1 zieke goudvis met scheve rug en bult... wat kan dit zijn..?


jenny K.

Member
Lid geworden
11 juni 2021
Berichten
13
Leeftijd
37
IMG_2555.PNG


Hallo allemaal,

ik heb een vraagje...
wij hebben al 6 jaar een groep goudvissen maar helaas zie ik net dat er één (wit-oranje gevlekte) een scheve rug heeft en een bult.
Wie weet wat dit kan zijn?
Kunnen we hem nog helpen, is het besmettelijk??

Ze leven met 7 goudvissen en 1 pleco in een aquarium van 1000L.
Met zuurstof machine en fluval FX6 pomp
 
Mooie vissen en (voor zover ik kan zien) bak. :)

Duidelijk iets van binnen aan de hand, maar moeilijk om zo te zeggen of het dan een tumor zou zijn bijvoorbeeld of wellicht iets bacterieels.

Het is je nog maar net opgevallen als ik je goed begrijp, dus dan weten we niet hoe snel dit gekomen is. Dat maar even in de gaten houden. Verder nog bijzonderheden te zien aan hoe de vis zwemt of zich gedraagt?

Als het een vrouwtje is: het lijkt in de buurt te zitten van de eierstokken. Daar kunnen ook wel eens afwijkingen optreden.
 
Mooie vissen en (voor zover ik kan zien) bak. :)

Duidelijk iets van binnen aan de hand, maar moeilijk om zo te zeggen of het dan een tumor zou zijn bijvoorbeeld of wellicht iets bacterieels.

Het is je nog maar net opgevallen als ik je goed begrijp, dus dan weten we niet hoe snel dit gekomen is. Dat maar even in de gaten houden. Verder nog bijzonderheden te zien aan hoe de vis zwemt of zich gedraagt?

Als het een vrouwtje is: het lijkt in de buurt te zitten van de eierstokken. Daar kunnen ook wel eens afwijkingen optreden.
Dankjewel voor het compliment.
We doen ons best om ze zo goed mogelijk te verzorgen.

De vis eet gewoon en zwem normaal, ik heb het gevoel dat hij/zij nergens last van heeft. daarom is het ons ook nu pas opgevallen.
De andere vissen doen ook normaal tegen deze vis. Zelf dacht ik ook meer een tumor aangezien de schubben nog normaal uit zien en er geen wondjes zijn.
 
Ik denk eerder aan scoliose, scheve ruggengraat. Niks aan te doen. Gewoon lekker laten zwemmen
Dankjewel. (Wist niet dat vissen dat ook konden krijgen)
We laten hem lekker zwemmen bij de rest!
 
Nou ben ik toch wel benieuwd @Rebtor hoe je dat bedoelde? 🙃
Doelde je bijvoorbeeld op het feit dat er vaker afwijkingen bij goudvissen zijn ("moeten we niet van opkijken"), of is je mening gewoon dat het maar een goudvis is. Dat laatste zou zoooo discriminerend zijn. ;)
 
Of als misplaatst grappig antwoord op de vraag: wat kan dit zijn?
 

Terug
Bovenaan