2 vragen, scheef hangen + bobbeltje


P

Puk

Guest
Hoi mensen,

Heb 2 vraagjes..

Mijn Ranchu hangt vaak (meestal na het eten) wat scheef, ik hoop niet dat dit een beginnend zwemblaasprobleem is? Het wordt niet erger.. Bij al het voer wat ik geef doet ie het, diepvries, korrels, vlokvoer, groenvoer etc.

nyl3ZqtJNACfyKCe_Y6k1CLzyHEXKnao.jpeg


En mijn tweede vraag gaat over mijn baby goudvis, het viel mij op dat ie een klein bobbeltje naast zijn bekje heeft (alleen aan de ene kant, andere kant niet), en ik vind zijn vinnen niet helemaal mooi, weet iemand hier meer van? Heb het zo goed mogelijk op de foto proberen te zetten maar is lastig met zo'n kleintje..

nyl3ZqtJNACfyKCe_Y6k1CLzyHEXKnao.jpeg


nyl3ZqtJNACfyKCe_Y6k1CLzyHEXKnao.jpeg


En de vinnen: (wat wittige strepen lijkt het)
nyl3ZqtJNACfyKCe_Y6k1CLzyHEXKnao.jpeg


Alvast bedankt!
 
Oja, de goudvis gaat wanneer die groot is de vijver in! Dus hij zit nu even tijdelijk bij mijn sluiers in, daarna krijgt ie meer zwemruimte :)
 
Of je Ranchu last heeft van een beginnend zwemblaasprobleem durf ik niet met zekerheid te zeggen. Mijn Oranda hing na het eten met zn kont omhoog en hij bleek uiteindelijk
wel een zwemblaasprobleem te hebben.

Waar komt dat goudvisje vandaan? Hij ziet er slecht uit als ik kijk
naar zn hoofd: misvormd hoofd en heel groot oog.

Dat bultje naast zn mond zie ik zo 1,2,3 niet, wel een uitstekende lip.
Die 'witte streepjes' in de staart zijn breukjes van de vinstralen, zijn staartvin zal
waarschijnlijk geknakt zijn.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik hoop het niet, als het wel zo zou zijn, kan ik dan iets doen om te voorkomen dat het erger wordt met de zwemblaas?


En de goudvis komt van een kennis die afgelopen zomer eitjes uit zijn vijver had gehaald en ze groot had gebracht in een 80 liter bak, waar uiteindelijk een het van heeft overleefd en die heb ik gekregen om straks in mijn eigen vijver te doen.. Maar hij heeft er altijd goed voor gezorgd dus wat raar dat ie dan zo misvormd is.. Ik vond namelijk al dat ie erg langzaam groeide (hij is al 4 maand oud).

En dat bultje, dat lijkt dus een uitstekende lip maar is het niet. Probeer vandaag of morgen wel even een betere foto te maken maar is lastig..

Hier nog een foto van het visje in z'n geheel: (Wat is het beste nu verder te doen? Hij zwemt wel vrolijk rond en eet goed verder..)

0anCEIG4sKcGuCWifUDnnU3c-pLdzDJK.jpeg
 
Nu ik even wat beter kijk en helemaal op de foto is het goed te zien.. hij ziet er wel wat briek uit ja... Raar dat me dit niet eerder opgevallen was maargoed.

Zolang ie vrolijk rond zwemt en eet is het geen probleem toch?
 
Problemen met een zwemblaas lijkt me haast niet te voorkomen, goed verzorgen en goed water verversen en dan hopen dat het geen zwemblaasprobleem is.

ik weet niet wat anderen hierover denken.

Gezien het oog van het goudvisje, is er waarschijnlijk heel weinig water ververst toen
het beestje klein was. Ik weet niet hoe groot hij nu is, maar hij lijkt me best klein voor een visje van 4 maanden. (is ie dan van oktober?)

Zijn hoof en bekkie zijn raar gevormd. maarja hij leeft nog, en eet nog dus zolang
hij nog vrolijk rond zwemt zou ik hem lekker laten zwemmen.
 
Ik hoop dat misschien iemand nog tips heeft dan voor het eventuele zwemblaasprobleem, heb deze vis al 2 jaar en ben er best wel aan gehecht..

Water ververs ik een (soms twee keer) in de week voor bijna 50% dus dat zou wel voldoende moeten zijn.

En ik heb net even gevraagd en hij ververste inderdaad maar eens per dag een emmertje, waarschijnlijk te weinig dus, aangezien ik bij mijn baby sluier op het moment dagelijks tot een bodempje aan toe ververs..

Ik hoop dat alles nog wat bij trekt en dat het uiteindelijk een mooi (en gezond) visje wordt!

En ik begin nu trouwens te twijfelen over hoe oud die is, oktober werd het al aardig koud voor vijvervissen om eitjes te leggen, dus september zal het wel geweest zijn, dan issie dus 5 maand.
En hij is ongeveer (met staart) anderhalf centimeter.. niet groot dus!!
 
anderhalf centimeter?!!! weet je dat zeker? Dat is wel heel erg klein hoor :)
 
Dat was inderdaad een verkeerde gok *stom*
Heb even een centimeter erbij gehouden; 3 centimeter!

uJ1YTGTUIQhn5SVL_sG061lp2LKcZxLm.jpeg
 
Verder niemand een idee over het scheef hangen van mijn ranchu ?!
 
3cm is alsnog niet groot een goudvis van 5 maanden.. hopen dat het nog een
beetje bijtrekt nu hij bij jou zwemt ;)
 
Ja ik hoop het ook! :)
 
93 mensen hebben het gelezen en er reageert maar 1 iemand? Ik had gehoopt op nog wat tips voor mijn scheef hangende vis...
 
Als je liever wil dat leden maar wat zeggen om maar wat te zeggen zonder dat ze eigenlijk weten wat er mis kan zijn/ aan gedaan kan worden... Daar heeft niemand toch wat aan?
 

Terug
Bovenaan