2 meter aquarium van dice


Even een andere totaaltje ivm dat je bij de andere me jongste zijn hoofdje ziet haha

20170308_182347.jpg
 
De groei zit er lekker in :) .... alleen last van beetje baardalg op de oude bladeren .... deze bladeren probeer ik wekelijks weg teknippen en de bruinalg is ook nog aanwezig maar dat is logisch bak draait nu 22 dagen :)

20170314_185504.jpg


20170314_185511.jpg


20170314_185516.jpg
 
Heel erg mooi!

Baardalg: Door de goede verlichting groeien de planten zo goed, zodoende meer vraag naar CO2. Ik zou de CO2 eens goed gaan monitoren. Misschien beetje hoger instellen.
 
Schitterende bak,hoeveel co2 voeg je nu toe met hoeveel uur licht ?
Heb je de wateruitstroom tegen elkaar in ?of heb je dit anders geregeld ?
 
Heel erg mooi!

Baardalg: Door de goede verlichting groeien de planten zo goed, zodoende meer vraag naar CO2. Ik zou de CO2 eens goed gaan monitoren. Misschien beetje hoger instellen.

Ik geef nu 110 bellen per minuut me ei is groen gekleurd deze zie ik liever licht groen maar ik hoor het in de reactor ook flink tekeer gaan mss is het een optie om deze 24/7 telaten lopen op 100 bellen bvb per minuut ik kan dit ei niet hoger instellen tenzij ik het zelf met een klein plat schroevendraaier de fabrieks instelling op schroef

Graag hoor ik je.mening hier over
 
Schitterende bak,hoeveel co2 voeg je nu toe met hoeveel uur licht ?
Heb je de wateruitstroom tegen elkaar in ?of heb je dit anders geregeld ?

Dank je :)

Ik geef 110 bellen per minuut .. met een ph van 7 en en een kh van 8a9 rond de 20 mg/l co2

Me grote pomp gaat via me vooruit en de andere pomp langs me achterzijde alles beweegt lichtjes
 
Bedankt voor de leuke reactie.s :)

Tips ivm de co2 hoor ik graag ... de baardalg neemt gelukkig niet toe ..zit voornamelijk op me oude blad en deze verwijder ik wekelijks ... maar zorg wel dat ik genoeg biomassa overhoud ivm nieuwe groei

Ik geef nu wel 25ml carbo dagelijks en zie de alg afnemen en verkleuren dus dat is goed ... het zit ook niet vol oo het blad maar je ziet het wel zitten ik zal vanavond even een foto maken
 
Ik geef nu 110 bellen per minuut me ei is groen gekleurd deze zie ik liever licht groen maar ik hoor het in de reactor ook flink tekeer gaan mss is het een optie om deze 24/7 telaten lopen op 100 bellen bvb per minuut ik kan dit ei niet hoger instellen tenzij ik het zelf met een klein plat schroevendraaier de fabrieks instelling op schroef

Graag hoor ik je.mening hier over

Als je reactor flink tekeer gaat, dan kan deze de hoeveelheid dus niet goed verwerken.
Uiteindelijk zal dit gedurende de nacht wel weer oplossen.
Maar je krijgt overdag dus wel een lichtelijk tekort.

Zou je niet 2 reactors parallel kunnen zetten. De de waterstroom verdelen naar 2 reactors. En deze dan ook samen aansluiten op dezelfde CO2 fles. Wel 2 naaldventielen erop zetten. Dan kunnen beide reactors op 55 bellen.
Dit zullen ze dan beter kunnen verwerken denk ik.
Je hebt tenslotte een behoorlijke plons water.

Ik meen mij te herinneren dat de @tuinkabouter ook 2 parallel reactors heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Bedankt voor de info ,ikzelf heb 60 bellen per minuut( inlinediffusor)
PH 7 KH 7 ,continutester is blauw . schakel hem nu via licht .omdat hij via de ph controller heel vaak schakelde rond de 7 PH.
Dat veroorzaakte veel schakelgeluid .
 
Als je reactor flink tekeer gaat, dan kan deze de hoeveelheid dus niet goed verwerken.
Uiteindelijk zal dit gedurende de nacht wel weer oplossen.
Maar je krijgt overdag dus wel een lichtelijk tekort.

Zou je niet 2 reactors parallel kunnen zetten. De de waterstroom verdelen naar 2 reactors. En deze dan ook samen aansluiten op dezelfde CO2 fles. Wel 2 naaldventielen erop zetten. Dan kunnen beide reactors op 55 bellen.
Dit zullen ze dan beter kunnen verwerken denk ik.
Je hebt tenslotte een behoorlijke plons water.

