06. Mijn topic is weg, wat nu?


Status
Niet open voor verdere reacties.

AF-Beheer

Beheerder
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
22 april 2003
Berichten
3,077
Mijn topic is weg, wat nu?

Regelmatig komt het voor dat we benaderd worden met vragen over het 'verdwenen' zijn van topics. Oftewel, men kan het topic niet meer terugvinden op de plaats waar hij/zij deze geplaatst had.

Het verdwenen zijn van een topic kan meerdere redenen hebben:
-Verplaatsing naar een ander forum
-Tijdelijke veiligstelling
-Daadwerkelijke verwijdering


Verplaatsing naar een ander forum
Een forum is opgebouwd uit meerdere verschillende fora. Ieder met een eigen onderdeel van de hobby. Het kan weleens gebeuren dat een vraag niet in de meest passende categorie geplaatst wordt. Bijvoorbeeld een vraag over guppen die staat in 'overige bewoners'. Deze hoort in het forum 'levendbarenden' en zal daar dan ook naartoe verplaatst worden.

Hoe weet ik dat mijn topic verplaatst is?
-De software stuurt een e-mail naar het mailadres waaronder je profiel geregistreerd staat. Het is dus aan te raden dit mailadres even te checken, op het moment dat je je topic kwijt bent*.


Tijdelijke veiligstelling
Het komt weleens voor dat een topic met een bepaalde reden even 'veilig gesteld' wordt. Dat wil zeggen dat het naar een voor de leden afgesloten forum gezet wordt. Redenen hiervoor kunnen zijn dat zich een té heftige discussie ontwikkelt, of bijvoorbeeld een killertopic geplaatst wordt. Deze tijdelijke veiligstelling is zodat moderators/beheer onderling rustig overleg kunnen voeren wat te doen met het topic.

Hoe weet ik dat mijn topic veiliggesteld is?
-De software stuurt een e-mail naar het mailadres waaronder je profiel geregistreerd staat. Het is dus aan te raden dit mailadres even te checken, op het moment dat je je topic kwijt bent*.
-Tevens wordt er door de moderator/beheerder die het topic veiligstelt een PB gestuurd naar de topicstarter, met een beknopte uitleg.


Daadwerkelijke verwijdering
In bepaalde gevallen kan het zo zijn, dat een topic direct verwijderd wordt. Dit zal alleen in extreme gevallen zijn, dat bv een winkel ongefundeerd afgekraakt wordt.

Hoe weet ik dat mijn topic verwijderd is?
-Er wordt er door moderator/beheerder die het topic veiligstelt een PB gestuurd naar de topicstarter, met een duidelijke uitleg van de reden.


Uitzonderingen
Er is een uitzondering op bovenstaande regels, wanneer je geen notificatie zult ontvangen:
-Dubbeltopics - het eerste topic is gewoon nog zichtbaar
-Marktplaats en babbelbox - worden regelmatig automatisch geschoond. Daarvan is altijd gedurende 2-3 dagen een melding te lezen op de homepage


Mijn topic is weg, maar ik heb geen mail of PB

In alle bovengenoemde gevallen zou je een bericht moeten hebben ontvangen, van wat er met het topic gebeurd is (of een van de topics zou nog aanwezig moeten zijn).

Wat nu als je je topic toch niet kunt vinden, en je hebt ook geen notificatie ontvangen? In dat geval kun je een van de aanwezige moderators/beheerders óf het AF-beheer account een PB sturen. Zij zullen je dan (indien mogelijk) uitleg geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan