210 liter de hoek om van Plankje


Hele mooie bak heb je met prachtige garnalen! Ik ben eens benieuwd wat voor een jonkies je nog gaat krijgen dan :)
 
Dank Bart en Mandy. En Mandy, er zijn inmiddels uit deze groep 5 extreme king kongs geboren en een mooie blue bolt. En vast nog veel ander moois maar die zijn in de bekjes van met name de Axelrodia's verdwenen...daarom maar weer een apart garnalenbakje gestart :engel:. Binnenkort gaan de extreme king kongs die nog in deze 'grote' bak zitten daar ook heen.
 
Dank Bart en Mandy. En Mandy, er zijn inmiddels uit deze groep 5 extreme king kongs geboren en een mooie blue bolt. En vast nog veel ander moois maar die zijn in de bekjes van met name de Axelrodia's verdwenen...daarom maar weer een apart garnalenbakje gestart :engel:. Binnenkort gaan de extreme king kongs die nog in deze 'grote' bak zitten daar ook heen.


Lijkt me om heel eerlijk te zijn ook een beter idee om de goede gradatie garnalen apart te zetten in een aparte bak.
 
Wauw wat een ontzettend mooie bak!
Echt heel mooi.
Je garnalen zijn inderdaad ook mooi op kleur.
 
Ik heb het foto-album even doorgekeken. Wat een prachtbak!

Mag ik vragen wat voor verlichting je boven de bak hebt? ik neem aan LED aan de dikte van de balk te zien?
Hoe zijn jou ervaringen hiermee, is het voldoende licht?
 
Echt een mooie bak hoor. Om uren naar te kunnen kijken.
Die Danio's blijven mooi. Ik heb ze ook gehad vroeger. Maar bij mij bleken ze erg zwak. Helaas.
 
Hoe zijn jou ervaringen hiermee, is het voldoende licht?

Het is een Eheim planten-led balkje van 11 watt. Ik dacht dat het op het randje zat en ik misschien nog een balkje nodig zou hebben, maar het gaat goed, alles lekekr groen en ik ben tevreden, dus het is bij deze ene gebleven.

Wat betreftd e danio's, dat gaat bij mij ook niet zo goed en ik kan het niet plaatsen, ik denk zo langzamerhand ook dat het erg zwakke visjes zijn.
 
20170716_202102.jpg


Verse spinazie blijft toch het allerlekkerst!! Alle zes tegelijk aan het knagen. Alhoewel....een steen die ik heb laten be-algen in de vensterbank is ook echt een traktatie!
 
20170718_212804.jpg


Ben niet helemaal tevreden met links voor tussen de steen en de grote crypto....misschien dat ik daar ook nog een laag blijvende crypto (bv flamingo) neer zet of iets anders met een mooie bladvorm en contrasterende kleur. Alleen maar de frisgroene bodembedekker vind ik een beetje saai.

De axelrodia in de didiplis; de favoriete hangplek! Regelmatig zitten ze echt met zijn allen tussen die dichte planten, heel grappig die knalrode visjes in het groen.

20170718_213224.jpg
 
Ziet er super uit! Inderdaad dat rood tussen het groen is heel erg mooi.
 
Dank jullie! Ik voeg CO2 toe inderdaad. K ga wat flamingo's bestellen ;)
 
20170720_184034.jpg


Ze hadden kennelijk echt veel honger want toen ik de deur open deed thuis hingen bijna alle vissen midden voor de ruit en bleven daar ook enthousiast heen en weer zwemmen :br:. Overigens heb ik dus een deel van H. monte carlo weggehaald en onder de crypto uiteindelijk staurogyne repens geplant, zo krijg je meer het idee (uiteindelijk) van een 'paadje' tussen de steen en het hout.
 
Erg mooie bak zeg! Lekker groen, kleurcontrasten en verschillende bladvormen!
 
Prachtige bak! Welke plant gebruik je als bodembedekker? Dit is iets wat ik in mijn bak ook graag wil gaan doen.
 
Prachtige bak! Welke plant gebruik je als bodembedekker? Dit is iets wat ik in mijn bak ook graag wil gaan doen.

De bodembedekker rechts op de foto is de micranthemum monte carlo, gaat bij mij heel goed, ook zonder veel snoeien blijft hij mooi.
 
20170805_192848.jpg


Vandaag weer spinazie gegeven :chef: , ongelofelijk hoe dol ze daarop zijn. Je krijgt er alleen wel groene poep van zoals je hieronder ziet.


20170731_190751.jpg
 
Ik doe het in een beker en giet er kokend water op, paar minuutjes laten staan en dan afspoelen met koud. Ik merk wel dat als het iets langer in het hete water heeft gestaan ze het lekkerder vinden.
 
Super mooie bak en garnalen Carlijn het gaat daar heel goed bij jou dikke proficiat.:thumbs:
 
Ik doe het in een beker en giet er kokend water op, paar minuutjes laten staan en dan afspoelen met koud. Ik merk wel dat als het iets langer in het hete water heeft gestaan ze het lekkerder vinden.
Dat is dus blancheren :)

Maar ja hoor mooi bakkie?
 
7D6A5DFC-837C-4EC4-A1AF-A95BBC847BF1.jpeg



....en toen was er Sjaak, de betta. Tsja.....misschien niet helemaal ideaal in de combi met de oto’s, althans, ik heb de stroming flink verminderd door spraybar met uitgeboorde gaatjes te gebruiken. Overigens lijken de oto’s er niks om te geven; net zo actief als altijd.
Ook de temperatuur iets omhoog, nu 21,5 graden, zo te zien vind hij dat prima en ik las hier op het forum dat een betta net boven de 20 graden bij mede-forummers prima gaat, dus hopen dat het de goede keuze is geweest. De axelrodia’s zijn blij met een grote vis die bovenin zwemt, ze zijn nu wat brutaler dan voor hij er was.

Voordeel van de andere uitstroom van het filter is dat ik ook met minder co2 een prima co2 gehalte heb....dat verschilde nogal sterk tussen dag en nacht en ik kreeg de indicator bijna niet mooi groen. Nu dus wel, met 1/3 minder bellen per minuut. Ook staat het filter nu maximaal open, dus er gaan meer liters per uur door. Ik moest m met de oude uitstroom afknijpen anders werd het een whirlpool.

Nu ligt er provisorisch iets op de hoeken voor het geval hij wil springen, dus maar snel een afdekplaat bestellen, met name ook vanwege de temperatuur van de lucht. Die hou ik dus maar even op 20 graden tot de plaat er is. Hij is overigens helemaal niet schrikachtig, en eet uit mijn vingers...hoop dat hij het goed blijft doen, na een kleine week lijkt het prima te gaan. Hij is heel actief, gaat de hele bak door en heeft een paar favoriete hangplekjes.


021D32BE-3D26-463C-BF77-342ADE864465.jpeg
 

Terug
Bovenaan