2 meter aquarium van dice


D

dice

Guest
Hallo

Zoals sommige weten heb ik al 2 foto albums ....

Maar het volgende ... ik zat al enige tijd bij vrienden tezeuren van wanneer krijg ik deze 2 meter aquarium nou. Waarop werd geantwoord doen we niet weg sorry bla bla bla .... maarja volhouder wint ....dus afgelopen donderdag kreeg ik ineens een appje of ik de 2 meter bak nog wou hebben dusja ik ben vrijdag gelijk de bak wezen halen en staat nu bij me thuis,

Wat zijn de plannen

Ombouw zwart beitsen zodat je nog wel de nerven van het hout ziet

Verlichting uitkiezen t5 of led ben er nog niet over uit

Wou de grote eheim 1200xlt er opzetten maar past helaas niet tenzij ik een gat maak in het meubel dat de pomp er invalt hmm:book:

En er komt een nieuwe volglas bak ivm dat deze vol krassen zit 1000+ krassen minimaal :(

Heb afgelopen zaterdag gebeld met een bouwer dus even afwachten nu :D

Aquarium maat is 200cm..43cm diep....50 hoog water hoogte is 41cm ..... niet hoog maar heus iets moois van temaken vooral het meubel vindt ik erg mooi


4uhDRuKDh7s9DZbIAYZH_EZF_UpYptGv.jpeg


4uhDRuKDh7s9DZbIAYZH_EZF_UpYptGv.jpeg


Hoop snel op een update ....en tips altijd welkom

Gr rick:engel:
 
Zo.. Beetje blijven zeuren en dan zo beloond worden.

Maar ff zonder dat ik mijn afkomst onthul.

Is het niet goedkoper om alleen de voorruit te laten vervangen. Ik neem aan dat een hele nieuwe bak, ook niet cadeau komt.
 
Zo.. Beetje blijven zeuren en dan zo beloond worden.

Maar ff zonder dat ik mijn afkomst onthul.

Is het niet goedkoper om alleen de voorruit te laten vervangen. Ik neem aan dat een hele nieuwe bak, ook niet cadeau komt.

Haha ja echt he had dit ook niet verwacht :p

Het glas is in slechte staat en de kit heeft zijn beste tijd gehad (stukjes laten los) en voor 210 euro heb ik.een nieuwe volglas bak ;)
 
Haha ja echt he had dit ook niet verwacht :p

Het glas is in slechte staat en de kit heeft zijn beste tijd gehad (stukjes laten los) en voor 210 euro heb ik.een nieuwe volglas bak ;)

Dat zijn ook de koeten niet!

Voor je filter. Neem 2 kleinere exemplaren. En maak een pvc systeem. Sluit je ze allebij op aan.
Heb je 1 aanzuig en 1 retour in je bak.
 
Ik heb 2x 2224 filters staan ...alleen hoe moet ik dat zien dan ze samen komen bvb zodatze elkaar niet tegen gaan werken
 
Gewoon de 2 ingangen middels een y stuk aansluiten. En de 2 uitgangen ook met een y stuk aansluiten. Een y dtuk zorgt voor een mooie samenvoeging van de stromen.
Als je 25 mm druk pvc neemt. Kun je daar best 2 pompen met 12-16 slangen op aansluiten. Die werken elkaar niet tegen.
 
Zo kleine update

Gister is het oude glas verkocht ..nu kan ik het meubel onderhanden nemen :)

Alles netjes los gehaald zodat ik niks mee schilder en overal goed kan schuren en ontvetten, ik heb er voor gekozen om het meubel zwart temaken (mat zwarte lak ) gekozen voor kwaliteit verf en zeker niet op bezuinigd !!dit past het mooist bij onze meubelen ... ook vandaag netjes ruimte gemaakt voor de eheim 1200 xlt :p morgen volgen de foto.s van het eind resultaat van het meubel in zij.n nieuwe jasje

Gr
 
Kleine update ...

Gister avond/nacht tot 02.00 bezig geweest en vandaag ook van 12.00 tot 21.00 ... en het resltaat mag er zijn .. meubel staat nog niet hellemaal in elkaar ivm goed uitharden van de verf..

Ook even gekeken of de eheim pomp past in de kast en die past perfect :) ....

SlI1A3yFrg4A9DFDsF5WRuvDWP0SP3Sw.jpeg


SlI1A3yFrg4A9DFDsF5WRuvDWP0SP3Sw.jpeg


SlI1A3yFrg4A9DFDsF5WRuvDWP0SP3Sw.jpeg


SlI1A3yFrg4A9DFDsF5WRuvDWP0SP3Sw.jpeg


SlI1A3yFrg4A9DFDsF5WRuvDWP0SP3Sw.jpeg


Dit is het voor nu even .... ik hoop morgen / vrijdag het meubel klaar tehebben kwa verf

Me glas is ook besteld :)

Snel weer een update
 
Leuk project en blijf zeker volgen.
Wat een klus zeg om alles te moeten verven.

Wel naar je zin geworden?
 
Meubel ziet er mooi uit!

Gaat nog leuk worden! Een xlt uit dat gat tillen, Kilotje of 30 uit een kastje halen.:oops:
 
Meubel ziet er mooi uit!

