1 of 2 heaters in Juwel rio 450


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Ik heb momenteel mijn Juwel Rio 450 draaiend en blijft constant o peen temperatuur van ca 30 graden (komen later Discussen in)

Ik maak gebruik van een 250Watt Eheim Jager welke prima werkt en alles goed op temp houdt, hiernaast had ik de standaard Juwel 300Watt er in als backup enkel deze is zo te zien overleden.

Ik zie al veel discussies over wel of geen tweede heater in de bak maar wil graag jullie eravringen eens weten, gezien de Jager het makkelijk kan bijhouden twijfel ik of ik nog een heater moet gaan plaatsen.
 
2 (analoge)heaters werken pas goed als je ze samen op 1 externe thermostaat zet.
Zo niet heb je, tijdens normaal bedrijf, altijd 1 die je meeste werk doet en 1 die zo goed als niets zal doen. (geen 2 heaters schakelen op exact dezelfde temperatuur)
 
2 heaters (redundancy) en een Inkbird als controller is wat mij betreft de beste combi
 
Zijn het verwarmingen die op een bimetaaltje werken? In dat geval zijn 2 aan te raden, waarbij ze samen het vermogen hebben om de bak zeg 1,5 tot 2 keer te verwarmen. Het probleem met deze verwarmingen is dat ze normaliter stuk gaan in de "aan" stand, waardoor de temperatuur te hoog wordt en de vissen overlijden. Hierdoor zijn al heel veel mensen hun vissen verloren.
 
Dit is wat ik ook heb gedaan. Ook een juwel 450
Ik ook twee heaters met een Inkbird controller.
image.jpg

en ook een koeler voor de warme dagen
 

Terug
Bovenaan