20x macro lens goed?


Bertus zei:
Weet jij waar die (vertrouwde)???zaak zit?

Het gaat niet om die winkel, het mag ook de kijkshop of blokker zijn ;). Tegenwoordig kun je ook dat spul opsturen en via internet kijken hoe betrouwbaar hij is.

@Ivo; Ja, dat soort spul bedoel ik. Ik had die filmpjes ook al gevonden. Het ging mij er eigenlijk om of een macro lens van 20x en/of van 60 tot 100x nuttig is bij het maken van aquarium foto's of dat ik beter een lens van max. 10x kan nemen.

Dus eigenlijk wat is een goede vergroting van een lens voor macro foto's in het aquarium? Bijvoorbeeld om de kop van een visje mooi scherp in beeld te krijgen.
 
Focusafstand is 0.7mm.... dus je moet super dichtbij kunnen komen om een goede foto van kleine dingen te maken. dus wat dat betreft denk ik dat het gaat tegenvallen....
 
Een stukje plastic dat amper 10� kost.... wat denk je nou zelf?
Om iets kleins dat niet beweegt zoals een steentje of een muntje te bekijken of te archiveren zal het nog wel kunnen dienen. Verzamelaars gebruiken vaak zoiets om krassen e.d. te keuren. Fotokwaliteit hoef je niet te verwachten.
 
Ik kan het mij niet voorstellen... De goedkopere macrolenzen zitten rond de 300,- (exclusief spiegelreflex) daar kunnen telefoons nooit tegenop (of in ieder geval nog lang niet).
In mijn ogen kan een gsm een spiegelreflex niet vervangen.
 
Ik heb na het weekend waarschijnlijk een goede Macro-lens voor elke spiegelreflex, voor ~75 euro. Mocht het wat zijn zal ik een verhaaltje er over schrijven...
 

Terug
Bovenaan