2* 80cm bakken van DorkV89


D

DorkV89

Guest
Hallo Lezers,

Het lijkt me leuk om regelmatig wat over mijn aquaria te schrijven.
Als klein jongetje kreeg ik mijn eerste 60cm aquarium van Sinterklaas. Gewoon de standaard visjes erin gedaan.
En uiteindelijk van alles geprobeerd. Zoveel dat mijn moeder weleens de kikkers op de trap vond. Niet alles was even goed, helaas was dat pure onwetendheid.
Een hele tijd heeft het aquarium op zolder gestaan. Vorig jaar ben ik gaan samen wonen en heb ik mijn vriendin weten te overtuigen dat een aquarium erg mooi staat in de kamer!
Ik ben van de generatie ik bestel het wel op internet, maar dat ging bij mijn aquarum tot 2 keer toe niet goed, daarom maar zelf gaan halen. Ik heb gekozen voor de Rekord 800 van Juwel.
Mijn vriendin is er inmiddels ook aan verslaafd geraakt en al snel kwam een garnalen bak. Die wordt inmiddels gebruikt om mijn jonge visjes in te laten opgroeien, want ik moest er nog een 80cm bak (duits merk-geen idee welk) bij. De 60cm van vroeger staat nog op zolder, deze is reserve.... je weet maar nooit.

Hierbij een aantal foto's:

Rekord 800 beneden! Deze moet ik nog eens flink gaan aanpakken...Het visbestand is wat eenvoudig...en het interieur beetje saai.
imageupload

imageupload


Anatome op weg naar mijn Anc. Albino
imageupload


Mijn Apistogramma Agassizii doet het prima in mijn gezelschapsbak. Ik denk dat deze een beetje scheve staart heeft...maarja ik vind het mooi:D
imageupload

imageupload

imageupload

imageupload


Afgelopen week hadden ze eitjes. Ik weet niet of het komt omdat het de eerste keer is, of omdat ze gestoord worden. De volgende dag waren ze allemaal weg;(
imageupload

imageupload


Mijn 80cm aquarium boven. Vind deze mooier dan beneden. Hier heb ik apistogramma cacatuoides in zitten, Epiplatys dageti, Ancistrus Temnicki en wat jonge gupjes.
imageupload

imageupload

imageupload
 
imageupload

imageupload

imageupload


Tips zijn altijd welkom!:D
 
Welkom!

De bakken zien er leuk uit, maar lopen de watereisen niet een beetje uit een van deze vissen?
 
syko187 zei:
Welkom!

De bakken zien er leuk uit, maar lopen de watereisen niet een beetje uit een van deze vissen?

Van welke bak bedoel je?
 
Je bakken zien er goed uit! Ik zou nog wel iets achter de Rekord 800 plakken zodat je niet tegen de muur aankijkt.
 
Ludger zei:
Je bakken zien er goed uit! Ik zou nog wel iets achter de Rekord 800 plakken zodat je niet tegen de muur aankijkt.


Bedankt! Ga ik inderdaad nog doen. Tips wat ik hiervoor het beste kan gebruiken??
 
Leuke bakjes heb je!!
 
Leuke bakjes gewoon een achterwandje die je koopt bij lfs of je moet er een zwart of blauw of welke kleur je mooi vind ertegen plakken.
 
Apistogramma Cacatuoides vrouwtje. Erg mooi op kleur. Zijn streep is de ene keer sterker dan de andere keer.
Zitten wat krasjes op mijn bak boven. Heb je met een goedkoop 2de hands bakje.
0eb8daef0e4e3d9fbaae60de6058d18e.jpg

imageupload

imageupload
 
yeah nou zie ik waar ze terecht komen.
 
Weer een nieuwe ''lading'' gupjes. Ik doe ze bij mijn apistogramma's, als levend voer. Alleen de gupjes hebben het door en blijven lekker boven zwemmen. Naja ik zie wel wat er van overblijft. Daar haal ik de mooiste uit en ga ik mee verder.
imageupload


Ik heb in de bak boven 7 dwarsbandsnoekjes - Epiplatys dageti! Ze zijn nog erg klein, maar echt hele mooie visjes. Het geslacht is al enigszins te zien.
imageupload


Even uitrusten hoor:D
imageupload


Afgelopen maandag deze corydoras paleatus overgenomen van An Vrolijk:D
imageupload


Ik vermoed dat deze apistogramma agassizii eitjes heeft. Ze jaagt alle andere vissen weg van haar holletje.
Het mannetje doet ook wel mee, maar niet zoals de vorige keer. Afwacht dus! Ik kan helaas niet in het potje kijken.
imageupload

imageupload

imageupload

imageupload
 
leukkkk hoop alleen dat de cory's niet onder de voet worden gelopen als er een nestje is...
ik zag er trouwens nog eentje zwemmen hier ....pfff hahahaha
 
Het mannetje zwemt lekker achter het vrouwtje aan. Op alle mogelijke manier probeert hij indruk te maken.
[video]yWH28ezKHHw[/video]
 
De bak beneden voorzien van een zwarte achterkant. De bak wil ik nog helemaal veranderen. Maar eerst op een verantwoorde manier van mijn vissen afkomen. Dus bij interesse....hoor ik het graag!
imageupload



Heel apart! Ik was vandaag mijn Corydoras aan het filmen in Slow-Motion. Laat er 1 een scheet. Wel grappig en goed te zien op het filmpje.
[video]APqgawdRU70[/video]


imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload


Deze gup heeft t.o.v. de rest van de guppen een vreemde/andere staart.
Iemand enig idee of het zo hoort of dat er iets niet klopt? De rest van de vissen uit hetzelfde ''nest'' hebben allemaal ronde staarten.

imageupload

imageupload

imageupload
 
Het vrouwtje Apistogramma agassizii.
imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload
 
hu?? welke vissen wil je kwijt dan? mis geloof ik iets...

hahahahahaha die scheet, je ziet ook echt dat er wat uitkomt, hahaha eerst lucht dan poep, lachen.
 
