2 verschillende uitkomsten nitriet testen


Ja ze zeggen erg veel maar ik laat hem liever goed indraaien want wat er in zo n flesje zit weet je nooit precies.
 
Easystart moet zover mij bekend is wel een goede werking hebben dus dat zou ik als opstartbacterie toevoegen in elk geval. In veel middeltjes zitten enkel heterotrofe bacterien en die heb je altijd al wel in je bak.

In een ingedraaide bak is waterverbeteraar in ons land niet nodig.
 
@RichD1011

Dankje! Nee aquamaker zijn geen bacteriën, dit maakt alleen leidingwater goed.

Ik heb ook easystart, hier zitten bacteriën in waarvan easylife zegt dat je na 1 dag er al vis in kan doen.

Ik heb nu dubbele dosis FM erin gedaan.
Zal ik morgen weer verversen, of eerst even testen? En heb je miss meer tips voor me? Wanneer ik moet verversen en hoelang ik FM moet gebruiken? Voor altijd bij alle verversingen, en hoevaak verversen?

Oh dat hoef je in Nederland iig niet te gebruiken, zonde van t geld.

zou zeggen test vanavond eerst even, en kijk wat de uitkomst is.
is die nogsteeds ergens tussen de 0 en 0.5 dan zou ik nogmaals filter medium doseren, is die hoger dan zou ik eerst 50% verversen en dan filter medium toevoegen.

ik ververs wekelijks 50-60% in mijn bakken, dat is bij jouw 30liter zo gepiept en het voorkomt m.i. een boel gedoe. easy life alleen nu even gebruiken en altijd achter de hand houden voor het geval dat.
 
Nog steeds nitriet, maar ik heb ook een hele hoop stof in mijn aquarium. Niet normaal, gister wat schoongemaakt alles eruit gehaald maar het lijkt wel of het van de bodem komt als ik door de bodem hevel.
Heel mijn planten zaten helemaal onder het stof.

E8AE4FBE-2423-4F77-A761-D2D0EA0299C6.jpeg
 
Is dit het bakje waar de Betta in zit? Je moet ook niet je hele bak leeghalen.
maar het lijkt wel of het van de bodem komt als ik door de bodem hevel.
En niet in je bodem gaan rommelen is juist de bedoeling dat hier bacteriën in gaan zitten.

Zolang je nitriet meet wel blijven verversen (als er vis in zit).
 
Wat Thea zegt, niet teveel rommelen, alleen water verversen is al voldoende, de natuur zal het van je gaan overnemen.
 
Je bodem moet je zoals al is gezegd met rust laten en hooguit incidenteel zuigen. De bacterien die daar huisvesten zetten alles juist om in nitraat.
 
Kijk, nu zit er weer stof op mijn planten.
Weten jullie hoe dit komt?

En @willem666 jep er staat alweer een tweede bak;-)

64F91826-36DD-45FF-B450-85C053526750.jpeg


37329A53-E163-4E81-8E93-A825A8E6E357.jpeg
 
Je water oogt wel helder dus ik denk dat het vuil is wat met het inrichten is gaan dwarrelen en op de planten is neergedaald.
 
Bij een volgende waterverversing gewoon wapperen met de handen (niet te hard, anders klotst het over de rand :D) en tegelijkertijd het opstuivende vuil wegzuigen.
 
Het water is eindelijk goed, vanmorgen was de test geel.
De Man heeft het blijkbaar erg naar zijn zin want heeft gister een schuimnest gemaakt.

Het water is inmiddels ook weer helder op een klein beetje stof na. Het lag aan de gister, deze blies stof uit. Schoongemaakt in aquarium water tijdens verschonen, nu alleen nog een beetje stof op de planten maar het meeste is weg

DSC_0129.JPG


DSC_0105.JPG


DSC_0135.JPG
 
Ziet er netjes uit ja,drijfplantje zal de Betta wel waarderen idd.

Je kan het plantje wat rechts achterin staat ook door laten groeien, dan gaat ie vanzelf luifelen

Arme man, maakt ie een mooi nestje en dan is er geen vrouwelijk schoon in de buurt :'(
Maar dat is niet anders, er kan geen vrouwtje bij helaas, dat gaat geheid fout.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik vond het ook eigenlijk heel zielig, maar las op dit forum dat het betekent dat zr zich erg happy voelen als ze dat doen.

Drijfplantjes heb ik gehad, die gaan alleen gelijk dood door het condens van de dekruit die dan op de blaadjes druppeld.

Weet iemand trouwens waarom er over mijn gehele plant wortels groeien, is dat normaal?

1547557099634300073822.jpg
 
Dat zijn luchtwortels./ haalt hij ook voedsel mee uit het water.
Kan je het onder de blaadjes afknijpen, als hij te hoog is,heb je een nieuwe plant.
 
Het water is eindelijk goed, vanmorgen was de test geel.

:thumbs:
Het bakje ziet er goed uit!

Drijfplantjes heb ik gehad, die gaan alleen gelijk dood door het condens van de dekruit die dan op de blaadjes druppeld.

Weet iemand trouwens waarom er over mijn gehele plant wortels groeien, is dat normaal?

Je kan de dekruit ook een beetje schuin op de liggers plaatsen waardoor het vocht afloopt naar één zijde. Zo doe ik het en mijn drijvers groeien prima onder het dekruitje. Welke drijvers heb je geprobeerd?

Die worteltjes zie je wel vaker bij bepaalde planten en dat is dus niet zo abnormaal.De plant gebruikt dat om voeding uit de waterkolom te halen/te zoeken.
Maar geef je iets van plantenvoeding eigenlijk? Vloeibaar en of bodemcapsules?

De corymbosa links achter zou ik eerder naar rechts achter verplaatsen zodat ze wat meer licht krijgt. Nu staat ze misschien een beetje in de schaduw van het filter waardoor de onderste blaadjes loslaten.
In de linkerhoek zou een stukje hout met anubias niet misstaan denk ik.
 
Ziet er leuk uit zo hoor. Wat ook wel werkt is wat Waterpest of Hoornblad als drijvers gebruiken.
 

Terug
Bovenaan