2 meter bak 720liter.


ek1ggn.jpg

met blauwe leds
2va1df9.jpg

met rode leds

De bak is nog niet helemaal helder. Morgen zal ik nog een foto plaatsen
 
Was vandaag bij utaka. Heb daar hout gehaald en een prachtige vis:Dk(die op ten duur te groot wordt maar voor maar 15euro toch echt de moeite waard is om 2/3 jaar plezier van te hebben)
 
Ik had eigenlijk eerst het idee om al mijn vissen van de 1,2m bak over te zetten. Echter hoeft dit met een groot aantal van de vissen niet omdat de 1,20m bak groot genoeg is. Dus ik denk dat ik de 'algeneter', mesvis (misschien zet ik deze wel over alleen ik maak mij zorgen over het gedrag tussen 2 meevissen onderling) en ctenopoma laat zitten in de 1,2m bak.

Dan wou ik dit dus het bestand maken van de 2meter.
-1 Mastacembelus dayi
-2 goudaal
-1 arowana knifefish
-2 polypterus
En over een half jaartje ook de hejuta beani


Zou het mogelijk zijn om hier iets van een groep zilverdollars bij te zetten of een groep cichlide?

Of denken jullie dat de bak al vol zit?
 
Ik herinner me nog waarom je de bak in de eerste plaats kocht, Nekko!

:stom:
Hij is nog niet ingedraaid en je bent hem al aan het overbevolken en plots is je andere bak geen probleem meer voor de vissen die je al hebt?
Pffff

die op ten duur te groot wordt maar voor maar 15euro toch echt de moeite waard is om 2/3 jaar plezier van te hebben

Dit is trouwens ook gesproken als een echte dierenliefhebber!
 
Ik herinner me nog waarom je de bak in de eerste plaats kocht, Nekko!

:stom:
Hij is nog niet ingedraaid en je bent hem al aan het overbevolken en plots is je andere bak geen probleem meer voor de vissen die je al hebt?
Pffff



Dit is trouwens ook gesproken als een echte dierenliefhebber!

Ten eerste ze zitten er niet in, IK vraag het dus. Dit forum is voor dit soort vragen of niet soms????
Je kan ook gwn zeggen 'mij lijkt het geen goed idee' . Dan weet ik dat en neem ik dat teweeg.
Vervelend dat veel van jullie altijd zo boos meteen reageren. Het is een vraag er is nog niks gedaan in dit opzicht.

Ten tweede ik heb het gevraagd op het monsterfish forum en zoals het nu is zou worden is het niet overbevolkt.
De andere vissen die weg moesten uit die bak omdat ze te groot worden gaan ook gwn in de 2meter bak.
De algeneter', mesvis en ctenopoma kunnen prima in 1,20 meter. Dus ik weet niet wat je zit te praten maar dat is gwn pure onzin.

Met je laatste zin valt te debatteren. Als die vis 2/3 jaar een goed huis heeft en ik zoek daarna een mooi huis voor hem waar hij verder kan groeien zie ik geen probleem.

Kan je aub dit soort rot berichten voor jezelf houden en gwn je mening geven zonder zoveel agressie. Want ik vind het echt heel vervelend als mensen zo boos reageren zonder goede reden. Ik kom hier met vragen en daar wordt boos op gereageerd. Als dit iedere keer zo blijft vraag ik niks meer want ik heb hier ook geen zin in zo.
 
Ten eerste ze zitten er niet in, IK vraag het dus. Dit forum is voor dit soort vragen of niet soms????

Het is een vraag er is nog niks gedaan in dit opzicht.

Ik verwijs naar dit, Nekko:

Heb daar hout gehaald en een prachtige vis (die op ten duur te groot wordt maar voor maar 15euro....

Dat is geen vraag bij mijn weten, dat lijkt me meer een aankondiging eigenlijk... of heb je de vis niet gekocht?
Want mogelijks vergis ik me en misschien ben je eerst naar huis gereden om wat research te doen over deze toevoeging of er even over na te denken of om het even na te vragen?

