180 liter sluier aquarium van Rogue


R

Rogue1987

Guest
Hallo allemaal,

Na een lange tijd van afwezigheid heb ik eindelijk weer sluiers in huis. 3 weken geleden heb ik een juwel 180 kunnen scoren via MP, en die braaf 3 hele lange weken laten indraaien.

Er zit nu nog een binnenfilter in maar ik krijg van een kennis over een maand of 2 een buitenfilter.
Ik voer ze Hikari Lionhead en af en toe wat groenten en diepvriesvoer.
De verwarming staat op 22 graden voor mijn planten.

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste 2 aanwinsten in huis gehaald. Waarschijnlijk komt er nog 1 visje bij, heel misschien 2 maar daar twijfel ik nog over.
Ze krijgen zo'n 5 x per dag voer in kleine hoeveelheden.
Wilde ze niet teveel voeren omdat vooral Sam nogal gestrest was de eerste dagen. Het gaat nu beter dus ik voer nu rustig aan wat meer.

Ik zal zo foto's plaatsen als ik ontdekt heb hoe dat ook alweer werkt. :D

Hier zijn ze dan.

De oranje Oranda heet Nino en de andere gekleurde Sam.
Die zal nog wel oranje kleuren denk ik

instagramcapture_eae14a66-6bcb-462b-bc56-adf0734667f5.jpg


instagramcapture_491e3172-1c11-45f3-ab47-078ef4b27862.jpg
 
Leuk om te horen dat je weer goudvissen hebt!
Ben benieuwd hoe ze gaan groeien, al zal dat geen probleem zijn onder jouw hoede ;)
 
Bedankt voor het compliment olympus! Ik doe mijn best voor ze.
Het gaat prima met de vissen. Sam was erg schuw eerst en was bang voor Dean ( heb zijn naam veranderd) maar ze gaan nu lekker samen en eten goed.
Ik ververs om de 2 dagen 40%.
Zie Sam's buikje nu al groeien. Zo leuk.
 
Zo ben een tijdje weg geweest op het forum, maar met de vissen gaat het prima.
Ze zijn enorm gegroeid in de afgelopen maanden. Sam is een vrouwtje en Dean volgens mij ook maar daar ben ik niet zeker van.

Ik heb ook nog een derde vis gekocht, een paar weken na Sam en Dean. Dat is een Panda Demekin (volgens mij ) die ik Jaime genoemd heb ( ja Game of Thrones fan ).
Jaime is duidelijk een mannetje en voor zover ik kan zien zit hij vaak achter Sam aan. Af en toe zijn er eitjes in de bak maar die beschimmelen snel.

Ik had vier stenen erin liggen maar er zijn er nu nog maar 3 over. Ook heb ik de gemengde bosjes planten eruit gehaald want het was net een oerwoud in de bak. Nu staan er 3 bosjes Vasillinera en een klein plantje en het ziet er meteen rustiger uit en de vissen hebben meer ruimte.
De binnenfilter zit er helaas nog steeds in, aangezien ik die filter toch niet krijg van die kennis. Heb hem laatst nog schoongemaakt en ververs om de 2 dagen 40% net als eerst. Ze groeien er goed op.

Het enige wat ik nog graag zou willen is een tip over wat ik ze nog meer kan voeren. Ik voer nu Hikari staple en Lionhead en ik probeer af en toe groenvoer maar dat eten ze hier niet.
Raden jullie rode muggenlarven of diepvriesvoer aan?
Ook heb ik zo'n belletjes ding liggen maar ik twijfel om hem erin te doen. Op zich vind ik het leuk staan maar het is nu wel lekker rustig in de bak en ik mis het op zich niet.

Ik zal even proberen foto's te plaatsten. Ook is Sam trouwens helemaal oranje gekleurd, de transformatie is enorm. Heel leuk om te zien.
Jaime had eerst veel meer zwart op zijn kop dan nu, ik dacht dat panda's niet verkleurden maar dat had ik blijkbaar verkeerd.
 
Dank je wel!

Sorry voor de vertraging maar mijn foto's waren te groot en het duurde eeuwen om ze goed te krijgen.
Hier is een totaaltje van mijn vissen samen.

Jaime is die witte, Dean is de grote Oranda en Sam is de andere oranje. Ze zijn echt super snel gegroeid en vooral Sam is bijna onherkenbaar geworden vergeleken met de eerste foto.

instagramcapture_e2d133c4-b3dc-4d7d-92ed-523d8c2f9e97.jpg


Hier nog eentje van Dean, toch wel mijn favoriet.
instagramcapture_32477d71-da87-46f0-aa0d-95c049e5a1e4.jpg


Zal er zo nog even een zoeken van Jaime toen ik hem net had. Toen was hij veel zwarter.

instagramcapture_c99f6e7e-e90d-4bfa-bd90-e66d7e5cb0c3.jpg


Hier had ik hem net. Hij was een stuk dunner en veel minder brutaal dan nu.


Nog eentje van Sam en Dean. Vind ze erg mooi geworden.

instagramcapture_7f4bb7e1-8f1b-4d8c-89de-7692ecb79ad5.jpg


En een totaaltje van hoe de bak er nu bij staat.

instagramcapture_9c0d50a5-0bd4-4f52-bbc8-b7b3a145218f.jpg
 
Nog eentje van Sam, omdat ik hem zo mooi geworden vind. ( haar eigenlijk ) Ze is alleen verschrikkelijk schuw en bijna onmogelijk om stil op de foto te krijgen.

instagramcapture_423318ee-6409-4d09-a794-f74cb3477e25.jpg
 
Ze zijn beeldschoon!
 
Dank je Astrid! Ik vind ze zelf ook echt heel mooi. Ben best wel trots op ze. Gek toch hoe snel je je hecht aan sluiers.
 
Het zijn inderdaad mooie gevulde vissen.

Ze zouden goed zijn voor in de pan :chef:

Grapje hoor :d
 
:thumbs:

Ziet er top uit!
Ik moet alleen wel toegeven dat ik de 2 verkleurde vissen v��r de kleursverandering mooier vond, maar het zijn nog steeds hele mooie vissen.
 
Ja Rikkert dat vinden wel meer mensen. Dat ze voor de kleur verandering mooier waren. Ik vind zelf van niet. Bedankt voor de complimenten allemaal! Het gaat nog steeds prima met ze.
Gisteren weer eitjes weg geschept die allemaal beschimmeld waren.
 

Terug
Bovenaan