1 baby gup


M

merelvissen

Guest
Hallo ik heb vandaag 1 baby guppy zien rondzwemmen, ik zag net meteen al dat zn eigen moeder hem al wilde opeten, en een goudvis. Dus ik ga hem apart zetten.

Nu is mijn vraag : is het raar als er maar 1 guppy werd geboren? Vanochtend (11:30) nu is het (22:30) en de vrouwtjes zijn nog wel alle drie dik.

En een andere vraag : ik heb zo’n bak waar ik de baby guppy in gaan zetten maar er zitten grindjes in , is het slim om die grindjes er uit te halen of lekker laten zitten? (Nu zit er nog niks in de bak alleen water.

Ook : hoe veel centimeter hoog moet ik het water doen in de bak waar ik de baby(s) guppys in ga doen?


upload_2018-8-6_22-31-57.jpeg
Dit is een foto van de bak waar ik de baby gup in wil doen.
 
De andere baby visjes zijn waarschijnlijk ook opgegeten.
Beste is om wat drijfplantjes of planten met lange stengels en bladeren in je bak te doen zodat kleine visjes ertussen kunnen schuilen,dan zullen er nog wel visjes worden opgegeten maar dan blijven de sterkste en dus gezondste over maar dat is al in een ander topic van je aangegeven.
 
De andere baby visjes zijn waarschijnlijk ook opgegeten.
Beste is om wat drijfplantjes of planten met lange stengels en bladeren in je bak te doen zodat kleine visjes ertussen kunnen schuilen,dan zullen er nog wel visjes worden opgegeten maar dan blijven de sterkste en dus gezondste over maar dat is al in een ander topic van je aangegeven.


Maar ik ga ze apart zetten, moet ik die grindjes er in laten? En moet ik maar een laag beetjewater er in doen?
 
Goudvissen moeten sws uit de bak met guppy's. Goudvissen zijn te aggresief voor guppy's en o.a. gupjes zijn tropisch en goudvissen koudwater.
Ik heb vroeger een soort kleine guppy handel gehad was heel leuk. Dit is wat ik had gedaan.

Vaders en moeders eruit en even ergens anders in een aquarium zetten.
Ik heb de zwakkere laten opeten door de ouders en de sterke nam ik mee.
Dan de babys in een ander aquarium zetten. NIET met een schepnetje. Soeplepel is het beste.
Ik had daar een zuurstofplantje in en een kokosnoot en zand. (veel waterververversen : om de dag bij mij zaten ze in een aquarium van 45l vgm met een pomp en thermostaat)
Toen ouders weer in het huidige aquarium vrijlaten.
De babys heb ik opgevoerd met stofvoer alleen ik weet niet meer welke er is genoeg te halen in de dierenwinkel.

En zo groeide ze verder. Heel leuk om te zien!
Ik heb geen medicatie gebruikt voor het water omdat babys heel erg gevoelig zijn.

Goed inlezen ivm inteelt en slechte zieke guppys.

Ik had er best wat winst opgemaakt het licht er wel aan wat voor een soort guppys het zijn.

1 m op 2/3 vrouwen guppen.

Vrouwen slaan het sperma van de man op en kunnen zo het hele jaar door bevallen...

Je moet het aquarium helemaal vullen met water en oud aquarium water.

Veel succes!
 

Terug
Bovenaan