180 liter van Toby


T

Toby

Guest
4 weken geleden heb ik een 180 liter aquarium opgezet. Mijn huidige 54 liter waar ik 4 jaar lang plezier van heb gehad, moest plaats maken voor de nieuwe. Ik ging een beetje voor een jungle achtig thema. Het wordt een gezelschapsbak, over het visbestand ben ik nog niet 100% zeker maar dit komt er sowieso in:
Koppel diamandgoerami's
Koppel leatacara curviceps
8× pangio kuhlii
1x ancistrus (welke weet ik nog niet)
Qua school ben ik er nog niet uit. Mijn school boraras maculatus die nu nog in de 54 liter zit, gaat sowieso in de bak. Het lijkt mij ergens wel leuk om daar een hele grote school van te maken, maar daar ben ik nog niet zeker van. Ook zou ik nog cory's (waarschijnlijk pygmeaus of habrosus) willen, maar misschien wordt dat te druk in de onderste laag. Dus die zouden er pas als laats in komen, ik kijk eerst even hoe dit er uit komt te zien.
Toen de bak net was opgezet zag het er zo uit:
20180620_161649.jpg
IMG-20180622-WA0000.jpg
IMG-20180622-WA0001.jpg
IMG-20180622-WA0002.jpg


Deze foto heb ik gister gemaakt:
IMG-20180715-WA0002.jpg


Het is donkerder omdat de drijfplanten flink zijn uitgebreid, ik vorige week turf heb toegevoegd aan het filter en omdat ik de lichtbalken gedeeltelijk heb afgeplakt met aluminium folie (kreeg last van algen).

Ik ben eigenlijk best trots op de bak, vooral omdat mijn 54 liter bakje maar een simpel ding was. Na 4 jaar in deze hobby te zitten vond ik het wel eens tijd voor een serieuze uitdaging.
Volgende week wil ik de eerste vissen gaan halen.
 

Terug
Bovenaan