Met je laatste zin valt te debatteren. Als die vis 2/3 jaar een goed huis heeft en ik zoek daarna een mooi huis voor hem waar hij verder kan groeien zie ik geen probleem.

Ik zal gewoon mezelf quoten...
Dit is trouwens ook gesproken als een echte dierenliefhebber!

Ik zie wel een probleem met deze houding:
Weinig mensen hebben thuis plek voor dergelijke dieren dus wordt het meestal een vis-asiel of dergelijks.
Maar op die manier raken de weinige vis-asielen natuurlijk overbevolkt. Als iedereen bewust vissen begint te kopen die te groot worden om ze dan naar een asiel te brengen dan is er toch een probleem of zie jij dat anders?
Dan krijg je "vis-asielen" met overbevolkte bakken met onmogelijke combinaties van gigantische vissen die daar de rest van hun zielig leven mogen doorbrengen... Dat is daar geen Club Med voor die beesten, hé! :deal::deal:

Als dierenliefhebber probeer je dergelijke instanties niet bewust te voorzien van vis, dat zou niet je antwoord mogen zijn.

Kan je aub dit soort rot berichten voor jezelf houden en gwn je mening geven zonder zoveel agressie.

Anders moet je eens opzoeken wat agressie precies is?
Ik gaf je gewoon mijn mening, zonder agressie.
Niet veel gewoon precies...

en helaas blijf ik bij mijn mening...

En trouwens:
ik weet dat de vissen er nog niet in zitten, dat is net mijn hele punt:
je kocht de bak om je onmogelijk bestand enigszins mogelijk te proberen maken en je start met het kopen van een Arowana mesvis die sowieso de bak zal ontgroeien?
Maar ik mag niet negatief reageren...
Awel, oké:
Goed bezig Nekko! :thumbs:
Zo beter???
 
Ben het met @Honeybadger eens een vis kopen om een 1,5 jaar te houden en waar je dan een nieuw tehuis voor moet zoeken om dat hij te groot wordt voor wat nog enigzins een aquarium genoemd kan worden en eigenlijk meer in een bak van zes meter hoort is gewoon dom. :sorry:
 
Je weet hoe groot ze worden toch en wat hun minimale bak maat is?

Ze kunnen 80cm worden en moeten in een bak van minimaal 210x90x90cm.

Anders nog iets? :D

Ik zou hem terug brengen, als dat nog kan.

Edit: wel makkelijk voor de samenstelling van je visbestand, er kan namelijk niets bij.

An aggressive species that should only be kept with very robust species. It can be kept in a group when young, but as it matures it becomes increasingly territorial, particularly towards other knifefish but also towards any fish it takes a disliking to. While there are reports of it coexisting peacefully with other large fish such as arowana there are at least as many of it attacking the same species in other aquaria. We recommend that it is kept as a single specimen in its own tank or perhaps with a large loricariid such asAcanthicus adonis for company.
 
Ze kunnen 80cm worden en moeten in een bak van minimaal 210x90x90cm.

Anders nog iets? :D

Ik zou hem terug brengen, als dat nog kan.

Edit: wel makkelijk voor de samenstelling van je visbestand, er kan namelijk niets bij.
Ik heb nog geen probleem gehad met agressie in mijn bak. Ik zet mijn vissen gewoon over in de 2meter en ik zie wel wat er gebeurt. Als de vis te groot is, zal ik een huis voor hem gaan zoeken. Dit is mijn besluit en dat gaat niet veranderen. De vis blijft totdat ik problemen zie en dan zoek ik een goed huis voor hem.
 
