1 koppel in juwel primo 70L


R

rkxl

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een juwel met maten 61 cm (L) x 31 cm (B) x 44 cm (H) 70 liter.

Ben op zoek naar 1 koppel vissen, komen geen andere vissen bij, dus ze hebben het gehele aquarium tot hun beschikking. Het is niet gelijk een kweekbak maar kleintjes zou leuk zijn in de toekomst. Vissen die niet zoveel waardes hechten aan water, niet te moeilijke vissen.

In de bak zitten nu 4 goudvissen. Heb ze al 2,5 jaar en worden te groot. Heb een betere bestemming gevonden voor ze dus zodra ze weggaan gaat alles uit de bak, dan nieuw ondergrond denk filterzand, wat decoratie en niet veel planten. Heb ook nog de verwarmings staafje.

Suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt
 
Leuke en gemakkelijke opties voor een koppel in jouw aquarium zijn de honinggoerami, Apistogramma borelli, Epiplatys annulatus (harem dan wel) of de Aphyosemion australe. Doen het allemaal prima op gewoon neutrale water waarden.
 
Ten eerste: Top dat je de goudvissen een beter plekje gaat geven! Die horen niet in zo'n bak, dus hele goede keus.

Voor het koppel ga ik mee met Noa, honing gourami is erg leuk, de Ringbandsnoek ook, al zijn dat wel echt oppervlakte dieren. Als je dan verder niets er in doet dan is de rest wel erg kaal :)
Je zou ook eens kunnen kijken naar Dicrossus filamentosus. Doen het prima op 'kraanwater' en zijn hele interessante visjes die vrij makkelijk tot kweken overgaan.
 
Bedankt voor de reacties,

zijn leuke suggesties, alleen voor de Dicrossus filamentosus weet ik niet of 60 cm genoeg is. Ik zie overal staan minimaal 80 cm of 1 meter bak. Ik ben al flink aan het in lezen over de genoemde soorten, de borelli en de a. australe lijken me hele leuke visjes.
 

Terug
Bovenaan