Ik meen mij te herinneren dat de @tuinkabouter ook 2 parallel reactors heeft.


Ik heb minder water dan de rio 400 omgerekend 320 liter netto ongveer ivm de 41cm diepte binnenkant glas en 42cm waterhoogte ... de cm.s kunnen iets afwijken(even keer opmeten ) het ophoping van gas is met een klein uurtje weg als de co2 toevoer stopt met ventiel ik begin met 2 uur voor licht aan gaan met toevoegen .... ik heb de pro 3 1250 l/h op voluit staan sinds 3 dagen dit was voorheen 50% ... dan hoor je de lamellen nog wel goed rond gaan en de bellen kapot slaan ... nu hoor je met volle kracht meer werking in de reactor en 0% bel verlies
 
Bedankt voor de info ,ikzelf heb 60 bellen per minuut( inlinediffusor)
PH 7 KH 7 ,continutester is blauw . schakel hem nu via licht .omdat hij via de ph controller heel vaak schakelde rond de 7 PH.
Dat veroorzaakte veel schakelgeluid .

Geen dank ;)

Ik.zou je co2 toevoer minimaal uur van tevoren inschakelen ivm dat je anders niet genoeg co2 opgelost in je water heb ...en je continu test moet groen zijn tot lime groen voor volle planten bakken ;)
 
jazeker heb ik dat.
iedere reactor een eigen pomp ook nog eens.

maar opzich zou je ook met een kraan achter je reactor de druk in de reactor kunnen verhogen waardoor de co2 beter oplost, nadeel is wel dat je minder flow hebt dan
 
jazeker heb ik dat.
iedere reactor een eigen pomp ook nog eens.

maar opzich zou je ook met een kraan achter je reactor de druk in de reactor kunnen verhogen waardoor de co2 beter oplost, nadeel is wel dat je minder flow hebt dan

Ken je mij dit beter uitleggen .. bvb hoe dit er uit ziet enze ... ik ben leergierig haha
 
eigenlijk vrij simpel.
pomp-reactor-uitstroom maar dat 2x
en met een kraan kan je de flow wat knijpen waardoor de druk oploopt in de reactor.
hierdoor word de co2 wat meer het water in "geperst"
kan je een hoger BPM hebben met dezelfde pomp, flow word vanzelf minder natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Ik heb minder water dan de rio 400 omgerekend 320 liter netto ongveer ivm de 41cm diepte binnenkant glas en 42cm waterhoogte ... de cm.s kunnen iets afwijken(even keer opmeten ) het ophoping van gas is met een klein uurtje weg als de co2 toevoer stopt met ventiel ik begin met 2 uur voor licht aan gaan met toevoegen .... ik heb de pro 3 1250 l/h op voluit staan sinds 3 dagen dit was voorheen 50% ... dan hoor je de lamellen nog wel goed rond gaan en de bellen kapot slaan ... nu hoor je met volle kracht meer werking in de reactor en 0% bel verlies

In vergelijking tot de rio. Is je relatieve wateroppervlak tov het totaal volume wel met 25% toegenomen. Dit geeft hoe dan ook extra CO2 verlies.

Berekening:

Inhoud huidige bak: 200*40*40= 320 liter, Rio: 150*50*55= 375 liter.
Oppervlak huidige bak: 8000 cm2, Oppervlak rio: 7500 cm2

7500/375*320= 6400 cm2 zou je huidige bak oppervlak moeten zijn gelijkwaardig aan rio.
Je hebt 8000 cm2. (8000 - 6400) / 6400 * 100% = 25%
 
Hele mooie bak, ziet er erg fris uit ondanks dat die net draait. Knap hoor.

Je hebt wel mooie afmetingen qua bak voor een hilstream biotoop.

Je zie niet vaak dat er gekozen wordt voor een hoogte van 40. Geeft wel een mooi efffect. En je hoeft geen grote bossen planten te kweken.
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
In vergelijking tot de rio. Is je relatieve wateroppervlak tov het totaal volume wel met 25% toegenomen. Dit geeft hoe dan ook extra CO2 verlies.

Berekening:

Inhoud huidige bak: 200*40*40= 320 liter, Rio: 150*50*55= 375 liter.
Oppervlak huidige bak: 8000 cm2, Oppervlak rio: 7500 cm2

7500/375*320= 6400 cm2 zou je huidige bak oppervlak moeten zijn gelijkwaardig aan rio.
Je hebt 8000 cm2. (8000 - 6400) / 6400 * 100% = 25%

Ja okee zo bedoel je dat is even anders bekeken hoe ik het deed haha ... ik ga vandaah me co2 licht opschroeven en heb gister ook de vloeistof van de continu vervangen dus even aankijken hoe het nu gaat ... zodar hij lime groen is ben in tevreden :)
 
Heel mooie bak, dat "lang" effect is prachtig
Hele mooie bak, ziet er erg fris uit ondanks dat die net draait. Knap hoor.