Gaat nog leuk worden! Een xlt uit dat gat tillen, Kilotje of 30 uit een kastje halen.:oops:

Haha dat heb ik al geprobeerd en dat ging makkelijker dan gedacht :) het gewicht viel gelukkig mee en til de xlt zo over het randje heen en gelukkig hoef hij ook niet elke maand bvb eruit haha
 
Haha dat heb ik al geprobeerd en dat ging makkelijker dan gedacht :) het gewicht viel gelukkig mee en til de xlt zo over het randje heen en gelukkig hoef hij ook niet elke maand bvb eruit haha

Was dat met of zonder water er in?
 
Zo de 2 meter meubel is klaar.. en staat weer inelkaar :)

Ik zal vanavond even een foto maken want hij staat voor het raam dus krijg teveel tegen licht nu :(

De meubel moet op de plek komen waar de rio 400 staat dus deze gaat dan ook plaats maken voor de 2 meter en leeg binnenkort ....en dan helaas de verkoop in want wil me aandacht op de 2 meter bak zette
 
Leuk een zwart meubel op de foto zetten haha vooral tegen het licht in en als ik er licht op zet zie je ook niks :p dus even geduld hebben,, als het meubel op zijn plek staat zal ik betere en meer foto.s maken ;)
 
Ja de kleur heeft het meubel zeker goed veranderd ..... en voor een mat zwarte lak is het erg mooi en voelt glad aan en schoontemaken met vochtig doekje echt een aanrader

1a2 maart wordt het glas geleverd ik heb de bak besteld bij leo van wolveren dus nu afwachten en ik hoop dat in de tussen tijd de rio 400 verkocht wordt
 
Zo vandaag klein update weer

Ik zat al een paar dagen tedenken wat ik zou willen kwa verlichting ivm dat ik tl gewend ben en nu dus de mogenlijkheid heb om led teplaatsen

Is mijn oog gevallen op de aqualantis led balken 2x 40 watt met controller

Ik heb dit licht zien branden en wat een licht zeg :)

Ik vraag me alleen af of ik met 2 balken van 90 cm (89.5) 40watt genoeg heb ... bak is maar 41 water hoogte en 43 diep... 2 meter lang

Ik hoor graag wat eventuele ervaringen zijn of tips
 
Aquatlantis heeft vanaf 50 cm diepte ( van voor naar achter, dus niet waterdiepte) standaard 2 balken over de breedte.
De netto water hoogte is 55 cm.
Ik heb dus ook een voor en achter balk. Echt enorm veel licht.
Mijn achterste balk gaat ook pas om 14:00 aan. De voorste om 11:00. En eerst nog een uurtje 0-100%.
 
Zo kleine update

Vandaag de bestelling door gegeven van 2x 44 watt led balken van aqualantis met de 2 punts controller, aanstaande dinsdag kan ik ze ophalen :) en dan wachten op de bak
 
Zo kleine update

Vandaag de bestelling door gegeven van 2x 44 watt led balken van aqualantis met de 2 punts controller, aanstaande dinsdag kan ik ze ophalen :) en dan wachten op de bak

De led balken worden geleverd met ieder 1 led voeding a 44 watt.
Ga je beide op 1 controller schakelen moet je wel een 1 led voeding van 88 watt op de controller aansluiten.
Zodat deze beide lampen kan voeden.
 
De led balken worden geleverd met ieder 1 led voeding a 44 watt.
Ga je beide op 1 controller schakelen moet je wel een 1 led voeding van 88 watt op de controller aansluiten.
Zodat deze beide lampen kan voeden.

Klopt idd ... ik heb dit gevraagt en je heb 2 type.s in controllers ....er werd vertelt dat ik met type 2 2 balken kan bedienen
 
Klopt idd ... ik heb dit gevraagt en je heb 2 type.s in controllers ....er werd vertelt dat ik met type 2 2 balken kan bedienen

Ja dat klopt ook. Bedienen. Maar er kan maar 1 adapter op die controller. Dus die moet dan wel 2 lampen kunnen voeden.
En je hebt 2 adapters van 44 watt.
En 1 zo'n adapter kan niet 2 lampen voeden.

Lees HIER maar eens. Stukje over adapter.
 
Ja dat klopt ook. Bedienen. Maar er kan maar 1 adapter op die controller. Dus die moet dan wel 2 lampen kunnen voeden.
En je hebt 2 adapters van 44 watt.
En 1 zo'n adapter kan niet 2 lampen voeden.

Lees HIER maar eens. Stukje over adapter.

Hmmmm ... dus ik moet nog een andere adapter bestellen .. of is er een andere oplossing ?
 
Ik las idd net op google dat ik een andere adapter nodig heb en dat deze los besteld moet worden ... maar deze stond niet in het boek aangegeven :/
 
Ik las idd net op google dat ik een andere adapter nodig heb en dat deze los besteld moet worden ... maar deze stond niet in het boek aangegeven :/

Hier heb je de PDF waarin staat dat je lampen een 2A adapter hebben. Dus je hebt een 5A nodig.
4A zou ook kunnen, maar die zie je niet zo veel.

Deze adapters zijn geschikt: CONRAD en LED VOEDING.NL

Zoek op tafelvoeding 24 volt 5A
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan