2 meter bak 720liter.


Net de laatste laag gedaan met een spons. Moet toegeven ziet er goed uit. Je ziet inderdaad meteen een soort afgekraste structuur door de spons. :iloveyou:
 
Ik heb trouwens besloten op wat erin de 1,20 bak gaat komen. Het worden channa's. Vond mijn oude channa toch zo leuk dat ik deze keer wel eens serieus wil gaan kweken met channa's in een speciaalbak
Zit nog een beetje te twijfelen tussen welke.
Channa andrao (8-11cm)
Channa bleheri (12-17)
Channa orientalis )(9-13)
Channa gachua (13-17)

Denk blehri of andrao sinds je die 2 het meeste tegen komt in de winkel.
 
0bcc5520467d4fdb555f43fb3bcdb9e3.jpeg

0bcc5520467d4fdb555f43fb3bcdb9e3.jpeg

0bcc5520467d4fdb555f43fb3bcdb9e3.jpeg

het is nog niet helemaal droog. Ik zal morgen nog wat foto's plaatsen als het droog is en de kleur weer veranderd is.

Nu had ik een vraag. de kleur die het is zodra het nu nat is. Krijg je die kleur in je bak of krijg je de kleur van het opgedroogde cement? Sinds ik aan neem dat het na een week niet echt meer water zal opnemen en zeker niet na de poly laag
 
Laatst bewerkt:
Het kleur verschil is groot zeg.. Het wordt toch weer donker in het water?
 
Wel, als je epoxyhars nu over je achtergrond gaat gieten blijft de kleur zoal hij nu is, ook onder water.
Wil je toch een iets donkerdere kleur kan je deze verven met bij voorkeur acrylverf (watervast bij eventuele aanraking door een vergeten plekje met epoxy), je kan dit in een eentonige kleur doen, of met verschillende kleurenovergangen met soms extreem mooie resultaten tot gevolg. Alles hangt wat af van de inrichting, komen er veel planten voor, gedimde verlichting,getint water,.. allemaal factoren waarbij je niet veel moeite moet steken in het kleurenpalet van de achtergrond.
 
Wel, als je epoxyhars nu over je achtergrond gaat gieten blijft de kleur zoal hij nu is, ook onder water.
Wil je toch een iets donkerdere kleur kan je deze verven met bij voorkeur acrylverf (watervast bij eventuele aanraking door een vergeten plekje met epoxy), je kan dit in een eentonige kleur doen, of met verschillende kleurenovergangen met soms extreem mooie resultaten tot gevolg. Alles hangt wat af van de inrichting, komen er veel planten voor, gedimde verlichting,getint water,.. allemaal factoren waarbij je niet veel moeite moet steken in het kleurenpalet van de achtergrond.
Zou ik dit in 1 laag epoxy kunnen doen? of moet dit meerdere keren
 
Zou ik dit in 1 laag epoxy kunnen doen? of moet dit meerdere keren
Dit hangt een beetje af van de structuur van je achtergrond, als deze heel poreus is, is het mogelijk dat de epoxy niet in elk gaatje en spleetje komt. Is je achtergrond iets vlakker afgewerkt dan kan 1 laag volstaan.
 
Dit hangt een beetje af van de structuur van je achtergrond, als deze heel poreus is, is het mogelijk dat de epoxy niet in elk gaatje en spleetje komt. Is je achtergrond iets vlakker afgewerkt dan kan 1 laag volstaan.
dat wordt meerdere lagen dus. thx:thumbs:
 
33416363031722a0698f82f4bf9eca61.jpeg
33416363031722a0698f82f4bf9eca61.jpeg
33416363031722a0698f82f4bf9eca61.jpeg
iemand een idee wat dat stukje uitstekend iets is bij de hejuta beani? moet ik mij zorgen maken
 
a7eb29ff34c8737414b10835d28ad0dd.jpeg

a7eb29ff34c8737414b10835d28ad0dd.jpeg

a7eb29ff34c8737414b10835d28ad0dd.jpeg

a7eb29ff34c8737414b10835d28ad0dd.jpeg

dit stukje 'huid' onder zijn bek bedoel ik.

de wimpelaal is nu rond de 40cm.. prachtig om te zien
Het is bijna geen vis meer, maar meer een slang als je hem zo ziet liggen op de bodem
 
Laatst bewerkt:
Helaas is mijn vader naar Africa voor werk. En kan ik dus niet verder met het polyhars. sinds ik graag mijn vaders hulp ermee wil die er verstand van heeft.

Ik ga vandaag naar Romberg, mss neem ik nog wat leuks mee :D
 
Mijn vader is eindelijk terug uit Afrika.... dus morgen ga ik de achterwand eindelijk afmaken.:Dk
 
Weet iemand of je de lagen na 24 uur gwn meteen achter elkaar kan aanbrengen of moet je het eerst week schoonmaken?
 
Laatst bewerkt:
epoxy
Meerdere lagen aanbrengen. Dit kan op 2 manieren:
1) Nat op nat is het meest efficiënt maar vereist wat planning. Als de eerste laag aan het uitharden is (niet meer kleverig maar een vingerafdruk is nog zichtbaar), kan direct een 2e laag worden aangebracht.

4-img_6-epoxy_natinnat.png


2) Is de eerste laag al uitgehard dan moet de eerste laag weer licht worden opgeschuurd met (korrel 80-100) en ontvet worden.
lijkt me duidelijk toch
succes
 
oke bedankt, dat is duidelijk:iloveyou:


op veel sites stond niks over ontvetten dus was daardoor een beetje in de war
 
eerste laag zit erop. gister eerst nog een testje gedaan op een test 'steen'.

Als het glimt en je doet het onderwater glimt het dan nog steeds? of verminderd het water de schittering van het epoxy?
 
eerste laag zit erop. gister eerst nog een testje gedaan op een test 'steen'.

Als het glimt en je doet het onderwater glimt het dan nog steeds? of verminderd het water de schittering van het epoxy?
Daarom moet je over de laatsfe laag een beetje zand doen, zodat het minder glimt;)k
 

Terug
Bovenaan