Je hebt wel mooie afmetingen qua bak voor een hilstream biotoop.

Je zie niet vaak dat er gekozen wordt voor een hoogte van 40. Geeft wel een mooi efffect. En je hoeft geen grote bossen planten te kweken.

Dank je

De hoogte vondt ik perfect ook voor me rug en de planten groeien als kool wordt met de dag meer en om 17.00 geginnen me planten te pearlen en om 21.00 is het net een spa rood fles ... super licht
 
Dank je

De hoogte vondt ik perfect ook voor me rug en de planten groeien als kool wordt met de dag meer en om 17.00 geginnen me planten te pearlen en om 21.00 is het net een spa rood fles ... super licht

Kijk maar uit. Ik krijg te horen in mijn topic dat de planten TE hard groeien.:stars:
Het is ook nooit goed.:D

Maar hoe gaat het er nu mee??
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Kijk maar uit. Ik krijg te horen in mijn topic dat de planten TE hard groeien.:stars:
Het is ook nooit goed.:D

Maar hoe gaat het er nu mee??

Haha nou het groeit hier allemaal super mooi

De baardalg zogoed als weg ...ik denk dat het bruinalg draden waren en de bruinalg is nog een klein beetje aanwezig

Foto.s zeggen meer dan woorden
 
Erg mooie bak!
Kan je me de naam van de oranje plant zeggen? Is het toevallig amalia gracilis?
 
Paar dagen geleden de linkerkant veranderd en dit is goed gelukt ....planten groeien goed en op de foto.s is goed tezien dat de planten pearlen vooral me windelow laat dit goed zien .... en heb een schooltje van 11 goud danio.s toegevoegd prachtige vis

IMG-20170327-WA0004.jpg


IMG-20170327-WA0012.jpg


IMG-20170327-WA0000.jpg


IMG-20170327-WA0005.jpg


IMG-20170327-WA0006.jpg


IMG-20170327-WA0011.jpg


IMG-20170327-WA0009.jpg


IMG-20170327-WA0010.jpg


IMG-20170327-WA0007.jpg
 
Even een kleine updaten

De planten groeien goed ...maar de baardalg op de blad randen blijft aan aanwezig en tast ook me nieuwe bladeren aan :( ... me CO2 is stabiel deze draait 24/7 op 65 bellen perminuut ei is lime groen ... ik ben nu sinds vandaag voor 5 dagen me carbo flink verhoogt 30 ml op 300 liter water ... dit heb ik vaker gehoord met goed resultaat , hopenlijk zal dit bij mij ook goed resultaat geven ... de bladeren die veel last heeft van de alg knip ik weg ...

Ook heb ik me licht van 100% naar 85 % terug geschroeft ... het is niet veel verschil maar mss dat het helpt het zit op al me planten wel aanwezig ... maar hoe dichter bij me licht hoe meer aanwezig

Wat kan ik nu nog meer doen ... deze alg heb ik nog nooit eerder mee gemaakt

Zou ik algexit kuur kunnen doen ?
 
Ik voeg ook dagelijks easycarbo toe, en met veel geduld lukt het bij mij. misschien een beetje afwachten nu je het licht wat verminderd hebt. (heb dit trouwens ook gedaan een paar maanden geleden).

Verder is jouw bak prachtig hoor!!! Zeer mooi die plantencombinatie
 
  • Leuk
Waarderingen: dice
Ik voeg ook dagelijks easycarbo toe, en met veel geduld lukt het bij mij. misschien een beetje afwachten nu je het licht wat verminderd hebt. (heb dit trouwens ook gedaan een paar maanden geleden).

Verder is jouw bak prachtig hoor!!! Zeer mooi die plantencombinatie

Ja ik kijk het zeker nog even aan ... ik ga niet zomaar iets toevoegen, ik denk dat het licht mss iets teveel is en dat daarom de alg jes lekker groeien.. ik heb ook zag ik net last van groene aanslag op me bladeren die bij me opervlakte zitten ... dit is geen blauw alg ! Maar wel vies groen dus ik denk dat ik er zowiezo goed aan doe om het licht wat tedimmen .. me licht gaat 12 uur aan tot 22.00 ... doet er 1 uur over tot maximaal en 1 uur tot min .. dus 8 uur eigenlijk 100% licht ... dit lijkt mij voldoende

Dank je, ik ben zelf ook blij met de planten keuze.s ;)
 

Terug
Bovenaan