1 mannetje en 1 vrouwtje ? Melanotaenia boesemani


C

Coen

Guest
Beste allemaal,

ik vroeg mijn af of dit 1 mannetje en 1 vrouwtje is... Ik kom er niet uit. de rechter op de foto is intenser gekleurd als de ander en kleurt zo nu en dan donkerder en probeert dan de ander te imponeren... Betekend dit dat dan die ander een vrouwtje is ? als ik op google zoek is een vrouwtje minder geel en meer groenig mijn andere vrouwtjes zijn ook minder geel en groeniger. Maar vond het raar dat de rechter ( in mijn ogen het mannetje ) achter haar? aan gaat. Dacht in eerste instantie dat dit 2 mannetjes waren.

Hoop dat iemand me er mee kan helpen en alvast bedankt!

Dit zijn de foto's die ik heb geschoten echt betere krijg ik niet gemaakt!

d9nv.jpg


nzi0.jpg
 
Bij mijn regenbogen (geen boesemani) loopt de ruvin uit in een punt en die van de vrouwen is meer afgerond....Kan het niet helemaal goed zien, maar de achterste vis lijkt een langere/puntige rugvin te hebben, dus lijkt me idd een man en de voorste een vrouw. Maar geen 100% zekerheid.
 
algeneter12 zei:
ze horen toch in groepen?

Leven in groepen ook bij mij heb er nog 4! en dat zijn allemaal vrouwen dus dan zit er denk ik maar 1 man in.. maar wacht nog even wat reacties af!

En Goldie, kleurt bij jou de man ook donkerder (het blauwe gedeelte) wanneer hij probeert te imponeren ?
 
Ja de strepen worden soms bijna zwart, vrouwen hebben een veel minder opvallende streep. Indien twee mannen aan het stoeien zijn hebben ze allebei een pikzwarte streep.

Hier beetje vage foto, maar de meest linkse is een vrouw, afgeronde rugvin. De twee daar achter zijn mannen, punt aan de rugvin.

245676_0_82_regenboog.jpg
 
Dit lijken mij 2 jonge mannen.
 
Bedankt voor de foto Goldie! Die zijn lekker duidelijk en als ik dan naar de rugvin kijk lijkt die het meeste op jou voorste vis (linkse) de vrouw. maar dan bij allebij zijn ze zo afgerond.

Welk soort heb jij ?

@ botia, 2 jonge mannen zou de een dan de andere willen imponeren om zo de ''baas'' te willen zijn ? Als ik zoek op paar gedrag op google lijkt het er erg veel op. Gebruiken ze dat ook om onderling bij de mannen te imponeren ?
 
de melanotaenia herbertaxelrodi, dus weet ook niet of die puntige vinnen ook voor de boesemani geldt...
 
De mannen gebruiken dat idd ook om elkaar te imponeren.
 
Bedankt Goldie ga ik even opzoeken!

Oke Botia bedankt, dan denk ik ook dat het eerder 2 mannen zijn, dit omdat mijn andere vrouwtjes veel groeniger zijn!
Ik hoopte hier wel op zo heb ik dan 2 mannen en 4 vrouwen.

Wel een mooi gezicht hoe die ene man te keer gaat tegen de ander dan haha !
 
Mijn mannen kunnen idd ook flinke macho's zijn, af en toe hebben de grootste mannen gerafelde vinnen van het gestoei. Geneest gelukkig snel, maar ze kunnen er wat van. Met gespreide vinnen rondjes om elkaar draaien.... blijft wel een mooi gezicht idd.

Mooie Boesemani's trouwens! Geniet ervan! ;)
 
Ja bedankt! Jij hebt ook een mooi soort! Mooi dat die blauwe streep helemaal doorloopt. Ik kan zo 1 2 3 ook niks vinden of dat bij mijn soort de rugvinnen ook verschillen tussen man en vrouw. Ik ga ze in de gaten houden en kijk of ze beide zo nu en dan achter een vrouwtje aan gaan.
 

Terug
Bovenaan