blik op de lijst met standhouders (daarvoor moeten jullie nog even geduld hebben) kan het niet anders of dit gaat echt een fantastische editie worden :D

Het duurt nog een half jaar voordat Vivarium 2018 eindelijk los barst, maar we gaan alvast op zoek naar het bordje "uitverkocht" voor de benedenverdieping van de grote hal.

Ook de zeewaterhal raakt al aardig vol en het zou zomaar kunnen dat we ook die op korte termijn vol hebben.

Voor de bovenverdieping zijn nog enkele tafelstands beschikbaar, maar ook daarmee gaat het ongelooflijk hard.

Naast vele bekende standhouders die al jaren op Vivarium te zien zijn, is er ook een gezonde mix met een hele hoop nieuwe aanwas. En bovendien: veel grote merken zullen dit jaar aanwezig zijn met eigen stands! Welke dat zijn dat horen jullie later via onze nieuwsbrieven en de Facebook pagina.

16. TS
    TS
    TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Goed om te horen dat het lekker loopt :thumbs:

17. ThijsJJ

ThijsJJ

Lid geworden:
    22 nov 2016
    Aquaflora Scapers Contest & Aquascaping Dag

33072611_1791433487561971_4220712525542457344_n.jpg

Vivarium, JBL en Aquaflora presenteren op 7 juli 2018 een dag vol aquascaping. Op de locatie van Aquaflora te Vinkeveen zal Filipe Oliveira in de ochtend een workshop aquascaping geven.

Na een korte onderbreking gaan daarna deelnemers aan de Aquaflora Scapers Contest aan de slag om bakjes van 35L (41(B)*33,5(D)*29(H)) in te richten. Filipe zal daarbij de deelnemers van tips en trucks voorzien.

Voor de deelnemers staan de bakjes en techniek klaar. Aquaflora zorgt dat niemand plantjes of hardscape materiaal tekort komt en JBL zorgt dat er soils beschikbaar zijn.

Alle deelnemers maken minimaal ter plekke een scape. Daarbij kan men van elkaar en Filipe leren en hopen wij uiteraard op veel interactie tussen getalenteerde aquascapers.

Na afloop neemt iedereen het ingerichte bakje mee naar huis om het vervolgens daar in de maanden tot aan Vivarium verder te verzorgen en uit te laten groeien. En mocht het nodig zijn; om de hardscape verder aan te passen of desnoods overnieuw te beginnen.

Op vrijdag 23 November zorgen de deelnemers dat de bakjes naar Autotron Rosmalen komen. Daar zal een vakjury van professionele aquascapers tijdens Vivarium 2018 de bakjes van punten voorzien en de uiteindelijke winnaars bepalen.

Ben jij zelf aquascaper of kun je dat best aardig maar durf jij jezelf nog niet zo te noemen? Schrijf je dan vooral in! Want door met elkaar een dergelijke dag te beleven leert iedereen van elkaar en wordt iedereen een beter scaper.

Binnenkort zullen wij ook een inschrijving openen voor publiek dat puur als toeschouwer aanwezig zou willen zijn.

Delen & Taggen wordt gewaardeerd!