An Vrolijk zei:
hu?? welke vissen wil je kwijt dan? mis geloof ik iets...

hahahahahaha die scheet, je ziet ook echt dat er wat uitkomt, hahaha eerst lucht dan poep, lachen.

De corydoras wil ik zeker houden! Die zijn echt super. Ik wil graag de Black Molly's weg, de Zwaarddragers en wat guppen.
De black mollys blijven maar jongen krijgen en ze overleven het praktisch allemaal. De zwaardrager is te groot en de guppen zijn er teveel. Ik wil wat rustigere vissen. Net als in mijn bak boven.
 
aaaah ik snap um!
ja leuk zijn ze he, maar het werd hier met 2 verschillende groepen beetje druk in de bak, ik hou het bij de panda's maar de paleatussen waren wel mn eerste cory's begon er met 6. en eindigde met euhhh hoeveel waren het er?? en dan nog die 2 die hier nog zitten, 1 grote die zich goed verstopt had en een kleine in de garnalenbak die daar als eitje in gekomen is....
en dan heb ik er in het afgelopen jaar nog een hele zooi verkocht,

je hebt gelijk hoor dat je wat rustigere vissen wil
 
haha leuk filmpje! en mooie foto's. :)
 
Met vandaag in de Hoofdrol! Meneer Apistogramma Cacatuoides!

[video]FcsV9059t8A[/video]

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload
 
Kan het mis hebben,maar volgens mij heeft het vrouwtje wel wat stress van het opdringerige gedrag van het mannetje.
 
Kan het mis hebben,maar volgens mij heeft het vrouwtje wel wat stress van het opdringerige gedrag van het mannetje.
 
Gaaf, caca's!
wat leuk dat je caca vrouwtje oranje in haar vinnen heeft.
ik las van beneden terug naar boven.. zag ik een van je foto's, dacht ik: h�! das geen cacatuoides! even naar boven scrollen, was je agassizii vrouwtje :p

leuke bakken :)
 
visstisck zei:
Kan het mis hebben,maar volgens mij heeft het vrouwtje wel wat stress van het opdringerige gedrag van het mannetje.

Dat klopt helaas! Hij is erg opdringerig. Hoewel ze veel de kans krijgt en heeft om zich te verstoppen. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Al een tijdje geleden opgenomen. Gupje is aan het bevallen.

[video]eqatFG9mVQM[/video]

Heb vandaag een start gemaakt aan het veranderen van mijn aquarium beneden. Ik heb alleen nog nieuwe plantjes nodig.
Als je wat (over) hebt dan hoor ik het graag!:D
 
Mijn apistogramma cacatuoides zat een beetje teveel achter de vrouwtjes aan. Daarom zit hij tijdelijk apart.
Ik wil graag een kweek poging doen. Kan ik dan het beste het vrouwtje in deze kleine bak zetten of het mannetje gewoon weer terug? Of maakt het niks uit dat ze tijdelijk gescheiden zijn.

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload

imageupload
 
Wat je zou kunnen doen is meer 'zichtlijnen' breken door er bijvoorbeeld flinke stukken (kien)hout te plaatsen o.a. in het midden en/of nog een flinke Echinodorus (of meerdere kan natuurlijk ook). Doordat ze elkaar niet heel de tijd zien, is te hopen dat hij ook minder achter de vrouwen aangaat.

Het is wel goed dat je het mannetje even apart hebt gezet, zo kunnen de vrouwtjes weer even op kracht komen. Na 2-3 weken kan je hem er weer bijplaatsen om te kijken hoe dat gaat.
 
visstisck zei:
Wat je zou kunnen doen is meer 'zichtlijnen' breken door er bijvoorbeeld flinke stukken (kien)hout te plaatsen o.a. in het midden en/of nog een flinke Echinodorus (of meerdere kan natuurlijk ook). Doordat ze elkaar niet heel de tijd zien, is te hopen dat hij ook minder achter de vrouwen aangaat.

Het is wel goed dat je het mannetje even apart hebt gezet, zo kunnen de vrouwtjes weer even op kracht komen. Na 2-3 weken kan je hem er weer bijplaatsen om te kijken hoe dat gaat.

Ik heb nu de planten in een T vorm gezet. Daardoor is de bak enigzins in 2 delen verdeeld.

Ik heb de corydoras van An vrolijk, en deze zetten af en toe eitjes af. Hoe kan ik deze veilig stellen??
 
af en toe maar???? hahaha grapje,
euhm op blaadjes enzo die blaadjes kan je dan in een apart bakje laten drijven, waar dan de kleintjes kunnen opgroeien.
heb er trouwens nog 2 voor je als je wil, een jonkie en een volwassene.
Die caca is wel mooi trouwens
 
Ze zetten voornamelijk af tegen het raam... heb er nog geen op de bladeren kunnen ontdekken helaas.

Die 2 mogen eventueel wel bij hun vriendjes komen zwemmen. Wat wil je er voor hebben?
 
een goed huisje is wat ik ervoor wil,

stuur maar een keer pbtje als je ze kan komen halen
 

Terug
Bovenaan