Als je problemen gaat zien, is het meestal al een stuk te laat.
En wanneer zie je dat je vis te groot is, vissen groeien zo traag dat je het verschil tussen aankoop en te groot amper ziet.
Ik wil je zeker niet de les spellen, want het is jouw bak, maar als ik een advies mag geven, probeer geen impulsaankopen te doen.
Ik snap best waarom je zo'n vis koopt, ik weet ook vissen die ik zo graag zou willen, en ik heb zeker al overwogen om ze in mijn aquaria te zetten. Met extreme filtering, zonder bakvullers (hout,.) om zo veel mogelijk liters te hebben, geen bijvissen te nemen... Je blijft echt zoeken zodat je een bepaalde vissoort kunt huisvesten.
Maar ethisch gezien weet ik zelf ook dat het niet goed is voor de gezondheid van de vissen.
 
Ik zet mijn vissen gewoon over in de 2meter en ik zie wel wat er gebeurt.
Ook nog even ter info, arowana's kunnen in een bak van 2 meter, maar nog belangrijker is het aantal liter. Jouw bak heeft zo'n 720 liter las ik, een arowana heeft toch zo'n 1300 liter nodig, dit is bijna het dubbel.
 
Als je problemen gaat zien, is het meestal al een stuk te laat.
En wanneer zie je dat je vis te groot is, vissen groeien zo traag dat je het verschil tussen aankoop en te groot amper ziet.
Ik wil je zeker niet de les spellen, want het is jouw bak, maar als ik een advies mag geven, probeer geen impulsaankopen te doen.
Ik snap best waarom je zo'n vis koopt, ik weet ook vissen die ik zo graag zou willen, en ik heb zeker al overwogen om ze in mijn aquaria te zetten. Met extreme filtering, zonder bakvullers (hout,.) om zo veel mogelijk liters te hebben, geen bijvissen te nemen... Je blijft echt zoeken zodat je een bepaalde vissoort kunt huisvesten.
Maar ethisch gezien weet ik zelf ook dat het niet goed is voor de gezondheid van de vissen.
Het is geen arowana, het is een afer of arowana mesvis. Ik las dat ze in een bak konden van 2meterx90x90 dat is dus een stuk groter dan mijn bak in breedte en hoogte. Maar ik dacht dat de vis iniedergeval een paar jaar dan wel zou kunnen.


Als ik de vissen over zet van mijn andere bak. Zouden jullie ze allemaal tegelijkertijd overzetten of zouden jullie eerst de grootste en dan de kleinere doen?
 
Het is geen arowana, het is een afer of arowana mesvis. Ik las dat ze in een bak konden van 2meterx90x90 dat is dus een stuk groter dan mijn bak in breedte en hoogte. Maar ik dacht dat de vis iniedergeval een paar jaar dan wel zou kunnen.


Als ik de vissen over zet van mijn andere bak. Zouden jullie ze allemaal tegelijkertijd overzetten of zouden jullie eerst de grootste en dan de kleinere doen?
Ik zou als laatse de agressiefste en terratoriaalste vissen erin doen. Dan kunnen de anderen eerst nog even wennen aan de bak;)k
 
Het is geen arowana, het is een afer of arowana mesvis. Ik las dat ze in een bak konden van 2meterx90x90 dat is dus een stuk groter dan mijn bak in breedte en hoogte. Maar ik dacht dat de vis iniedergeval een paar jaar dan wel zou kunnen.


Als ik de vissen over zet van mijn andere bak. Zouden jullie ze allemaal tegelijkertijd overzetten of zouden jullie eerst de grootste en dan de kleinere doen?
Eignlijk eerst de kleindere, de kans bestaat dat wanneer je de grotere eerst verplaatst deze dominant worden en de kleinere er niet meer bijlaten.
 
Bekijk bijlage 239224
Als ik deze uitleg al even lees, kun je ze beter niet bij andere vissen houden naarmate ze groter worden.
Ik heb dit zelf ook al gelezen echter zat deze vis bij utaka in een bak met kleine zalmachtige en was er volgens de verkoper in al de tijd dat hij er zat geen probleem. Ook zijn mijn vissen geen drukke vissen, maar vissen die voornamelijk op de bodem liggen en een hard pantser hebben. Volgens andere met deze mesvis is het erg afhankelijk van de vis zelf en is het iets persoonlijks. Zodra ik iets van problemen merk zal ik onderhandelen. Met mijn vissen zal zodra ik iets zie, het niet al te laat zijn.
 
Eergister een nieuwe pomp gekocht. Gister aangesloten klaar gezet en wat denk je.... 400liter water in het huis:stom:
vandaag een tweede poging wagen, ik hoop dat deze keer alles goed gaat
 
Eergister een nieuwe pomp gekocht. Gister aangesloten klaar gezet en wat denk je.... 400liter water in het huis:stom:
vandaag een tweede poging wagen, ik hoop dat deze keer alles goed gaat
Oei....

Nog waterschade?

Hoe is het gekomen?;)k
 
Oei....

Nog waterschade?

Hoe is het gekomen?;)k
ja de pomp liep over.... Er stond dus in de gebruiksaanwijzing minimaal 8 liter water in de pomp dus ik gooi er denk ik 15in maar dat blijkt blijkbaar teveel te zijn. Er stond echter niks op over een maximum
 
Oke net weer geprobeerd maar de fluval fx6 blijft overstromen. Heeft iemand enig idee waarom?
 
Is hij nieuw?

Als hij zoveel water lekt moet je kunnen zien waar het water uitkomt.

Je hebt het over overstromen, dan heb je of de slangen niet goed vastgezet met de klemmen, of niet goed vastgeklikt op de filter.
Of je hebt de deksel niet goed gemonteerd, rubber zit goed? Alle schroeven goed aangedraaid? Denk eraan dat de klemmen aan de onderkant wel goed in de uitholling moeten zitten. Soms zitten ze scheef en sluiten ze niet goed.
 
Is hij nieuw?

Als hij zoveel water lekt moet je kunnen zien waar het water uitkomt.

Je hebt het over overstromen, dan heb je of de slangen niet goed vastgezet met de klemmen, of niet goed vastgeklikt op de filter.
Of je hebt de deksel niet goed gemonteerd, rubber zit goed? Alle schroeven goed aangedraaid? Denk eraan dat de klemmen aan de onderkant wel goed in de uitholling moeten zitten. Soms zitten ze scheef en sluiten ze niet goed.
Hij werkt al prima. De kleppen om hem dicht te draaien waren niet goed vast gezet dus ik heb alles los geschroefd en weer opnieuw vastgedraaid
 
Ik ben nog een beetje aan het spelen met de inrichting. Vindt het nu een beetje jammer dat alle vissen Links verstoppen. Ik ga daarom denk ik rechts nog wat stenen neerzetten met een vallisneria Gigantea, lelie en wat grasachtige planten.
 
Geef de vissen ook even de tijd om te wennen he. Als ze net in de bak zitten, zijn ze altijd wat schuwer.
 
Geef de vissen ook even de tijd om te wennen he. Als ze net in de bak zitten, zijn ze altijd wat schuwer.
Ja maar ze zaten in die andere bak ook altijd verstopt. En meer verstop plekken is altijd goed voor de vissen die ik heb.:D ook lijkt het mij er leuker uitzien
 
121zzte.jpg

totaalaanzicht
egsl50.jpg

rechterhoekje met stenen en planten nu
2v30jvc.jpg

de eikentakken
6iecdw.jpg

2a9y9h0.jpg

takkenbende waarin alle vissen verstopt zitten, met planten die in het water hangen erboven
 
zoals je ziet... zie je gewoon geen vissen:stom:

Best vervelend eigenlijk. Ik hoop dat zodra de hejuta's erin zitten, die niet verstoppen.
 
zoals je ziet... zie je gewoon geen vissen:stom:

Best vervelend eigenlijk. Ik hoop dat zodra de hejuta's erin zitten, die niet verstoppen.
Gewoon even afwachten, na een paar dagen/weekje komen ze wel tevoorschijn;)
 

Terug
Bovenaan